פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
2/3/2022 22:04

הפלישה הרוסית מתרחבת; מיליון פליטים נמלטו מאוקראינה

היום השמיני למלחמה באירופה: במהלך הלילה (חמישי) נשמעו פיצוצים עזים בקייב בירת אוקראינה. שמי קייב הוארו באש הפגזים כפי שראה בסרטונים שהופצו במרחבי הרשת החברתית. פיצוץ החריב את האזור הסמוך לתחנת רכבת בעיר.


הכוחו הרוסיים השלימו אמש את כיבוש העיר חרסון, עיר גדולה שמונה כ- 300 אלף תושבים. ראש עיריית חרסון פרסם בפייסבוק: "אין לנו כוחות אוקראיניים חמושים בעיר, רק אזרחים שרוצים לחיות". נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי פרסם פוסט בפייסבק במהלך הלילה וכתב: "שברו את התוכנית של האויב תוך שבוע, לא יהיה להם רגע אחד של שקט במדינה שלנו הרגנו 9,000 רוסים".


נציבות האו"ם לפליטים הודיעה הבוקר כי יותר מיליון אוקראינים נמלטו מהמדינה מאז תחילת המלחמה בשבוע שעבר. מדובר על כ- 2% מאוכולוסיית אוקראינה.


בישראל, נערכים לקליטת פליטים רבים שאף ישלימו עלייה לישראל והכריזו על מבצע "ערבות ישראל". שלוש טיסות מיוחדות עם כ- 300 עולים ינחתו בשדה התעופה בן גוריון ביום ראשון, במבצע משותף של משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית, הקרן לידידות ובסיוע תרומות של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה וקרן היסוד. שתי טיסות יגיעו מוורשה שבפולין ומקישינב שבמולדובה. טיסה נוספת של כמאה יתומים בחסות חב"ד תגיע מיאסי שברומניה. מייד לאחר נחיתתם בנתב"ג ייקלטו העולים בישראל על ידי משרד העליה והקליטה שאנשיו ידאגו לספק מעטפת קליטה ראשונית רחבה לכל עולה וכן יפנו את המגיעים ארצה לפתרונו דיור מידיים זמניים בבתי מלון שהוכנו מבעוד מועד.


The post הפלישה הרוסית מתרחבת; מיליון פליטים נמלטו מאוקראינה appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Ayelet kahana | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 3/51 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: