פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
24/1/2022 4:43

תיעוד: השמדת המשגרים החות'ים בתימן

חדר המבצעים המשותף של כוחות הקואליציה הנלחמים בחות'ים בתימן, פרסם סרטון שבו נראית תקיפה מוצלחת על מוקדי שיגור הטילים שמהם ירו החות'ים אמש (א') לעבר איחוד האמירויות. על פי הדיווח, בשעה 4:10 לפנות בוקר מטוסי F16 סעודיים השמידו את משגרי הטילים שירו לעבר איחוד האמירויות שני טילים בליסטיים. בהודעה הזכירו כי הטילים הבילסטיים שנורו על ידי החות'ים יורטו בהצלחה על ידי כוח ההגנה האווירית של איחוד האמירויות.





סוכנות הידיעות הממלכתית ציטטה את הודעת משרד ההגנה של איחוד האמירויות בה נאמר כי "ההגנה האווירית של איחוד האמירויות יירטה והשמידה שני טילים בליסטיים ששוגרו על ידי קבוצת הטרור החות'ית לעבר מדינת המפרץ. התקיפה לא גרמה לנפגעים, שכן שרידי הטילים הבליסטיים שיורטו והושמדו נפלו באזורים נפרדים, מסביב לאמירות אבו דאבי".


ברשת אלג'זירה הקטארית, המהווה ערוץ להפצת המסרים של החות'ים, ראיינו את חבר הלשכה המדינית של החות'ים, מחמד אלבחיתי, ששיגר איומים לעבר איחוד האמירויות "איחוד האמירויות תהפוך לשדה קרב גדול התכוננו למתקפה בלתי פוסקת".


דובר הצבא החות'י, יחיא סארי, אמר שהתקיפה הלילה באיחוד האמירויות נועדה לפגוע באתרים רגישים כולל בבסיס חיל האוויר אל-דפרה ובאתרים בסעודיה. הוא הוסיף כי החות'ים כיוונו את המתקפה לעבר בסיס חיל האוויר מדרום לבירה אבו דאבי ולאתרים נוספים באזור דובאי. הוא הבטיח כי הפעולות נגד איחוד האמירויות יורחבו והמליץ לחברות זרות באיחוד האמירויות לעזוב את המדינה כי היא תהפוך "ללא בטוחה" כלשונו.


סארי גם חשף את הכוונה לפגוע באתרים חיוניים ורגישים בג'אזאן ובאסיר שבדרום ערב הסעודית, והכריז כי בסיסים צבאיים הנמצאים בעומק הסעודי באזור שרורה, בדרום הממלכה, נמצאים על הכוונת.


בינתיים בשטח, כוחות הקואליציה מדווחים על התקדמות במערכה נגד החות'ים בתימן. אחרי עימותים שנמשכו ימים, הצליחו כוחות הקואליציה לשחרר מספר מחוזות בצפון תימן משליטת החות'ים.


בשביל להבין עד כמה החות'ים מוכנים לפלישות הקרקעיות, נמסר מכוחות הקואליציה כי במהלך חמישה ימים באחד הכפרים המשוחררים בתימן, הם הוציאו מהאדמה יותר מ-3800 מוקשים ומטעני חבלה שהונחו בכל שלושה מטרים.




הפעולה בוצעה על ידי שולי מוקשים ואמצעים מתקדמים ביותר. בקואליציה ציינו כי מוקשים מזיקים בעיקר לאזרחים ועוברי אורח, מה שמוכיח שוב כי לחות'ים לא אכפת מאזרחי תימן.


The post תיעוד: השמדת המשגרים החות'ים בתימן appeared first on מקור ראשון.


מחבר: avigailz | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/43 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: