פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
21/12/2021 21:55

מג"ב השעה את רבש"ץ ענתות: "נותרנו בלי אבטחה בסיסית"

על רקע המתיחות הביטחונית ביהודה ושומרון, מג"ב השעה לפני כעשרה ימים את רבש"ץ היישוב ענתות שבבנימין בלא הודעה מוקדמת, והיישוב נותר בלי אבטחה.


ההשעיה הגיעה לאחר אירוע בו השתמש בנשק במסגרת חיכוך עם פלסטינים במהלך תפקידו, והוא לא יוכל לעת עתה להמשיך בתפקידו עד להשלמת החקירה במשטרה.


בהודעה מטעם דוברות מועצה אזורית מטה בנימין נכתב כי "השעיית הרבש"ץ נעשתה באופן חד צדדי בלי להודיע למועצה האזורית או ליישוב וכנראה אפילו לא לצבא. מג"ב לא דאג לכל חלופה אחרת והשאיר את היישוב בו גרות 450 משפחות חשוף לאיומים ביטחוניים".


ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ התייחס להתנהלות מג"ב ואמר כי "לא ייתכן שדווקא מי שאמון על ביטחון התושבים מפקיר אותם כך בצורה רשלנית. ההתנהלות הנוכחית אינה מקובלת בשום אמת מידה. לוקחים רבש"ץ מיישוב כאילו אין משמעות לנוכחות שלו, וכאילו אין איומים ביטחוניים באזור מדי יום. אנחנו דורשים לתקן את המצב לאלתר ולספק לענתות בטחון בסיסי".


"ההחלטה החמורה של מג"ב השאירה אותנו, אלפי תושבי היישוב ענתות בלי אבטחה בסיסית", אמר דובב פאר, יו"ר ועדת הביטחון של ענתות. "יש כאן ילדים, נשים ומבוגרים שצריכים הגנה ביטחונית לפי הכללים שקבעה מערכת הביטחון. מפלס הדאגה ביישוב עלה מאד בימים האחרונים. כאיש העוסק בביטחון אני יכול לומר שהיישוב כיום פרוץ ולא בטוח. אם חלילה יקרה משהו ומישהו ישלם בחייו יזכרו לטפל בכשל. מוטב שיטפלו בו עכשיו".


גנץ הוסיף כי "הבסיס לכשל החמור הזה הוא העובדה שלפני כ-13 שנה עברה האחריות הביטחונית ביישובים שהוגדרו כעוטף ירושלים לידי מג"ב והוצאו מאחריות צה"ל. הדבר הזה פשוט לא עובד ויוצר תקלות ביטחוניות בשטח. מג"ב מצוין במשימות השוטפות שלו, אחריות לאבטחה יישובית היא לא אחת מהן. כבר בממשלה הקודמת שוחחתי עם המל"ל והתרעתי מפער חמור שעלול לעלות בחיי אדם".


במועצת בנימין אומרים כי מלבד הבעיה החמורה של הפקרת היישוב ענתות, יש מספר יישובים נוספים במועצה המוגדרים כעוטף ירושלים בהם האבטחה חייבת לחזור לידי צה"ל שמתאים יותר להחזיק אבטחה במרחב הזה. "הכשלים החמורים בתפיסת הביטחון הנוכחית באותם יישובים נמשכים ואין אף אחד שלוקח אחריות. נקווה שמישהו יתעורר לפני שיבוא אסון".


The post מג"ב השעה את רבש"ץ ענתות: "נותרנו בלי אבטחה בסיסית" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: adish | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/37 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: