פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
13/2/2022 0:38

מכשיר הטלפון של פעיל הר הבית נפרץ בידי המשטרה

מאמציהם של ישראל אליצור וחבריו פעילי הר הבית להיכנס לאתר הקדוש בעולם דרך שערי הכניסה המיועדים למוסלמים סוקרו בחדשות 13 לפני כחודשיים, ובעקבות הפרסום נעצרו אליצור וחבריו שהופיעו בכתבה המדוברת. המשטרה אף ניסתה להביא להארכת מעצרם בטענה שפגעו ברגשות המוסלמים וביזו את הדת, לא פחות, וכן נכנסו למקום פולחן ללא רשות, אולם נכשלה בכך בשתי ערכאות. בבית המשפט המחוזי אף בוטלו התנאים המגבילים שהושתו על החשודים בערכאה הקודמת. השופט לא השתכנע שכניסה של יהודים דרך שערים שבנסיבות עקומות מוגדרים כ"מיועדים למוסלמים בלבד" היא עבירה חמורה או עבירה בכלל.


המשטרה, שחששה מאוד שפסקי הדין ימריצו יהודים נוספים להתחזות למוסלמים ולהיכנס להר ללא ההגבלות המעיקות המוטלות עליהם במקום הקדוש, החליטה לגבות תג מחיר ממושאי הכתבה ובאופן כללי התייחסה אליהם כאל פעילי טרור. מאליצור, שבכתבה נראה מדריך את חבריו כיצד להתחזות לערבים, החרימה המשטרה ציוד רב, והוא טרם הוחזר לו. מלבד מכשיר הטלפון הסלולרי שלו החרימה המשטרה בין השאר שטיחי תפילה שהיו ברשותו, גלימות ג'לביה, כרטיסי סים וכרטיסי זיכרון רבים, כיפה סרוגה וגם מחשב קטן. לדבריו, השוטרים שעצרו אותו אמרו לו שהציוד משמש אותו "לביצוע פרובוקציות".


יחס המשטרה לפעילי המאבק למען ההר – שלא הפרו כל חוק – כאל עבריינים מסוכנים, תוך בקשות חוזרות למעצרם, להגבלת התנועה שלהם וכן להכשרת מעקב צמוד אחריהם, אינו חדש או יוצא דופן. בשנים האחרונות העניקה המשטרה יחס דומה גם לפעילי ההר שנעצרו כי הניפו בו את דגל המדינה, שרו בו התקווה או הביאו לסביבתו קורבן פסח.

מכשיר הטלפון של אליצור הוחזר לו רק לאחרונה בידי המשטרה, אולם התברר שבינתיים הפך לבלתי שמיש לחלוטין. אליצור מסביר שהמכשיר היה מוצפן והמשטרה ניסתה לחדור ללא הצלחה. לדברי אליצור, המשטרה התאמצה להתקין על המכשיר מערכת אנדרואיד חדשה ומשנכשלה בכך בחרה למחוק את כל המידע שנצבר בו.


בתחקיר כלכליסט בעניין פרשת NSO שפורסם בשבועות האחרונים לא דווח עד כה על מעקב פגסוס אחרי פעילי הר הבית, אולם רבים מפעילי ההר משוכנעים שריגול כזה או אחר אחריהם מתקיים כבר שנים. אני עצמי יכול להעיד שבכמה הזדמנויות התברר שהמשטרה מודעת היטב לתוכנן של שיחות והתכתבויות בין הפעילים, שהיא הייתה יכולה להיחשף אליהן רק באמצעות מעקב דיגיטלי צמוד.


שאלנו את דובר משטרת ישראל אם מאשרים שם את טענותיו של אליצור שמכשיר הטלפון הנייד שלו נפרץ בידי המשטרה או שהמשטרה ניסתה לפרוץ למכשיר, וכן האם נכונה טענתו של אליצור שרשויות הביטחון ניסו להתקין במכשיר שלו מערכת חלופית. אם כן, הוספנו, מה ההצדקה למעשה הזה והאם הדבר אושר בצו בית המשפט.

ממשטרת ישראל נמסרה תגובה לקונית, ללא הכחשה: "איננו מפרטים אודות חקירות מתנהלות ופעולות חקירה המבוצעות במסגרתן. נציין כי כל פעולות החקירה בוצעו כדין".


The post מכשיר הטלפון של פעיל הר הבית נפרץ בידי המשטרה appeared first on מקור ראשון.


מחבר: zehorit Idan | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 2/53 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: