פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
31/3/2022 4:12

דעה: בעלי עסקים, כדי למצוא לקוחות אתם חייבים להתגבר על החסמים שמעכבים אתכם

https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 1T111431.833-1-120x86.png 120w, https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... T111431.833-1-350x250.png 350w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />


רוב בעלי העסקים יצאו לעצמאות כי היה להם חלום… חלום לחופש! חלום לחופש כלכלי… חלום לחופש תעסוקתי… חלום לשעות עבודה גמישות, חלום להיות הבוס של עצמך… וגם חלום לעסוק בתחום שמסב להם הנאה, או אפילו מהווה את השליחות והייעוד שלהם בעולם.


מצוידים בחלום הזה, הם פותחים את העוסק (פטור או מורשה) אחרי שכבר למדו את המקצוע מטובי המומחים וצברו מספר שנות ניסיון כשכירים. הם בטוחים שמעכשיו הכל ילך חלק והלקוחות יגיעו הודות לכשרון והעבודה הטובה שהם יעשו… וכאן בדרך כלל הם פוגשים לראשונה את המציאות. כי להיות בעל מקצוע טוב לא תמיד מספיק כדי שהלקוחות פשוט יגיעו אליך.


…אז מה עכשיו?


ייעוץ שיווקי: “העולם חייב לדעת שאתם קיימים”


שיווק העסק הוא שאלה שעולה תמיד בפגישות הייעוץ  העסקי שאני מקיימת עם בעלי עסקים. כמעט כולם הגיעו אלי אחרי שהתנפצה להם הקונספציה, לפיה אם יהיו טובים בתחומם הלקוחות יגיעו. למה זה לא בהכרח קורה? כי אפילו אם בעלי העסק מצויינים במה שהם עושים, ויודעים שהשירות שלהם הוא ברכה ללקוחות – מי יודע שהעסק קיים?


עכשיו עליהם לצעוק אל העולם את המתנה הזו שהם קיבלו, שיש להם יכולת לפתור ללקוחותיהם בעיות וכאבים, אולי אפילו לעזור להם להגשים חלום שקשור לתחום עיסוקם. אם הם לא יפרסמו, ישווקי, יצעקו את משנתם, מי ידע שהם קיימים? איך הלקוחות ידעו שאותו בעל עסק הוא זה שהם כל כך מחפשים, ומוכנים לשלם לו כדי שיפתור להם את הבעיה, הכאב או הצורך שמכאיב להם?


לכן, כדי שאנשים כן יכירו את העסק חשוב לשווק, ועדיף להיעזר ביועץ עסקי טוב שמתמחה בשיווק על מנת לעשות את זה נכון וטוב, וכך לחסוך זמן בניסוי וטעיה, והרבה מאוד כסף. כי שיווק הוא בעצם חשיפה לעסק ולבעליו. בעזרתו בעל העסק יכול לתקשר את המסרים, הערכים והיתרונות שבעבודה איתו.


בגלל זה חשוב שכל בעל עסק יבין שהוא חייב לשווק, ושזו לא בחירה, אם רוצים להצליח. להכיר את הפלטפורמות המקובלות לקידום, לדעת איך לייצר תוכן למדיה חברתית, ולהתמיד בזה מאחר והתמדה ועקביות הן מילות מפתח להצלחה בעסק. אז למה הרוב המכריע של בעלי העסקים לא משווקים, ובטח לא מתמידים לאורך זמן? האם זה בגלל שהם לא יודעים מה צריך לעשות? הבעיה האמיתית היא לא הידע.


הרבה מבעלי העסקים שאני מלווה בייעוץ שיווקי לא מרגישים בנוח מעצם החשיפה שמספק השיווק: הם לא אוהבים להצטלם, או מאמינים שלדבר בגלוי על החוזקות שלהם זה התרברבות. ההתנגדויות האלו מעלות שאלות – מה יגידו עלי? מה יחשבו עלי? כל החיים לימדו אותי להיות צנוע, עכשיו פתאום להתרברב?


חששות כאלו הן לגיטימיות ולהמון בעלי עסקים המחשבות האלו עוברות בראש. אבל חשוב לשנות את הפרשנות לסיטואציית השיווק מהתרברבות למימוש השליחות שלי. כשאני מספרת על ההצלחות שלי עם הלקוחות שלי אני לא מתרברבת או עפה על עצמי. אלא בעצם מספרת לאנשים שסובלים מאותה בעיה שיש פתרון ושאני יכולה לעזור להם למצוא אותו ולעשות את השינוי המיוחל.


אבל בסופו של דבר, אם בעל העסק מחליט לשחרר את החששות ואת המחשבות על “מה יגידו עלי”, ומחליט לתת ערך ללקוחותיו ולשווק, פוטנציאל הרווח עצום: לקוחות פוטנציאליים עשויים להיחשף לפרסומים, להכיר את העסק או בעליו ולהתחבר אליהם ברמה האנושית. כאשר הם יצטרכו את השירות של בעל העסק המכירה צפויה להיות יחסית קלה. כי הלקוחות כבר מכירים אותם וסומכים עליהם.


להתחיל לשווק את העסק: פוטנציאל עצום לאלו שיענו לאתגר


אז איך מתחילים לשווק את העסק? אני עוברת עם לקוחותי תהליך המורכב משני רבדים – פרקטי, ומנטאלי.


ברובד הפרקטי, אנחנו כבר מהשלב הראשון עושים ניתוח עיסקי מעמיק לעסק שלכם, חוקרים את הנתונים, המספרים, מזהים הזדמנויות וסיכונים. נזהה ונגדיר את קהל היעד שלכם, ועל פי כל הנתונים נקבע מהי האסטרטגיה השיווקית המדויקת לעסק שלכם. נציב מטרות, נמקד ונדייק את התהליך. אם אתם רוצים להקפיץ את העסק שלכם בצורה רצינית, להפוך לחברה אמיתית עם צמיחה מטורפת ולהרוויח הרבה יותר כסף בכל חודש, אתם צריכים להבין עובדה אחת פשוטה שחייבת לעמוד לכם מול העיניים כל הזמן והיא – עסק מצליח באמת רק כשיש לו מערכת עקבית, מסודרת ואוטומטית שמזרימה לקוחות חדשים לעסק כל הזמן. אין דבר כזה עסק משגשג ומצליח בלי מערכת כזו!


תוך כדי בניית המכונה השיווקית שתזרים לקוחות לעסק אנחנו עושים הרבה צעדים חשובים: לומדים איך לנהל עסק בכל האספקטים, בונים מיתוג לעסק ויוצרים מצב שבו הלקוחות רוצים לקנות מכם, בלי צורך להיות איש מכירות. אנחנו בונים תדמית ומוניטין שגורמים ללקוחות שלכם לרצות לבוא במיוחד אליכם, והם יסכימו לשלם כמעט כל מחיר כדי לקבל את השירותים או המוצרים שלכם.


אנחנו גם מתעמקים בהכרת עולם השיווק של ימינו: לומדים על סוגים שונים של מעמדי מכירה, בוחרים את אלו הרלוונטיים ללקוח ובונים אותם בצורה נכונה ומדוייקת,  בוחרים ערוצי שיווק מתאימים ולומדים איך להפעיל ולנהל אותם, איך מפרסמים בגוגל, פייסבוק, אינסטגרם או טיק-טוק, איך לבצע שיחת מכירה? איך לנהל ספקים שיתנו לי שירותי שיווק? איך ליצור תקציב שיווק? הידע הפרקטי נועד לתת לבעל העסק הבנה לגבי האפשרויות העומדות בפניו. מכאן נוכל לתכנן אסטרטגיית שיווק, ולהוציא אותה לפועל.


הרובד השני של הייעוץ השיווקי, הרובד המנטאלי, חשוב באותה המידה. הוא מאפשר לבעל העסק להתפתח ולהתגבר על חסמים שעשויים למנוע ממנו לשווק. לדוגמה, איך להרגיש בנוח עם להעלות צילומים למדיה החברתית כדי שלקוחות יוכלו להתחבר אליו. או איך להכיל ביקורת של אחרים על מאמצי השיווק והתוצרים השונים? או איך לנהל שיחת מכירה ולהעביר ללקוח המתעניין את כל היתרונות של עבודה איתנו בגאווה ואנרגיה גבוהה?


החלק המנטאלי מבוסס על הניסיון וההסמכות השונות שלי בעולמות ההתפתחות האישית (לדוגמה מאמנת אישית ומאסטר ב- NLP). לאורך השנים בהם אני יועצת ומלווה עסקית למדתי שגם כאשר אני מתווה לבעל עסק דרך עם צעדים מאוד ברורים, ומלמדת אותו כלים, זה לא תמיד מספיק. לכולנו חששות ופחדים ואמונות מגבילות שנוטעות אותנו במקומנו ומקשות עלינו לעשות צעדים מקדמים.


יחד ננסה להבין את המשמעות שמאחורי החששות, ונפעל כדי לשנות את הפרספקטיבה של בעל העסק, להחליף אמונות מגבילות באמונות מקדמות שיאפשרו לו להשיג את מטרותיו ולהגשים את חלומותיו. לדוגמה, אם בעל העסק שמע בעבר מקרוב משפחה שישקול לסגור את העסק ויחזור להיות שכיר – עם התהליך הנכון בעל העסק יוכל להבין שלא צריך להפגע, אלא לראות באמירה של הקרוב ביטוי לכך שהוא דואג לו ולא רוצה לראות אותו נפגע.


בשורה התחתונה, בעידן התחרותי שבו אנו חיים, שיווק לעסק הוא הכרחי! גם אם בעל העסק לא מכיר את עולם השיווק, או אפילו נרתע ממנו, עם ייעוץ שיווקי נכון הוא יוכל לתת לעסק שלו חשיפה עצומה באמצעות המדיות הדיגיטליות השונות, ולמצוא קהל לקוחות חדש ומשתלם. וכן, כל אחד יכול גם ללא ידע מוקדם במדיות הדיגיטליות השונות להקפיץ את העסק שלו לרמות אחרות, לעבוד פחות ולהרוויח הרבה יותר כסף. זאת באמצעות בניית מכונה שיווקית חזקה וטובה, מערכת שתעבוד כמו מכונה אוטומטית, שתזרים כל הזמן לקוחות חדשים לעסק, בניית מותג עם מוניטין שהופכת את המכירה למשהו אחר.


אני מאמינה שעל ידי עבודה נכונה ומשולבת, מנטלית ופרקטית, וביצוע שורה של פעולות סדורות ומאוד ברורות, כל אחד יכול להיות סיפור הצלחה!


טל שלמון-צעידי היא יועצת עסקית ושיווקית שמתמחה בליווי בעלי עסקים בכל סדר גודל.



האמור בכתבה כולל תוכן ומידע מסחרי/שיווקי , ומערכת מקור ראשון אינה אחראית למהימנותו. פרסום התכנים והמידע המסחרי בכתבה אינו מהווה המלצה או הצעה מצד מערכת מקור ראשון לרכוש ו/או להשתמש בשירותים או המוצרים בכתבה.

The post דעה: בעלי עסקים, כדי למצוא לקוחות אתם חייבים להתגבר על החסמים שמעכבים אתכם appeared first on מקור ראשון.


אל המאמר המלא | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/62 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: