פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
6/3/2022 7:48

"להפסיק את המצור": המשפחה מ"שמעון הצדיק" עתרה נגד משטרת ישראל

משפחת יושובייב משכונת 'שמעון הצדיק' בירושלים עתרה היום (א) לבג"צ נגד משטרת ישראל ומפקד מחוז ירושלים בטענה שהיא פוגעת בחופש הפרט והתנועה של המשפחה.


בשבועות האחרונים שוטרים לא מאפשרים למי שאינו בן משפחה להיכנס לבית, כך שחברים ואורחים של טל לא מורשים להיכנס. בעתירה אשר הוגשה בידי עורכי הדין משה פולסקי ואופיר שטיינר מארגון 'חוננו' דורשת המשפחה מבג"ץ להורות למשטרה להפסיק את המצור על בית המשפחה ולאפשר למשפחה לנהל אורח חיים תקין בביתם.


בעתירה נכתב כי "הדבר לא נאמר מפורשות, אך עם חלוף הימים החלו השוטרים לשתף את הפוקדים את המקום בפקודות שקיבלו. השוטרים הסבירו לכל אזרח שניסה להגיע אל הבית כי הדרים בבית – והם בלבד – רשאים להיכנס אל הבית. כל היתר, נדרשו לעזוב את המקום. בימים שחלפו, גילו במשפחה כי המשטרה עומדת בסירובה לאפשר הגעת אנשים לביתם. כך, נאלצו בני המשפחה להתעורר בכל בוקר למציאות בה ביתם מכותר, יש יוצא- ואין בא", הוסיפו בעתירה.




עורך הדין משה פולסקי מארגון 'חוננו' הסביר כי ההתנהלות המשטרה פוגעת בבני המשפחה בצורה אנושה: "החלטה זו מצד משטרת ישראל וניצב דורון ידיד פגעה במשפחת יושבייב פגיעה חמורה. הם לא יכולים להיעזר במכריהם, אלו שסייעו בידם קודם לבנות חלק גדול מביתם, בתיקון הבית. גם אנשי מקצוע שהוזמנו עוכבו על-ידי המשטרה, לעיתים במשך שעות, עד שיכלו להיכנס ולהתחיל את עבודתם. הדבר הוביל לפגיעה קשה ביכולתם לתקן את הנזק הרב שנגרם לבית ולרכוש. בשל הנזקים, נאלצת המשפחה ללון בכל לילה בבית הוריה של אשתו. כאשר במשך היום, נאלצים טל ואשתו לנסות ולארגן את ביתם מחדש, מבלי שאף אחד יכול להושיט יד לעזרה".


בנוסף, צויין בעתירה כי המבקרים בביתם הינם נדבך חשוב ביכולת המשפחה להתגורר במציאות של תקיפות וגילויי שנאה יומיומיים "בימים כתיקונם, היו מכרים מבקרים תדיר בביתם, ובכך הייתה תמיכה נפשית חשובה למשפחה במציאות כה מתוחה. אך, בשל מניעת ההגעה אל הבית, משפחת יושבייב נאלצים לחוות יום אחר יום את המציאות המתוחה ביודעם כי אין כל כתף קרובה להישען עליה, או יד שתושט במקרה הצורך. אצל הזוג הצעיר, הבית המבודד הפך להיות מזכרת יום-יומית לניסיון הפגיעה שכמעט ועלה למשפחה בחייה, לבדידותם במאבקם לנהל חיים שלווים בביתם ולאוזלת היד של משטרת ישראל שקצרה ידה מלהושיע את אלו הזקוקים להגנתה, ולכן בוחרת לבודדם מיתר העולם", צויין בעתירה.


לטענתם של עורכי הדין מארגון חוננו, החלטת המשטרה פוגעת בזכויותיהם הבסיסיות של משפחת יושבייב, ואינה ברף המידתי או הסביר בשום צורה "במעשי המשטרה נפגעה בראש ובראשונה, ובאופן אנוש, זכותם של המשפחה לעשות שימוש בקניינם – הן כיוון שאינם יכול לעשות בו שימוש טבעי ובסיסי כאירוח מכריהם ומשפחתם בביתם, והן כיוון שתיקון ביתם הפך קשה עד מאוד, עד שאינם יכולים ללון בביתם. כמו כן, נפגעה זכותם של המשפחה לצנעת הפרט, כיוון שכל המבקש לבקרם מעוכב על -ידי שוטרי המשטרה ומתושאל. כך, אין יוצא ואין בא מבלי שהדבר מנוטר ומתועד על -ידי הרשויות. עוד נפגעות זכויותיהם לחירות ולכבוד, כמי שנגזר עליהם להתבודד בביתם או לעזוב את ביתם על-מנת לזכות לשבת במחיצת קרוביהם. גם הלינה הקבועה שלהם מחוץ לבית, כתוצאה ישירה מהקשיים שהערימה עליהם החלטת המשטרה כאמור, מהווה פגיעה בזכויות אלו", נכתב.


ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "משטרת ישראל פועלת במקום למניעת אלימות, הפרות סדר ואירועי חיכוך עם כוחות משטרה רבים ומגוונים. פעילות המשטרה מבוצעת באזור בהתאם להערכת המצב המתקיימת מדי יום. תגובת המשטרה לעתירה תימסר בבג״צ באמצעות הפרקליטות כמקובל.

נמשיך לפעול באזור לשמירת הביטחון, החוק והסדר תוך שמירת מרקם חיים תקין ככל שניתן".


The post "להפסיק את המצור": המשפחה מ"שמעון הצדיק" עתרה נגד משטרת ישראל appeared first on מקור ראשון.


מחבר: moshem | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 3/46 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: