פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
23/2/2022 22:19

ארדן באו"ם: "יש רוחות מלחמה בעולם ואתם דנים בהאשמות שווא על ישראל"

בעוד עיני העולם נשואות אל המתיחות שבין רוסיה לאוקראינה, קיימה אתמול (רביעי) מועצת הביטחון של האו"ם, שבנשיאות הזמנית שלה מחזיקה רוסיה, דיון בנושא המזרח התיכון שהתמקד בסוגיה הפלסטינית.


שגריר הרשות הפלסטינית לאו"ם, ריאד מנסור, הופיע לדיון עם מסכת קורונה שחורה שעל גביה נכתב "סיימו את האפרטהייד". הוא טען בנאומו כי זו המציאות עימה מתמודדים הפלסטינים.


במשלחת הישראלית לאו"ם צפו כי ההשתלחות הפלסטינית הפעם תכלול טענות לאפרטהייד. השגריר, גלעד ארדן, הגיב לדברים והזכיר בפתח דבריו כי אתמול חל יום הולדתו השישי של עידו אביגל ז"ל, שנהרג מפגיעת רקטה של חמאס במהלך מבצע שומר החומות. השגריר תקף את מועצת הביטחון ומועצת זכויות האדם של האו"ם על הקמת הוועדה "הצבועה והמוטה" לחקירת מבצע שומר החומות, שכל מטרתה לפגוע בישראל תוך התעלמות מפשעי חמאס, שהביאו לדבריו בין השאר למותו של עידו ז"ל. נזכיר כי ישראל הודיעה שאין בכוונתה לשתף פעולה עם הוועדה, שכן, על פי הרכב חבריה, אין שום סיכוי שהיא תקיים דיון ענייני בהתרחשויות.


בתגובה לטענות השגריר הפלסטיני, אמר אתמול השגריר ארדן: "ראינו את המסכה של השגריר ואת תחילתו של הקמפיין, קמפיין מתוזמן של הפלסטינים בשיתוף ׳ארגוני זכויות אדם׳ שכל מטרתם לערער על קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. מישהו יכול להסתכל לי בעיניים ולומר בכנות שישראל, מדינה שבה יש שוויון מלא לכל האזרחים, באמת נוקטת בעוול שיטתי ומפלה? אם רוצים למצוא אפליה אמתית והפרות זכויות אדם לא צריך לחפש רחוק. כל שיש לעשות הוא להסתכל על פעולות הרשות הפלסטינית וחמאס, על האופן שבו הם מתייחסים למיעוטים, לנשים, ולקהילת הלהט"ב, לדרך שבה הם מדכאים את יריביהם הפוליטיים".


כמו כן, השגריר ביקר את המועצה על העיתוי התמוה של הדיון ועל ההחלטה להפוך דיון תקופתי סגור ושגרתי לדיון פתוח בסוגיה הפלסטינית דווקא אתמול. "בזמן שאנחנו יושבים כאן ודנים בהאשמות שווא, רוחות של אלימות ומלחמה מנשבות ברחבי העולם. אבל אם כבר אנחנו כאן כדי לדון במצב במזרח התיכון, האיום האמתי על האזור חייב להיות מוקד הדיון הזה, וזו איראן. איראן, נותנת החסות מספר אחת בעולם לטרור, זורעת הרס ומוות בכל האזור ומממנת צבא של ארגוני טרור. אם כך פועלת איראן כעת, מפחיד לדמיין כיצד ייראה האזור כאשר איראן תהפוך למדינה האוחזת בנשק גרעיני. התוצאה של המו״מ הנוכחי תוליד למרבה הצער הסכם שייצור מזרח תיכון הרבה יותר נפיץ ואלים", אמר ארדן. "איראן גרעינית מהווה איום קיומי על ישראל, ובעוד המועצה הזו מסרבת שוב ושוב לטפל באיום הזה, ישראל תפעל להבטיח את שלומם של אזרחיה. אנחנו נעשה כל מה שצריך כדי לעצור את המרוץ הגרעיני של איראן ולהתמודד עם האיום משלוחותיה".


The post ארדן באו"ם: "יש רוחות מלחמה בעולם ואתם דנים בהאשמות שווא על ישראל" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: avigailz | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 3/54 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: