פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
15/2/2022 4:38

הזיהום בנחל צין: חברת קצא"א נמצאה אשמה בנסיבות מחמירות

בית משפט השלום בבאר שבע קבע הבוקר (ג') כי חברת קצא"א ובכירים לשעבר בחברה אשמים בפרשת הזיהום בנחל צין לפני כעשור.


בהכרעת הדין קבעה השופטת שרה חביב כי בנוסף לאחריות המוטלת על החברה עצמה, מנכ"ל החברה לשעבר, יאיר וידה, יחד עם שני בכירים נוספים בחברה, שלמה לוי וניר סביון, נושאים באחריות אישית לאירועים, ואשמים בעבירות של זיהום מים בנסיבות מחמירות ועבירות הנוגעות לאחריותם לפקח את הפעילות שנערכה בשטח. חברת קצא"א עצמה הורשעה בעבירות של זיהום מים בנסיבות מחמירות, השלכת פסולת המכילה חומר מסוכן, וגרימת ריח חזק.


כזכור, בקיץ של שנת 2011, במהלך עבודות שיפוץ של קו הדלק בנחל צין שבנגב, אירעו שני מקרים בהם נפגע הצינור בידי כלי עבודה, באופן שגרם לדליפות דלק גדולות וחמורות, שהובילו לזרימה של מאות אלפי ליטרים של דלק במורד הנחל, ולזיהום של עשרות דונמים בנחל ובסביבותיו.


בהכרעת הדין קבעה השופטת כי על אף שהפגיעה עצמה נעשתה בידי קבלני משנה שביצעו את העבודות, קיימת אחריות אישית לאירועים המוטלת על יאיר וידה שהיה אז מנכ"ל החברה, שלמה לוי סמנכ"ל הנדסה בחברה, וניר סביון שהיה מנהל פרויקט שיפוץ הצינור.


בהכרעה כתבה השופטת כי הנהלת החברה הזניחה לחלוטין את ההיערכות לטיפול אירועי חירום שעלולים היו להיווצר במהלך העבודות, ואכן נוצרו. לדברי השופטת, היערכות נכונה לחירום יכולה הייתה לצמצם משמעותית את היקף הנזקים שנגרמו.


לבסוף קבעה השופטת כי לנושאי המשרה בקצא"א לא ניתנה חסינות מפני העמדה לדין, וכי הם אינם פטורים מאחריות פלילית לאירועים וכי ניתן היה לעמיד אותם לדין, אך הוסיפה כי "בוודאי יהיה מקום לשקול זאת בשלב העונש באופן כללי שכן לא ניתן להתעלם מהפגיעה בזכויותיהם".


The post הזיהום בנחל צין: חברת קצא"א נמצאה אשמה בנסיבות מחמירות appeared first on מקור ראשון.


מחבר: adish | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/43 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: