פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
31/1/2022 4:17

נסגרה התלונה של ליברמן נגד הרב לאו

נציב תלונות הציבור על השופטים והדיינים, השופט אורי שהם, החליט היום (שני) לדחות את תלונת שר האוצר, אביגדור ליברמן, נגד הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו – המשמש גם כנשיא בית הדין הרבני הגדול.


התלונה הוגשה בתקופה מתוחה בעקבות הודעת הרב לאו בה קבע כי "אם יקודם מתווה הגיור ותופסק כהונתו של ראש מערך הגיור, אאלץ להסיר את אחריותי מכל הנעשה במערך הגיור ואפסיק מידית לאשר את תעודות הגיור הניתנות בו". בתלונתו לנציבות טען ליברמן, כי התנהלות הרב עולה לכדי "התנהגות בלתי הולמת", וכי התניית המשך החתימה על תעודות הגיור, בהמשך כהונתו של ראש מערך הגיור: "מהווה איום מרומז שלא לומר סחיטה באיומים".


הרב לאו הבהיר בתגובתו כי "מערך הגיור הינו יחידת סמך במשרדו", ובתוקף תפקידו כנשיא בית הדין הגדול: "כל גיור במדינת ישראל, לפי חוקי המדינה היום, מצריך את אישורו". הרב אף הזכיר כי הוא עומד גם בראש ועדת האיתור לבחירת ראש מערך הגיור.


יחד עם זאת, נציב התלונות ציין כי "שאלת התבטאותו של שופט או דיין בנושא השנוי במחלוקת ציבורית נבחנה מספר פעמים על ידי הנציבות, כאשר הכלל המנחה הוא, שאין דומה שופט, המביע את דעתו האישית בעניין השנוי במחלוקת ציבורית, למי שבתוקף תפקידו כראש המערכת רואה את עצמו כמי שמגן עליה".


לסיכום הודיע שוהם כי העתירה נדחית כיוון שעל נשיא בית הדין הרבני הגדול מוטל "תפקיד כפול", להגדרתו. "הוא אחראי, בין היתר, להנחות הלכתית את מערך הגיור, "וכל גיור במדינת ישראל, לפי חוקי המדינה היום, מצריך את אישורו" ובתוקף תפקידו כנשיא בית הדין הרבני הגדול הוא משמש גם: "מנהיגה הציבורי של המערכת, מייצגה ודוברה בפני הרשות המחוקקת והמבצעת וכן אמון על הגנת עצמאותה השיפוטית".


לרב הפסיקות של שהם לא מתקבלות בעין יפה בצד של הרבנות, שם מרגישים כי החלטותיו מצרות את צעדיהם. רק לאחרונה שהם אסר על הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף, להתבטא בנוגע לרפורמת הכשרות של השר מתן כהנא, ואף לשקול את הדחתו מהתפקיד. בתגובה לכך מסר הרב לאו כי "הרבנים הראשיים לישראל יחד עם רבני ישראל ימשיכו לעמוד על משמר ההלכה ולא יושפעו מביקורות כאלה או אחרות".


השר ליברמן מסר בתגובה: "מצטער על החלטת נציבות התלונות לדחות את תלונתי נגד הרב הראשי דוד לאו. גם היום אני שומע מתקפה של הרבנים הראשיים נגד השר הממונה עליהם, שר הדתות. זה לא משתלב עם ממשל תקין ולכן אני חושב שהם טעו".


ח"כ יעקב אשר מסר בתגובה להחלטה לסגור את התלונה כי זו "החלטה מתבקשת מאליה. כל בר דעת מבין שהרב הראשי יכול וחייב לומר את דעתו ללא מורא וללא משוא פנים בכל עניין הנתון לסמכותו ההלכתית. התלונה החצופה של ליברמן נגד הגר"ד לאו, מעידה על יהירות וגסות רוח, וטוב שנדחתה על הסף".


The post נסגרה התלונה של ליברמן נגד הרב לאו appeared first on מקור ראשון.


מחבר: avigailz | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/43 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: