פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
7/4/2022 21:54

גם במחיר של הסלמה: חייבים לעצור את הקלות הרמדאן

זה היה לילה דרמטי בלב תל אביב, המותג אולי החזק ביותר אחרי בירת ישראל ירושלים בעולם. תל אביב שנתפסת כעיר החופש, העיר הפתוחה לכל אדם חוותה הלילה טראומה קשה ברחובות שבימי חמישי בלילה עמוסים בצעירים שמתחילים את בילוי סוף השבוע במסעדות, בפאבים ובמעדונים.


המחבל עשה את דרכו ממחנה הפליטים הקשה ביותר שמערכת הביטחון מתמודדת איתו, ג'נין. העובדה כי המחבל עשה את דרכו ממחנה פליטים ללב העיר תל אביב, רחוב דיזינגוף ועד מסגד ביפו זה כשל חסר תקדים של כל מערכת הביטחון. שב"כ וצה"ל העמידו את המערכת על רמת דריכות חסרת תקדים כשהמטרה המרכזית היא בלימת גל הטרור והבאת הסטאטוס שלו לדעיכה. מחבל שיוצא מתוך מחנה פליטים, ועוד כזה שכל מערכת הביטחון מהודקת סביבו זה אירוע רע מאוד שמעלה את השאלה איך יכול להיות שפספסו אותו.


מרגע שהמחבל נכנס לתוך שטח ישראל, ככל הנראה דרך פרצה בגדר, מעלה את השאלה האם באמת צה"ל והמשטרה סגרו את קו התפר ועד כמה הוא באמת מהווה מכשול ליציבות שכן מדיניות ישראל בשנים האחרונות הייתה שהפרצות הללו מאפשרות לפלסטינים להכנס לישראל וזה נחשב כאחד המייצבים לשקט.


זה כבר המחבל השני שנכנס לישראל באופן לא חוקי בגל הטרור הזה. הטרור שהיה מאופיין בתוך יהודה ושומרון ובעיר העתיקה בירושלים עושה הסבה למודרניזציה ונכנס לתוך שטח ישראל. לא סתם בחרו הפלסטינים להביא את הטרור לתוך הערים. בזמן שאנחנו מציינים 20 שנה לחומת מגן, בפסטיבל ניצחון של המבצע המוצלח ביותר כפי שהוא מוגדר על ידי הצבא, הפלסטינים מבקשים להרוס את החגיגה של הפסטיבל המתמשך ולהבהיר לישראל שחומת מגן אולי הצליח לפני 20 שנה אבל זה לא אומר שאי אפשר להראות לנו איך נסדק ההישג.


והוא נסדק, זה הפיגוע הרביעי בפרק זמן קצר מאוד שבתוך ערי ישראל מצליחים מחבלים לזרוע פחד ואימה ולגבות את חייהם של 13 בני אדם. זהו הישג אדיר לטרור ומבוכה גדולה מאוד לממשלה ולמערכת הביטחון. מי שלא עשה בדק בית אחרי הפיגוע הראשון והשני, לא ימצא את הפתרון גם אחרי הפיגוע הרביעי. לא צריך עוד הערכת מצב בקריה, צריך לפעול בנחישות כדי להחזיר את השקט לרחובות ישראל, כדי להחזיר הרתעה ברחוב הפלסטיני.


תל אביב חוותה אתמול טרור רצחני ובמשך שעות יכול היה המחבל להמשיך במסע טבח חסר תקדים. במקרה הנ"ל הוא היה חמוש באקדח אך לפניו המחבלים היו חמושים בנשק אוטומטי. כל מה שקרה אתמול עובר באופן מהיר לתוך כפרי יו"ש ומחנה הפליטים ואחרי שהם יעקלו את הממתקים שחולקו להם ברחובות הם ילמדו את הטרור ויחפשו את המחבל הבא.


בינתיים צריך לקוות שהממשלה ומערכת הביטחון יתעשתו ויעצרו את הטרור הזה. זה מתחיל בעבודה נחושה יותר בשטח אבל קודם כל זה חייב להתחיל בביטול הקלות שרק לפני יומיים אושרו על ידי שר הביטחון בהמלצת הדרג הביטחוני. המסר חייב לעבור לפלסטינים בצורה ברורה וחדה גם אם הוא יגרור הסלמה נקודתית וקשה, מלחמה זו לא משחק מחשב זה אירוע מורכב ומערכת הביטחון צריכה לצאת לכזו, אחרת – לילות כמו אמש בתל אביב, ולפני כן בחדרה, בני ברק, ובאר שבע – לא יהיו האחרונים.


The post גם במחיר של הסלמה: חייבים לעצור את הקלות הרמדאן appeared first on מקור ראשון.


מחבר: moshem | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/44 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: