פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
17/4/2022 2:17

ניר אורבך שוקל פרישה, אך לא יפתיע את בנט

יותר משבוע אחרי פרישת ח"כ עידית סילמן מהקואליציה, עמיתה ח"כ ניר אורבך עדיין שוקל את עתידו במפלגת ימינה. בימים האחרונים ניהל שיחות ארוכות כדי להחליט אם להישאר לצד בנט.


בשבוע שעבר הציב אורבך שלוש דרישות לראש הממשלה נפתלי בנט, כתנאי להמשך הישארותו בסיעה ובקואליציה. אחת הדרישות התמלאה מיד, כששר האוצר בישר על הקפאת "מתווה המעונות", שקומם הורים דתיים רבים. השתיים האחרות הן עדיין בגדר הבטחה בלבד: חיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל, וקביעת מועד לכינוס מועצת התכנון העליונה במנהל האזרחי לאישור תוכניות בנייה נוספות לצורכי המתיישבים ביו"ש. "אמרתי להם: מבחינתי נגמרו הימים שאני מזדחל", הבהיר אורבך בימים האחרונים. "בלי זה אין לכם מה לדבר איתי בכלל, בלי זה אני לא ממשיך".


עם זאת, גם אם דרישותיו יתקבלו במלואן אורבך מבקש לראות שינוי באופייה של ממשלת בנט־לפיד. השבוע אמר למקורביו שהוא מסוגל לראות את בנט מתאמץ למלא את דרישותיו, "אבל החשש שלי הוא שאחרי שהמשימה תושלם, תהיה תחושה שאפשר לשחרר. המפלגות האחרות ישמרו עכשיו על שקט שלושה שבועות, אבל מה יהיה אחר כך? מבחינתי, מה שהיה לא יימשך עוד. שיבינו שזה לא ייגמר באולטימטומים אלא בשינוי ברוח".


כדוגמה לדבריו הציג אורבך ציוץ טרי בחשבון הטוויטר של ראש הממשלה בנוגע למבצע אבטחת השיפוץ בקבר יוסף. "הם הורסים – אנחנו בונים. אף אחד לא יוכל למחוק את מורשתנו בארצנו", כתב בנט.


"זה יפה מאוד", סבור אורבך, "אבל היו חסרות שם מילים של חזון. למה לא לקחת שני ציטוטים ממה שאמר המח"ט ולשתף אותם? אני רוצה לחזור לגאווה הלאומית. הייתי אצל בנט השבוע פי שלושה משהייתי כל הקדנציה. רוב המדינה רוצה לראות את הרוח שהוא הראה תמיד, רוח לאומית. הוא מי שיכול לתת את זה".


באשר לאפשרות שהוא ילך בעקבות ח"כ עידית סילמן, אמר אורבך למקורביו: "הבטחתי לו שאפעל אחרת. הוא לא יקום יום אחד בבוקר וישמע בחדשות שאני במקום אחר, אבל שידע שזה יכול לקרות. הוא ישמח שזה יהיה כמו בשנה שעברה – או שאני בקואליציה או שאני הולך הביתה. היום זה שונה. האפשרות הראשונה היא לראות מה אפשר לעשות יחד איתו, אבל אם זה לא יהיה ככה אני ממשיך הלאה".


The post ניר אורבך שוקל פרישה, אך לא יפתיע את בנט appeared first on מקור ראשון.


מחבר: zehorit Idan | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/43 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: