פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
20/4/2022 5:24

בנט הכריע: למנוע את הגעתו של בן-גביר לשער שכם

לקראת צעדת הדגלים המתוכננת מבניין עיריית ירושלים לכותל המערבי, דרך שער שכם, הודיע היום (ד') ראש הממשלה בנט שהוא אוסר על יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר להגיע לשער שכם. לדברי בנט, ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות עם גורמי השב"כ והמשטרה.


"אין לי כוונה לאפשר לפוליטיקה קטנה לסכן חיי אדם", אמר בנט. "לא אתן לפרובוקציה פוליטית של בן-גביר לסכן את חיילי צה"ל ואת שוטרי משטרת ישראל, ולהכביד על משימתם הכבדה ממילא. שוטרינו וחיילינו ימשיכו להתמקד בשמירה על ביטחון אזרחי ישראל, בירושלים ובכל רחבי הארץ, וימשיכו להילחם בנחישות בטרור הפלסטיני. מצעד הדגלים השנתי יתקיים במועדו הקבוע – יום ירושלים".


לפי חוק חסינות חברי הכנסת, הגבלת תנועה אפשרית רק בתנאים מסויימים מאוד: "שום הוראה האוסרת או המגבילה את הגישה לכל מקום במדינה, שאינו רשות היחיד, לא תחול על חבר הכנסת, אלא אם היה האיסור או ההגבלה מטעמים של בטחון המדינה או של סוד צבאי".


בעבר חברי כנסת מימין ומשמאל נתקלו פעם אחר פעם בשוטרים שמנעו מהם כניסה לאירועים על אף חסינותם, אבל לא בשל הוראה מפורשת מראש הממשלה. בין היתר, בשנים האחרונות נתקלו עופר כסיף, יוראי להב, אחמד טיבי, איימן עודה, מוסי רז, איתמר בן גביר, בצלאל סמוטריץ', ישראל אייכלר ומשה ארבל במצבים כאלו.


בן-גביר מחה על ההחלטה: "יממה לאחר שסגר את הר הבית ליהודים בהנחיית מועצת השורא, ראש הממשלה בנט חילק את ירושלים באופן סופי ואוסר להניף את דגל ישראל. אחרי שהפקיר שוטרים ואזרחים הפך לדיקטטור שפוגע בחופש התנועה של חברי הכנסת, בניגוד לחוק חסינות חברי הכנסת בנט מנסה לעשות ספין על הגב שלי.


"אם לא יהיה מתווה מוסכם ותהיה פשרה בין המשטרה למארגנים, בכוונתי להגיע לשער שכם, בלי לשאול את בנט, בר לב, מועצת השורא והחמאס. נתראה בשעה 17:00 במצעד".


הצעדה מתוכננת לשעה 17:00 אחר הצהריים, אך בשלב זה טרם ניתן מהמשטרה אישור לקיום האירוע. המארגנים, ובהם נוער הרובע היהודי ומחאת הקו האדום, מתעקשים כי המצעד יכלול ריקודים ושירה ברחבת שער שכם, שם מתקיימים לא מעט אירועי חודש הרמדאן. מנגד במשטרה אומרים כי לא יהיה אישור למצעד אם לא ישונה המסלול וימנעו הצועדים מהגעה לאיזור רגיש זה.


במכתב ששלחו אמש מארגני הצעדה למחוז ירושלים אמרו: "נראה ששיקולים פוליטיים וקואליציוניים מופעלים על המשטרה ולא מאפשרים ליהודים לחגוג בירושלים בימי החג".


נזכיר כי במשטרה אף הודיעו אתמול כי גם האישור לקיום התפילה המסורתית בראשות ארגון רבני קהילות והרב שמואל אליהו, בכותל הדרומי, יבוטל ורק לאחר בחינה מחדש ולחץ מתוקשר התאפשר קיום האיורע מחדש. בשל שורת אירועים בטחוניים בהם ערבים תקפו יהודים והתעמתו עם כוחות הבטחון בירושלים – מנסים במשטרה לצמצם את החיכוך בין יהודים לערבים בימים אלה.


The post בנט הכריע: למנוע את הגעתו של בן-גביר לשער שכם appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Elchanan Speiser | מקור ראשון חשיפות: 29 | דירוג: 3/97 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: