פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
11/12/2021 22:29

מחאת סנדק: שוב נרשמת אלימות משטרתית כנגד המפגינים

מאות מפגינים הגיעו אמש (מוצאי שבת) לכניסה לירושלים לעצרת מחאה במלאת שנה למותו של אהוביה סנדק ז'"ל. המפגינים קראו ודרשו מהמשטרה לחקור את נסיבות מותו ביסודיות.


כזכור, סנדק נהרג בעת מרדף משטרתי בגבעה סמוך לכוכב השחר כאשר ניידת משטרה נגחה את הרכב בו נהג, כתוצאה מכך מצא אהוביה את מותו.





עוד בטרם הגיעו המפגינים, כוחות משטרה גדולים הגיעו למקום המחאה, עם זאת במהלך ההפגנה נרשמו עימותים בין כוחות המשטרה למוחים. המשטרה לא הסתפקה בפינוי מפגינים שחסמו את הכביש, אלא גם דאגה להביא למקום מכת"זית באמצעותה התיזו מים עם בואש לפיזור המפגינים.


אך אין זה נגמר כאן, בתיעוד מזעזע שהופץ מהאירוע נראה שוטר מאיים על מפגינים ושואל "אתם רוצים עוד הרוג?!"


ארגון חוננו מדווחים כי 24 מפגינים נעצרו במהלך ההפגנה, בהם ילדה בת 14 שתובא הבוקר להארכת מעצר.


ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, דרש אמש ממפקד המחוז, דורון תורג'מן, להפסיק את השימוש במכת"זית עם חומר הבואש ואמר: "אין מקום להפעלת בואש בתוך שכונות מגורים. זו תגובה לא מידתית, שלא מקובלת בשום מקום אחר בארץ מלבד ירושלים. גם אם המפגינים מפרים את החוק, יש דרך לטפל בכך בלי לגרום לנזקים חמורים לתושבי השכונה והאזור. בירושלים ההפגנות מתקיימות בתוך שכונות מגורים ועל כולנו לזכור זאת".


עוד הוסיף ראש העיר כי "ההפגנה מתקיימת לכמה שעות ולאחר מכן השכונה כולה סובלת מריח הבואש כל השבוע למרות ניקיונות העירייה הרבים במקום, וזאת שבוע אחר שבוע".


משטרת ישראל מסרה בתגובה: "בעקבות מחאה אלימה אמש שבה פורעי חוק חסמו את ציר התנועה והרכבת הקלה, יידו חפצים ותקפו את השוטרים, נאלצה המשטרה לפעול לפיזורם באמצעות אמצעים לפיזור הפרות סדר בהם מכלית התזה, זאת לאחר שלא נשמעו לאזהרות השוטרים במשך זמן ממושך.


"השימוש באמצעים בוצע כחוק, לאחר ניסיונות אחרים לפזר את המתפרעים ונועד לשמור על החוק והסדר הציבורי ולהפסיק את ההתפרעויות האלימות הפוגעות באזרחים ובשוטרים. נציין כי בהפרות הסדר נפצעו שני שוטרים שנפגעו מגז פלפל שהתיזו המפגינים לעברם. מן ראוי לגנות את התנהלותם של מפרי הסדר ופורעי החוק שנהגו באלימות במקום, במקום לטעון כלפי המשטרה המבצעת את תפקידה לשמירת החוק והסדר למען תושבי העיר והמבקרים בה".


The post מחאת סנדק: שוב נרשמת אלימות משטרתית כנגד המפגינים appeared first on מקור ראשון.


מחבר: zehorit Idan | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/37 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: