פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
26/12/2021 5:14

"רגע של שפל": ח"כ יברקן השווה את התו הירוק ל"מחנות ריכוז" וסולק מהדיון

כבר תקופה ארוכה שח"כ שגדי יברקן מנהל מאבק נגד חיסונים, באמתלה של מלחמה על זכויות אדם. היום (ראשון) זה הגיע לשיא כשהשווה את מדיניות התו הירוק "למחנות ריכוז".


במהלך דיון בוועדת חוקה של הכנסת, יברקן התפרץ שוב ושוב לדברי ממונה הקורונה פרופ' סלמאן זרקא. יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב אמר לו: "דבר אחד הוא להביע עמדה, ודבר שני הוא לשבש דיון של ועדה. קראתי לך קריאה ראשונה ואני ממשיך הלאה".





יברקן סירב ואמר: "אתה לא יכול לסיים לי את זכות הדיבור. אני אפסיק כשאני ארצה, אתה לא תגיד לי לשתוק. אתם עושים כמו אוסטריה… רק חסר מחנות ריכוז…" קריב זעם וסילק אותו החוצה. "תצא מהחדר. סיימת את ההשתתפות שלך בדיון. השימוש שלך בצמד המילים הזה הוא דבר בזוי ונאלח. תצא מחדר הוועדה מיד. מילים בזויות, רגע של שפל".


על ההשוואה בין מדיניות ההגבלות ל"מחנות ריכוז", הוסיף קריב כי "בחדר הזה לא ישתמשו במילים האלה בהקשר לפעילות ממשלת ישראל. יש גבולות גם לחברי כנסת. בושה להשתמש בצמד המילים הזה בהקשר של מדיניות של ממשלה שעסוקה בלהגן על הציבור. אפשר לחלוק על מדיניות הממשלה, אפשר להתווכח, אפשר לא להסכים ואפשר להפיל פה בהצבעה דברים. לדבר בשפה הזו, על משרתי ציבור, שעסוקים יום ולילה להגן על בריאות הציבור, גם אם דעתך שונה מדעתם… בושה וכלימה". יברקן עצמו מחלים מקורונה והתחסן פעם אחת, אך לעת עתה מסרב לקחת את החיסון השני.


לפני שבועיים טען יברקן שמשרד הבריאות מסתיר נתונים, ואיים שהוא קרוב למרוד ולא להתחסן בחיסון השני והשלישי, בגלל הרדיפה אחר מי שלא מתחסן. בנוסף, פרסם פוסט בפייסבוק ובו כתב ש"הממשלה כופה על אזרחי ישראל חיסון בכוח ומפעילה אמצעים דרקוניים של חרם על מי שלא התחסן".


בתגובה לדברים אמר שר הבריאות ניצן הורביץ: "ההשוואה שעשה ח"כ יברקן בין אמצעי הזהירות לשמירה על בריאות הציבור ומניעת מחלה, לבין מחנות ריכוז שהקימו הנאצים  – מעוררת בחילה. הדברים גובלים בהכחשת שואה ומבזים את הקורבנות והניצולים. זו אמירה מחפירה ונאלחת במיוחד גם כלפי צוותי הרפואה שנותנים את הנשמה למען הבריאות של כולנו".


בתגובה לח"כ יברקן, אמרה רחלי ברץ ריקס, ראש המחלקה למאבק באנטישמיות בהסתדרות הציונית העולמית: "גם אם יש ביקורת כלפי התנהלותה של הממשלה, אין שום הצדקה להשוואה כזו למעשי הנאצים. אמירות כאלו הן הוזלה של השואה ומתן כר פורה לצמיחתה של האנטישמיות. אמירות מסוג זה לא יכולות להתקבל בשום צורה שהיא, בטח שלא מנבחר ציבור במדינת ישראל".


The post "רגע של שפל": ח"כ יברקן השווה את התו הירוק ל"מחנות ריכוז" וסולק מהדיון appeared first on מקור ראשון.


מחבר: moshem | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 2/56 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: