פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
17/3/2022 8:10

מערכת הלייזר נחשפת: כך ייראה מערך ההגנה האווירית של ישראל

ההגנה האווירית של ישראל משתדרגת. המנהל למחקר ולפיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית (מפא"ת) במשרד הביטחון, חושף היום (ה') לראשונה תמונות של משדר לייזר עוצמתי שעתיד להפוך למערכת ההגנה על מדינת ישראל, ולחסוך מיליארדים, וכן את התלות במיירטים שונים, כחלק ממערך ההגנה האווירית של מדינת ישראל. מדובר באבן דרך משמעותית בתוכנית הלאומית שמוביל משרד הביטחון לפיתוח מערכת ליירוט איומים תלולי-מסלול בלייזר רב-עוצמה.


לאחר סדרת דיונים שהתקיימו בחודשים האחרונים, אישר שר הביטחון בני גנץ להקצות מאות מיליוני שקלים לפיתוח וייצור מערכת מבצעית. מנכ"ל משרד הביטחון, אמיר אשל, יחתום על ההזמנה בימים הקרובים, ולאחריה ייחל תהליך מואץ לפיתוח מערכת "מגן אור", שתוצב בשלב הראשון בעוטף עזה.  את תוכנית הפיתוח יוביל מפא"ת משרד הביטחון. חברת "רפאל" תהיה המפתחת הראשית של המערכת, בשיתוף עם חברת "אלביט מערכות".




Video: קרדיט: משרד הביטחון


בחודשים האחרונים הסתיימה העבודה על הטכנולוגיה פורצת הדרך, המאפשרת הצבת משדר לייזר עוצמתי בהספק גבוה, שיכול להשמיד רקטות, פצמ"רים וכלי טיס בלתי מאוישים. בשלב ראשון יוקצו מאות מיליוני שקלים מתקציב הביטחון לפיתוח וניסויים במערכת. בשלב הבא צפויה מערכת הביטחון להקצות מאות מיליוני שקלים נוספים לסיום התהליך בהתאם להתקדמות.


הבוקר סייר שר הביטחון גנץ במתחם חברת רפאל, יחד עם ראש מו"פ במפא"ת תא"ל יניב רותם, מנכ"ל רפאל יואב הר-אבן ומנכ"ל חטיבת מודיעין ול״א באלביט מערכות, אורן סבג, שהציגו לו את המערכת שפותחה, בהמשך לפגישות העבודה שהתקיימו בחודשים האחרונים. בהמשך לכך, אישר השר גנץ את ההתקדמות בתהליך לפי תוכנית העבודה ואת קידום ההזמנה מחברת רפאל. טכנולוגיית הלייזר תאפשר התמודדות עם מגוון רחב של איומים תלולי מסלול, בהם רקטות, פצמ"רים וכטב"מים, בתצורה קלה, אפקטיבית וזולה משמעותית ביחס לכל אמצעי הגנה אחר. היא תשולב במערך ההגנה האווירית של מדינת ישראל ותהווה יכולת משלימה למערכת "כיפת ברזל".



https://www.makorrishon.co.il/wp-content/uploads/2022/03/ת-6-750x497.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
קרדיט: משרד הביטחון

גנץ אמר במהלך הסיור כי ״אנחנו עושים היום צעד דרמטי וחשוב לעבר שינוי בזירת הקרב, ושדרוג בביטחון תושבי ישראל מול האיומים שהולכים ומתפתחים על גבולנו מעזה, מלבנון ומסוריה, בחסות איראן וארגוני הטרור. הלייזר רב העוצמה הוא שינוי אסטרטגי בהגנה שתינתן לעורף, בגמישות המבצעית לצה"ל ובגמישות האסטרטגית לדרג המדיני. כמו בעבר, גם היום מערכת הביטחון והתעשיות הישראליות, בתושייה, בגמישות ובטכנולוגיות פורצות דרך, שומרות על העליונות הביטחונית של ישראל ומצילות חיים. נעשה הכל ונקצה את המשאבים הנדרשים בכדי להשלים את התהליך במהירות האפשרית ולפי התוכנית שלנו. אני בטוח שלצד ההישג המבצעי והביטחוני, ההשקעה שלנו תביא גם לרווח כלכלי גדול למדינת ישראל ולשיתופי פעולה עם מדינות ידידות רבות בעולם".




https://www.makorrishon.co.il/wp-content/uploads/2022/03/ת2-750x519.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
קרדיט: משרד הביטחון

ראש מו"פ במפא"ת במשרד הביטחון, תא"ל יניב רותם הוסיף "הבשלת תוכנית הפיתוח וההצטיידות המבוססת על טכנולוגיית לייזר רב-עוצמה הינה תוצר של השקעה רבת שנים. ההחלטה שקיבלנו להצטייד במערכות נשק לייזר תוביל לקפיצת מדרגה משמעותית ביכולות ההגנה של מדינת ישראל".



The post מערכת הלייזר נחשפת: כך ייראה מערך ההגנה האווירית של ישראל appeared first on מקור ראשון.


מחבר: aviyas | מקור ראשון חשיפות: 3 | דירוג: 2/35 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: