פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
20/1/2022 4:43

חיסון לפעוטות לקראת אישור בארה"ב. בקרוב אצלנו?

"חיסון פייזר לילדים בני 0-4 יאושר בארה"ב בתוך שבועות ספורים", אמר ד"ר אנתוני פאוצ'י, היועץ הרפואי הראשי למערכה בקורונה בארה"ב. לדבריו, מנהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, יאשר את החיסון, זאת נוכח העלייה החדה במספר הילדים המאושפזים עם קורונה בארה"ב – שהכפיל עצמו מאז חודש דצמבר. לפי ה-CDC, כ-909 ילדים אושפזו עם קורונה בין 17-11 בינואר.


פאוצ'י טען כי החיסון לילדים קטנים יורכב משלוש מנות במקום שתיים. זאת לאחר שבניסויים הקליניים שנערכו על קבוצות מדגם מקרב בני 4-2 עלה כי שתי מנות לא גרמו לתגובה חיסונית מספקת. מנת החיסון לילדים נמוכה משמעותית מזו של מבוגרים ומכילה 3 מיקרוגרם לעומת 30 מיקרוגרם למבוגרים.


בארה"ב, שם מתמודדים עם שיעורי תחלואה גבוהים מאוד בשל האומיקרון, אומרים כי לא נראה שהוא גורם למחלות קשות בקרב ילדים. אך נוכח היקף ההדבקה, מספר המאושפזים עולה גם בקרב האוכלוסייה הכי רגישה להידבקות – זו שאיננה מחוסנת. חיסון הילדים, שעד כה לא היו יכולים לקבל הגנה מפני הקורונה, צפוי להקל על העומס במערכת הבריאות.


בישראל, גם לאחר המלצת ואישור ה-FDA, לא ימהרו לאשר את החיסון לפעוטות מבלי לקיים דיון משמעותי בוועדה המייעצת לחיסונים ובצוות הצט"מ של משרד הבריאות. "הנושא של החיסון בגילים הקטנים הוא בהחלט נושא שהדיון וההחלטות עליו נלקחות בקונטקסט אחר לגמרי מאלו שנלקחו על חיסון בני 11-5", אמר לנו פרופ' צחי גרוסמן, יו"ר איגוד רופאי הילדים בישראל. לדבריו, בעוד שההחלטות על חיסון בני החמש התקבלו בעיצומו של גל הדלתא, שהיום נחשב ל"היסטורי", לעומת האומיקרון ששונה לגמרי. "אין ספק שהדיונים שייערכו גם בארה"ב וגם אצלנו לאחר מכן, יהיו דיונים שונים ובהחלט יעלו על הפרק כל הלבטים. אי אפשר עדיין לדעת מה תהיה ההתייחסות שלנו לסוגיות האלו כשיעלה הדיון. אנחנו חייבים לראות את כל נתוני היעילות של החיסון. מבחינת בטיחות אני לא חושב שתהיה בעיה איתו כי ראינו שהם בטוחים מאוד, ואפילו יותר, בקרב ילדים בני 11-5 וזה לא אמור להיות שונה".


האם יש עוד טעם לחסן, אם בסופו של דבר האומיקרון אינו מסוכן משמעותית לילדים קטנים?

"ההידבקות, לפי מה שאנחנו יודעים היום, לא נגמרת בהידבקות בלבד והיא יכולה להמשיך הלאה לתסמונת דלקתית רב מערכתית, PIMS, לונג קוביד ועוד. זה לא שההידבקות עצמה היא לב העניין פה אלא היא סמן לכך שהילד נדבק ויכול להיכנס, גם באומיקרון, לקטגוריה של לא יקרה לו כלום, עלול להתאשפז, עלול להתאשפז עם PIMS או עלול לקבל לונג קוביד. ולכן, לאור הבטיחות הגבוהה של החיסון, בוודאי שעדיף להתחסן".


בתוך כך, ניתוח נתוני תחלואת ילדים ובני נוער בגל האומיקרון בישראל העלה כי חיסונים שניתנו במהלך שלושת החודשים האחרונים הקנו הגנה גבוהה מהדבקה בווריאנט. צוות חוקרים בחן את יעילות החיסונים בקרב ילדים ובני נוער, ומצא שגם כעת, חיסון שניתן בשלושת החודשים האחרונים, בין אם שתי מנות או מנת בוסטר, מקנה הגנה טובה יותר לעומת לא מחוסנים או מתחסנים שפג תוקף חיסונם.


מניתוח הממצאים עלה שילדים בגילי 11-5 שחוסנו בשתי מנות בחודשיים האחרונים, מוגנים פי שניים מאשר לא מחוסנים כלל. בני נוער בגילי 15-12 שחוסנו בבוסטר בחודשיים האחרונים, מוגנים פי ארבעה מאלו שלא חוסנו כלל.


במשרד הבריאות החליטו להרחיב את חיסוני הבוסטר גם לילדים בני 11-5 שבאוכלוסיית סיכון – אלו שהומלץ להם להתחסן כבר בחודש יולי, עוד לפני שאושר החיסון לכלל הילדים. בין המקרים הפרטניים: השמנת יתר חמורה, מחלת ריאות כרונית קשה, מערכת חיסונית מדוכאת, חולי סרטן, אי ספיקת לב ואנמיה חרמשית.


The post חיסון לפעוטות לקראת אישור בארה"ב. בקרוב אצלנו? appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Rina Nakonechny | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 3/32 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: