פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
24/3/2022 23:21

מחצית מהמועמדים למנכ"לות בתי הדין הרבניים – נשים

כהונתו של מנכ"ל בתי הדין הרבניים הרב דוד מלכא תסתיים בעוד כחודש, בתום קדנציה של ארבע שנים. השר לשירותי הדת מתן כהנא ערך בשבועות האחרונים סדרת ראיונות לחמישה מועמדים לתפקיד, ושקל לראשונה גם מינוי של נשים. עם המועמדים שהגיעו לקו הסיום נמנים סגנית ראש מִנהל החינוך במרכז ישיבות בני עקיבא רעות גיאת, הטוענת הרבנית עו"ד אסנת שרון מבית־אל, הטוענת הרבנית בת שבע שרמן־שני, סגן שר הביטחון לשעבר הרב אלי בן־דהן, והרב מאיר כהנא, אב בית דין באשקלון.


השר כהנא מתכוון לכנס בהקדם את הוועדה לבחירת דיינים כדי לאשר את מינוי המועמד הנבחר. ככל הידוע, המועמדים המובילים הם גיאת והרב בן־דהן, שניהל את בתי הדין במשך 17 שנה ולאחרונה נבחר לממונה המועצה הדתית של העיר ירושלים.


המנכ"ל המיועד, כקודמו, יופקד על ניהול 12 בתי הדין האזוריים ברחבי הארץ ובית הדין הרבני הגדול לערעורים בירושלים, ובסך הכול על 300 עובדים ועוד 110 דיינים. התקציב שיחלוש עליו מסתכם בכ־200 מיליון שקל בשנה. בין השאר אחראי המנכ"ל על עדכון תנאי השכר ונוהלי הפרישה של הדיינים הוותיקים. הוא אמור גם לפקח על מערך הבחינות ועל הסמכת הטוענים הרבניים.


המנכ"ל המיועד יצטרך גם לרכז את פעילות הוועדה לבחירת דיינים. הוא יהיה אחראי לקליטת קבוצה גדולה של דיינים חדשים, שחלקם ימלאו תקנים חדשים בבתי הדין האזוריים ובבית הדין הרבני הגדול, וזאת אחרי עשרות שנים שבהן מספר הדיינים לא גדל.


הדימוי של בתי הדין הרבניים נפגע קשות בשנים האחרונות בעקבות ביקורת בלתי פוסקת על אופן טיפולם במסורבות הגט. כוחם לדון בענייני ממונות כורסם לאחר שבג"ץ פסק כי אין להם סמכות לעסוק בחלוקת רכוש בין איש ואשתו, אלא בהסכמה של שניהם.


לפי החוק, בתי הדין הרבניים יכולים לטפל בעיקר בענייני גיטין, צוואות וירושות.


The post מחצית מהמועמדים למנכ"לות בתי הדין הרבניים – נשים appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Elchanan Speiser | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/48 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: