פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
13/2/2022 5:03

בבתי החולים מרגישים הקלה: נמשכת מגמת הירידה במספר החולים קשה

נמשכת מגמת הירידה במספר החולים באורח קשה המאושפזים במחלקות הקורונה בישראל. על פי נתוני משרד הבריאות מהבוקר 1,053 חולים במצב קשה בהם 268 בני אדם מונשמים. בישראל מאומתים כעת לקורונה 206,586 בני אדם. מעל מחציתם, 115,108 הם תלמידים במערכת החינוך. בין העדכון ביום שישי להיום בבוקר נוספו עוד 82 נפטרים ומניין מתי המגיפה עומד כעת על 9,466 בני אדם.


בסוף השבוע דיווחו בבתי החולים על תחושת הקלה מעומס התחלואה הקשה וזאת לראשונה מזה שבועות ארוכים. "האופטימיות של השבועות האחרונים חצתה את ש.ג בית החולים" אמר ד"ר ארז ברנבוים מנכ"ל ביה"ח אסותא אשדוד, בו מאושפזים הבוקר 53 חולי קורונה. מתוכם 3  קריטי, 21 קשה, 2 בינוני, 27 קל. לדברי ברנבוים "מדובר בנתונים מעודדים, שמביאים לידי ביטוי, גם בתוך בתי החולים, את האפשרות שאנחנו לאחר שיא המגיפה. לאחר מספר שבועות בהן האופטימיות הייתה נחלתו של הציבור הכללי, משמח לראות ניצנים שלה גם בתוך בתי החולים והמחלקות". הוא ציין עוד כי הוא פסימי "בדבר האפשרות שמדובר בגל האחרון ולטעמי זה רק עניין של זמן עד שנאלץ להתמודד עם וריאנט של קורונה, זה טבעה של מגפה ואבולוצייה. עם זאת, אין לי ספק, שהקפיצה הטכנולוגית של השנים האחרונות לצד הניסיון שצברנו, יאפשרו לנו לקיים שגרת חיים לצד הקורונה".


"מסוכן לחזור על השגיאה"


סגנו, ד"ר אליעד אבירם, טען היום לאור דיווחים בתקשורת על דיון באפשרות הסרת חובת עטיית המסכות כי "הוא מסוכן וחייב לרדת מהשולחן". לדבריו, "הדיון על ביטול התו הירוק ריסק את מבצע החיסונים, זה יהיה מיותר ומסוכן לחזור על השגיאה הזו פעם נוספת". על רקע הסרת מגבלות בחלק ממדינות אירופה ובארה"ב, כמו ביטול חובת המסכה בחללים סגורים אומר אבירם: "הדיונים המיותרים והמוקדמים להסרת מגבלות נוספות בישראל ובתוכם הסרת החובה לעטות מסכה, הם מסוכנים וממחישים את הניתוק בין המצב האמיתי לאופוריה הציבורית. על אף האופטימיות, המציאות היא שבישראל ובעולם כולו ישנה מגפה מסוכנת שגובה קורבנות רבים. הדיון בעת הזו בהסרת מגבלות נוספות יפגע ופוגע בהתגייסות הציבורית להתגוננות מול הקורונה".


גם בבית החולים רמב"ם בחיפה, רואים הבוקר הקלה נוספת בעומס ומדווחים על יציבות במספר החולים המאושפזים בבית החולים שעומד על 109 חולים, מתוכם  36 קשים + 30 קשה מונשמים.   הם מדווחים כי ממשיכה הירידה  במספר אנשי הצוות המבודדים – 90 אנשי צוות מבודדים היום לעומת שיא של 400+ באמצע ינואר.


בבית החולים סורוקה בבאר שבע מאושפזים במחלקות הקורונה וביחידה לטיפול נמרץ קורונה 94 מטופלים, מתוכם 45 במצב קשה, ביניהם אישה בת 57 שלא התחסנה כלל שחוברה למכשיר האקמו. "בימים האחרונים אנחנו רואים ירידה בקצב התחלואה. יש פחות אשפוזים מהמיון ופחות חולים מאושפזים" מסר פרופ' יעקב דרייהר, סגן מנהל סורוקה. גם הוא דיווח כי מספר העובדים המאומתים נמצא במגמת ירידה בשבוע האחרון, "כ-220 עובדים מאומתים לעומת יותר מ-300 לפני כשבוע. מרבית החולים הקשים אינם מחוסנים בכלל. אנו מקיימים הערכת מצב מדי יום, בתקווה שנוכל לצמצם את מספר מחלקות הקורונה בקרוב".


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 08/09419034-1-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
בדיקות קורונה לילדים. צילום: EPA

במחלקות הקורונה במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים מטופלים 138 חולי קורונה- כאשר ביום חמישי היו מאושפזים בו 157 חולים. גם במרכז הרפואי לגליל בנהריה נרשמה ירידה משמעותית במספר המאושפזים במחלקות הקורונה. בארבע המחלקות ושתי היחידות (כתר יולדות וכתר ילדים) מאושפזים כעת 89 חולים, מתוכם 49 במצב קשה (כולל 12 מונשמים), 13 במצב בינוני ו-27 קל. בשבוע שעבר היו מאושפזים בביה"ח 115 חולי קורונה, שיא מאז תחילת התפשטות המגפה לפני שנתיים.


דורשים הקצאות


בתוך כך, הבוקר פנו באיגוד בתי אבות בעתירה דחופה לבג"צ בטענה כי "מאות מוסדות בקריסה. דורשים הקצאת משאבים מיידית בדומה לבתי החולים. ההחלטה להפסיק את תקצוב הקורונה במוסדות כאילו נגמרה המגפה – הזויה". באיגוד בתי אבות דורשים לחדש מיידית את התוספות התקציביות אשר ניתנו למוסדות לזקנים עד חודש מאי 2021 בכדי לאפשר למוסדות לעמוד בהנחיות המדינה הרבות בתקופת הקורונה והופסקו להינתן באופן פתאומי. ״התנהלות הממשלה היא מכת מוות בכל הקשור לטיפול בזקנים בישראל" אמרה יו״ר איגוד בתי אבות, יולי גת. לדבריה, תוספות אלו בסך של עד 17,000 ש"ח למחלקה אשר דרשו תוספות משאבים בייחוד בתקופה זו של הקורונה המופנים לכח אדם, ציוד רפואי, קיום ביקורי משפחות, חומרי ניקוי ועוד.


באיגוד בתי האבות טוענים כי החל מחודש יוני 2021, המוסדות לזקנים בישראל לא קיבלו מענה תקציבי כלל עבור אוכלוסיית הזקנים בכל הקשור לטיפול בקורונה, וגם תקציב נקודתי שהובטח בעת התפרצות הקורונה במוסד גם הוא לא ניתן. גת ציינת כי "ממשלת ישראל חייבת להבין כי הקורונה עוד כאן וסופה לא ידוע. באותה מידה שהממשלה מבינה את הצורך ומתקצבת את בתי החולים הממשלתיים ואת מוסדות הבריאות כך בדיוק היא חייבת לתקצב את המוסדות לזקנים ולמנוע את קריסתם".


The post בבתי החולים מרגישים הקלה: נמשכת מגמת הירידה במספר החולים קשה appeared first on מקור ראשון.


מחבר: moshem | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/56 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: