פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
28/12/2021 3:55

השחתת שלטי חוצות: 94% מהתיקים נסגרו

בתל אביב, בירושלים ובאשדוד נתקלו התושבים בהורדה או השחתה של שלטי חוצות, אולם ב94% מהמקרים, כלל התיקים נסגרו, כך עולה מנתוני המשטרה שנמסרו לכנסת. במקרים של השחתת תמונות נשים ניתן יהיה להטיל קנס בסכום של עד כשלושים אלף שקלים.


המסמך יצא לבקשת הייעוץ המשפטי של ועדת חוקה לקראת דיון בהצעת חוק על החמרת הענישה. ממנו עולה כי מספר תיקי המשטרה שנפתחים בגין אירועים על השחתת מודעות ושטרות אינו גבוה, וכי רובם הגדול נסגרים ללא הליך משפטי, ולא מדובר בהכרח על רקע מגדרי.


על פי נתוני משטרת ישראל, בחמש השנים האחרונות נפתחו 31 תיקי משטרה על השחתת מודעות, בשמונה מהם הייתה השחתה או מחיקה של דמות אישה. עם זאת מבהירים בדו"ח כי מדובר במידע שהזין הסייר או החוקר ולא במסקנה הסופית שעלתה בסיום החקירה, ולא בכל התיקים היה מידע רלוונטי.


רבע מאירועי ההשחתה בירושלים, 94 אחוז מהתיקים נסגרו


העיר בה התרחשו מספר האירועים הגדול ביותר היא ירושלים עם שמונה, באשדוד נפתחו ששה תיקים ואילו רק שלושה בחיפה.  94 אחוז מהתיקים שנפתחו בחמש השנים האחרונות נסגרו, תיק אחד שנפתח ב-2021 עודנו בחקירה ותיק אחד שנפתח ב-2020 הועבר לתביעה. ברוב המכריע של המקרים, 79 אחוז, התיק נסגר לאחר שלא נמצאו חשודים במעשה, עוד 3 אחוז נסגרו שנסיבות העניין אינן מתאימות לחקירה או להעמדה לדין ו-21 תיקים נסגרו בהיעדר ראיות.


בנוסף, מרכז המחקר והמידע של הכנסת פנה  גם לכמה רשויות מקומיות בבקשה לקבל נתונים על אירועי השחתת מודעות, בדגש על רקע מגדרי. עיריית בית שמש וטבריה טענו כי "לא מוכרים להם מקרים של השחתת מודעות ושלטים בשנים האחרונות". מעיריית צפת לא נמסרה תשובה.


באשדוד נמסר כי אירועי השחתת מודעות על רקע מגדרי או אחר מתרחשים מדי שבוע, וכי העירייה פועלת תדיר כנגד התופעה. נזכיר כי על פי נתוני המשטרה נפתחו שמונה תיקי משטרה בגין השחתת מודעות בעיר. ואילו מעיריית ירושלים לא נמסרו נתונים מלאים. לדבריהם "בעיר מתבצעים מעשי השחתה של שלטי חוצות, על רקע דתי, פוליטי או מגדרי וכי העירייה פועלת כדי להתמודד עם התופעה".


הנתונים מתפרסמים בעקבות הצעת חוק שהגישו ישראל ביתנו, לפיה יוחמר הקנס עוד יותר מהצעת החוק המקורית והוא יעמוד בסכום של 75,300 שקל על השחתת מודעות מטעם רשויות מקומיות, הצעה שאושרה אתמול בקריאה ראשונה בוועדת חוקה. במקרים של השחתת תמונות נשים ניתן יהיה להטיל קנס בסכום של עד 29,200 שקלים, במקום העונש כיום מאסר של שלושה חודשים, או קנס בסכום של עד 400, 14 שקלים.


נכון להיום נאכפות עבירות שעניינן השחתת מודעות, באמצעות עבירות על השחתת מודעות על מקרקעין או כרכוש, שהעונשים הקבועים בהן נעים בין מאות שקלים בודדים (קנס בגובה 730 ₪) ועד לעונש מאסר של שלוש שנים וקנס של עשרות אלפי שקלים, אולם בעבירה שעניינה היזק בזדון, עומד על קנס של 75,300 שקלים, שלכך כאמור תוקן החוק.


The post השחתת שלטי חוצות: 94% מהתיקים נסגרו appeared first on מקור ראשון.


מחבר: moshem | מקור ראשון חשיפות: 3 | דירוג: 2/39 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: