פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
24/2/2022 10:58

ביידן הגיב לפלישה: "נגבה מחיר גבוה מהכלכלה הרוסית"

בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה, שהחלה אתמול לפנות בוקר הטיחו מנהיגי העולם המערבי מילים קשות בנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, והבטיחו שיפעילו נגדו עיצומים כלכליים כבדים.


שעה קלה לאחר בשורת הפלישה הכריז נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ש"העולם ימצה את הדין" עם רוסיה, ויתאם את המהלכים עם מנהיגי מדינות ה־G7 ומדינות נאט"ו. בנאום אמש הוסיף הנשיא האמריקני כי "פוטין וארצו יישאו בתוצאות. נגבה מחיר גבוה מהככלה הרוסית".


מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג אמר שהברית הצפון־אטלנטית תעשה "כל שדרוש" כדי להגן על חברותיה; אוקראינה, כידוע, אינה חברה בברית.

גם האיחוד האירופי הבטיח למצות את הדין עם רוסיה. נשיא המועצה האירופית שארל מישל כינס אתמול ישיבה דחופה של המועצה. נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון־דר־ליין אמרה ש"הקרמלין ישלם את המחיר" והבטיחה שהעיצומים "יחלישו את הבסיס הכלכלי של רוסיה".


קנצלר גרמניה אולף שולץ אמר שפוטין ישלם "מחיר מר" על "טעותו החמורה". ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון מסר שהוא מזועזע מהאירועים באוקראינה, והודיע על תהיה "חבילה אדירה של עיצומים כלכליים". הפיננשל טיימס דיווח שג'ונסון לחץ לנתק את רוסיה ממערכת הסליקה הבינלאומית "סוויפט", צעד שיקשה מאוד על פעילותה הכלכלית ועל פעילות הבנקים הרוסיים. עם זאת, סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה אתמול שהאיחוד האירופי לא צפוי להפעיל כבר כעת את סנקציית הניתוק מסוויפט. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי דרש אתמול אחר הצהריים בציוץ בטוויטר שרוסיה תנותק מיד מסוויפט, יחד עם "צעדים יעילים נוספים לעצירת התוקפן".


ההתייחסות הישראלית למתקפה נשמעה אתמול בשני קולות. בשעת צהריים כינס שר החוץ יאיר לפיד מסיבת עיתונאים שבה יצא נגד המתקפה של רוסיה, באומרו ש"ההתקפה הרוסית על אוקראינה היא הפרה חמורה של הסדר הבינלאומי" וש"ישראל מגנה את ההתקפה". עם זאת הוסיף לפיד ש"לישראל יש יחסים עמוקים, ארוכים וטובים עם רוסיה ועם אוקראינה. יש עשרות אלפי ישראלים בשתי המדינות, יש מאות אלפי יהודים בשתי המדינות, שמירה על ביטחונם ושלומם היא בראש מערכת השיקולים שלנו".


ראש הממשלה נפתלי בנט לעומתו הסתפק באמירה ש"ליבנו עם אזרחי אוקראינה שנקלעו למצב הזה ללא עוול בכפם. ישראל תירתם להושיט יד בכל סיוע הומניטרי שיידרש". בנט אמר את הדברים אחר הצהריים, בנאום שנשא בטקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1. הוא הוסיף פנייה דחופה לאזרחי ישראל שטרם יצאו מאוקראינה לצאת באופן מיידי, והבהיר ש"כל יהודייה ויהודי, בכל מקום בעולם, יודעים שאנחנו מחכים להם כאן ושהדלת של מדינת ישראל תמיד פתוחה".


ביום רביעי קיימו בנט, לפיד ושר הביטחון בני גנץ דיון שנגע גם להצהרות הפומביות של ישראל בנושא אוקראינה. הזהירות הישראלית נובעת בעיקר בשל מנגנון התיאום שקיים מול רוסיה בכל הנוגע לתקיפות של יעדים איראניים במרחב הסורי. גורם מדיני בכיר אמר לאחרונה שזו "דילמה קבועה ואמיתית", שכן "יש לנו שכנה מצפון שנקראת רוסיה".


במסיבת עיתונאים שקיים בשבוע שעבר נשאל לפיד אם הלקח הישראלי מאירועי אוקראינה הוא שאין לסמוך על כוחות בינלאומיים. "למרבה הצער", הוא השיב, "העם היהודי לא צריך את הניסיון האוקראיני כדי לדעת שלא צריך לסמוך על אף אחד.


"אבא שלי הבין את זה בגטו. הוא אמר שאם ישראל תושמד, העולם יכתוב בתגובה מכתב נוגע ללב. ישראל לא צריכה אישור מאף אחד ולא את הגנתו של אף אחד, אנחנו מגינים על עצמנו בעצמנו".


The post ביידן הגיב לפלישה: "נגבה מחיר גבוה מהכלכלה הרוסית" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Rina Nakonechny | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/45 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: