פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
3/2/2022 10:50

הפריצה לטלפונים מביכה את התביעה במשפט נתניהו

סנגוריהם של בנימין נתניהו ושל בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' פנו אתמול לבית המשפט המחוזי בירושלים ב"בקשה בהולה" שיורה לפרקליטות לחשוף את כל החומרים שנאספו בחקירות ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו באמצעות תוכנת "פגסוס" ותוכנות ריגול אחרות. הסנגוריה מבקשת שהדיון שנועד להתקיים ביום שני הקרוב בבית המשפט יוקדש לסוגיה הזו ולהשלכותיה האפשריות על אופן ניהול המשפט.


לפניית עורכי הדין קדמו פרסומים בימים האחרונים בכמה כלי תקשורת, שלפיהם במהלך החקירות בתיקי נתניהו נעשה שימוש לא חוקי בתוכנות ריגול. הפרסומים, מספיחי חשיפת העיתון כלכליסט בדבר השימוש של המשטרה בתוכנה של חברת NSO, מעלים כי ככל הנראה נשתלה במכשיר הטלפון של עד המדינה שלמה פילבר תוכנת ריגול ששאבה ממנו מידע, ואולי אף בטלפון של עד המדינה הנוסף, ניר חפץ.


פניית סנגוריהם של נתניהו ואלוביץ' לבית המשפט נעשתה לאחר שהפרקליטות התמהמהה להשיב על דרישתם שתתייחס לסוגיית הפעלתם האפשרית של מעקבי פגסוס אחרי המעורבים בתיקי נתניהו. התובעת, עו"ד יהודית תירוש, הסתפקה בהודעה לקונית שהפרקליטות עורכת "בדיקה מעמיקה" של שימוש שעשתה המשטרה בתוכנת ריגול כדי לשאוב מידע מהטלפון של אחד המעורבים, ככל הנראה שלמה פילבר.


שלשום דווח בחדשות 13 כי המידע ש"נשאב" ללא צו בית המשפט כלל תמונות, מספרי טלפון, היסטוריית התכתבויות ואפליקציות שונות, וצוין כי ייתכן שמדובר בשלמה פילבר, לשעבר מנכ"ל משרד התקשורת שחתם על הסכם עד מדינה עם הפרקליטות. בחדשות 12 שודרה שיחה שהוקלטה לפני אחת מחקירותיו של פילבר ובה נשמעו חוקרים שמשוחחים על דבר מה שהוא "כאילו לא חוקי". הדבר היה בתקופת כהונתו של המפכ"ל רוני אלשיך.


בעקבות הפרסומים פנו הסנגורים לפרקליטות בבקשה שתעביר אליהם את כל המידע על השימוש שנעשה בתוכנת פגסוס או כל תוכנה דומה, במסגרת חקירות נתניהו או מי מהמעורבים האחרים בפרשה.


בפנייה לבית המשפט מצוין שפילבר נמצא ברשימת העדים שאמורים להתייצב בבית המשפט במהלך השבועות הקרובים. לטענת הסניגורים, "לא ניתן להוסיף ולנהל הליך זה שעה שחומרי יסוד אינם גלויים בפני ההגנה ובפני בית המשפט".


עו"ד ז'ק חן, סנגורם של בני הזוג אלוביץ', אמר אתמול שהמשפט לא יכול להמשיך להתנהל כל עוד המידע על השימוש בתוכנות הריגול לא מועבר כולו לידי הסנגוריה. לדבריו, זהו חומר מהותי שיכול להשפיע על חקירתם של העדים. במשרד עו"ד חן מתכוונים כעת להכין בקשת "הגנה מן הצדק" ולהגיש אותה בהמשך.


סנגורי אלוביץ' מבקשים לדעת אם נעשה שימוש בתוכנת פגסוס או כל תוכנה או אפליקציה דומה אחרת במסגרת חקירות תיקי האלפים. הם מדגישים שהכוונה אינה רק לנאשמים אלא גם למעורבים, נחקרים, עדים ואחרים. אם אכן נעשה שימוש כזה, הם מבקשים לדעת מתי ובאיזה אופן.


עוד מבקשים הסנגורים לדעת מי הגורמים שפעלו בעניין (המשטרה, הפרקליטות, הרשות לניירות ערך וכו'), היכן נשמרו תוצרי השימוש, מי נתן אישור לפעולות, אם בכלל, ומדוע הדבר לא נמסר להגנה.


בד בבד, במערכת הפוליטית קוראים לפתוח בחקירת השימוש הלא חוקי של המשטרה בתוכנת הריגול באמצעות ועדת חקירה פרלמנטרית. "לנגד עינינו מתרחשת רעידת אדמה שצריכה לזעזע כל אזרח", אמר אתמול יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין. "הראיות בדבר שימוש בתוכנת ריגול לשם האזנה לאזרחים, ובהם פקידי ממשלה בכירים, הן 'פרשת ווטרגייט' ענקית כאן בישראל".


על פי לוין, "הגיע הזמן לומר בקול ברור: משפט נתניהו צריך להיסגר מיד".


The post הפריצה לטלפונים מביכה את התביעה במשפט נתניהו appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Elchanan Speiser | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/51 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: