פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
7/3/2022 7:23

צפו בתיעוד נדיר שצה"ל חושף: מטוסי חמקן מיירטים מל"ט איראני

באופן חריג הוחלט הלילה להתיר לפרסום כי לפני שנה ב-15 במארס בשעת לילה מאוחרת שני מטוסי אדיר f-35i חמקנים של חיל האוויר, הוזנקו לטיסה מבצעית מעבר לגבול ויירטו שני כלי טייס איראנים שהמריאו מכיוון איראן במטרה להעביר אקדחים לרצועת עזה או יהודה ושומרון.





מבצע מהסוג הזה הוא חלק מאיסוף מודיעין מדויק שבוצע חודשים לפני האירוע והסתיים בביצוע מרשים של טייסי המטוס שלראשונה בעולה מבצעים קרב אוויר עם כלי טייס אחר ומיירטים מטוס מבצעי למרות שלא מדובר בקרב אוויר כמו שנהוג לייחס לאירוע כזה, שכן במל״ט מהסוג ששוגר על ידי האיראנים, מיותר לציין, אין טייס.


האירוע הזה כפי שנכתב הבוקר כאן באתר מקור ראשון הוא לא הראשון. המל״ט הראשון שהאיראנים משגרים לעבר ישראל שוגר בפברואר 2018 אז החלה איראן לפתח את היכולת הזו, במטרה לערער את האזור כולו.


לחץ כבד הופעל על מערכת הביטחון לחשוף את האירוע המבצעי שנשמר בסוד ותחת איפול של הצנזורה ולמעט מספר בודד של כתבים אף אחד לא היה בסוד העניינים. ספק אם בחיל האוויר, אמ״ן ובאגף המבצעים של מה״ל, שלושת השותפים המרכזיים של מבצע מהסוג הזה, היו רוצים בכלל לחשוף את המבצע. גורמים מדיניים מספרים כי בימים האחרונים שורר תסכול רב בצמרת המדינה ובמערכת הביטחון מהכוונה של המערב לחתום על הסכם הגרעין בוינה בעוד האיראנים לדבריהם פשוט משקרים לכל העולם. אמש בשעה מאוחרת הוחלט לא להמתין ולפרסם את יירוט כלי הטייס יחד עם אירועי העבר שכאמור בשעה זו מקבלים פן ויזואלי עם הפצת תמונות וסרטונים שמציגים לעולם את האיראנים שמצד אחד מבטיחים להגביל עצמם צבאית ומצד שני מפעילים טרור בכל נקודה אפשרית במזרח התיכון.


https://www.makorrishon.co.il/wp-content/uploads/2022/03/אירועי-הפעלת-כוח-באמצעות-מלטים-איראנים-במזרח-התיכון-750x434.jpeg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
אירועי הפעלת כוח באמצעות מלטים איראנים במזרח התיכון

בישראל יודעים שמה שלא ניתן היה להעביר עד היום בערוצים הרשמיים כבר לא ישפיע על ההסכם ועדיין מאמינים שפרסום הדברים יעורר תהודה בעולם שכן מטוס האדיר כבר נמכר לכמה צבאות בעולם שרואים את ההיסטוריה המבצעית שהמטוס זוכה לו בעיקר בחיל האוויר הישראלי. כאמור האדיר שנמכר לישראל מבצע את הטיסה המבצעית הראשונה שלו בחיל האוויר וכעת גם היירוט המבצעי בקרב אוויר מיוחס לחיל הכחול לבן.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... s/2022/03/4-1-750x379.jpg 750w" sizes="(max-width: 841px) 100vw, 841px" />
חלק משברי המל"ט שיורט. צילום: דובר צה"ל

שר הביטחון בני גנץ אמר הבוקר בהקשר לדברים כי "התוקפנות האיראנית נעשית כיום ללא מטריה גרעינית. העולם חייב להתגייס לעצור את התוקפנות האיראנית".


עוד הוסיף השר כי "בין אם ייחתם הסכם או לא, הוא לא יהיה סוף פסוק עבורנו, ולא עבור מדינות האזור והעולם שחייבות להמשיך להיאבק בתוקפנות האיראנית. מערכת הביטחון ומדינת ישראל כולה תפעל בכל האמצעים שברשותנו- מדיניים, כלכליים ואם יידרש, גם צבאיים, בכדי להבטיח את ריבונותנו וביטחון אזרחי ישראל."





גם ראש אגף המבצעים בצה״ל האלוף עודד בסיוק התייחס למבצע ואמר: ״בשנים האחרונות היינו עדים לשימוש של איראן במל״טים למטרות שונות. צה"ל קידם פעילות מבצעית משמעותית למול האיום וכל ניסיון כזה לעבר ישראל נכשל. למול ניסיונות אלו, צה"ל למד וחקר את ניסיונות שיגור המל״טים וגיבש מענה מתאים. אנו נדרשים להמשיך וללמוד כל עוד האיום קיים ומתמשך״.


עוד הוסיף ראש אמ״ץ: ״פעם אחר פעם סיכלנו את הניסיונות של איראן להוציא לפועל את מתווה שיגור המל״ט לעבר ישראל, יחד עם זאת צה״ל ימשיך לקדם פעילות מבצעית למניעת ניסיונות חוזרים"


The post צפו בתיעוד נדיר שצה"ל חושף: מטוסי חמקן מיירטים מל"ט איראני appeared first on מקור ראשון.


מחבר: moshem | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/42 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: