פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
14/2/2022 21:57

בנט נחת בבחריין: "לצקת תוכן בשלום בין שתי המדינות"

ראש הממשלה נפתלי בנט נחת אמש (ב') בבחריין, בערב שככל הנראה ייזכר יותר בשל ההחלטה האמריקנית לפנות את נציגותה בקייב בירת אוקראינה, ולהעבירה באופן זמני ללבוב. זאת בשל מה שנראה כהתקרבות לנקודת רתיחה בכל הנוגע לאפשרות כי רוסיה תניע את כוחות הצבא הרבים שהציבה על הגבול ותפלוש לאוקראינה. האמריקנים, כמו גם ישראל, מאיצים באזרחיהם למהר ולעזוב את המדינה.


במקביל, ממשיכות בווינה השיחות בהן מנסות רוסיה, סין, ארה"ב והמעצמות האירופיות, לשכנע את איראן לשוב אל הסכם גרעין כלשהו. השיחות הללו אמנם איבדו הרבה מהקשב הבינלאומי בשל ההתרחשויות באוקראינה, אולם עדיין יש לתוצאותיהן פוטנציאל נפיץ ביותר. בשבועות האחרונים אמר ראש הממשלה נפתלי בנט כמה פעמים כי ההעדפה הישראלית היא שלא ייחתם הסכם כלל. אולם בין אם ייחתם הסכם, שבמצב העניינים הנוכחי יהיה ככל הנראה חלש וקצר יותר מקודמו ויאפשר התחזקות כלכלית לאיראן, ובין אם לא ייחתם, המשמעות הביטחונית עבור האזור ומעבר לו תהיה רבה.


ובתוך כך, במפרץ עדיין זוכרים היטב את הטילים ארוכי הטווח ששיגרו בשבועות האחרונים המורדים החות'ים בתימן בכמה הזדמנויות אל עבר איחוד האמירויות. זו שמצידה מארחת השבוע ביקור ראשון מזה שנים של נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן.


מול כל הבעבוע הזה ומה שנראה כשינוי מעמיק במאזן הכוחות במזרח התיכון, הביקור של בנט במנאמה משדר שהנורמליזציה בין ישראל ובחריין רק הולכת ומעמיקה. זהו ביקור רשמי ראשון של ראש ממשלה ישראלי כאן, אולם רק לפני כשבועיים ביקר בבחריין גם שר הביטחון בני גנץ, וחתם על הסכם שתוף פעולה בטחוני.


היום צפוי ראש הממשלה להיפגש עם יורש העצר וראש ממשלת בחריין, סלמאן בן-חמד אאל-ח׳ליפה בארמונו הפרטי, וכן עם מלך בחריין, חמד בן-עיסא אאל-ח׳ליפה, גם כן בארמונו הפרטי. עוד צפוי בנט להיפגש עם שרים, וכן עם נציגי הקהילה היהודית הקטנה במדינה.


אמש, לפני המראתו מישראל, אמר בנט שמטרת הפגישות בביקור הנוכחי, היא "לצקת תוכן ואנרגיה בשלום בין שתי המדינות. אני חושב שבתקופה הסוערת הזאת חשוב שדווקא מהאזור שלנו ייצא מסר של שיתוף פעולה, של רצון טוב, של עמידה משותפת מול איומים ושל בניית גשרים לשלום".


The post בנט נחת בבחריין: "לצקת תוכן בשלום בין שתי המדינות" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Elchanan Speiser | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/45 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: