פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
25/4/2022 9:25

נוגעים בלבבות: דניאל בארי, מנהל בית החינוך הדתי אמית איתן מעלה אדומים

קצת על עצמך // דניאל בארי, נשוי לאורטל ואב לחמישה, תושב מעלה-אדומים. שלושה מילדיי לומדים כאן בבית הספר. אחרי השירות הצבאי התחלתי ללמוד בכולל של הגרעין התורני של מעלה-אדומים, שבזמנו פעל בבית הספר. כך נכנסתי לעולם החינוך, ומאז אני שם. התחלתי בתור מחנך, הייתי רכז חינוך חברתי, סגן מנהל, ובשש שנים האחרונות אני זוכה להיות המנהל של אמית איתן, בית ספר שמונה-שנתי דתי לבנים במעלה-אדומים.


למה חינוך? // קודם כול, הרגשתי שדרך הקשר עם תלמידים אני יכול להיות מועיל במציאות. בנוסף, זה משהו שחלמתי עליו מאז היותי נער. מצד אחד, היו דמויות מאוד משמעותיות שסייעו לי בעולם החינוך; מצד שני, היו דברים שהייתי רוצה שייעשו אחרת. קיוויתי שאם אכנס לעולם הזה, אוכל להוסיף את הטוב שהיה לי וגם להשתדל לעשות טוב יותר במקום שבהם היה חסר.


מהי קריעת ים סוף של תלמיד בשנת 2022? // האתגר הכי גדול של התלמידים מאז ומעולם הוא להאמין שאנחנו יכולים להיות הנחשון במציאות. לדעת ולהאמין שמעשה אחד יכול להשפיע על המציאות כולה. הלוואי שכל תלמיד יפנים זאת הלכה למעשה. בנוסף, האתגר של 2022 הוא העולם שזז מהר מאוד. מצד אחד, אנחנו נמצאים יחד הרבה, בעזרת כל מיני פלטפורמות באינטרנט, ומצד שני יש הרבה בדידות. לפעמים הקצב בבית הספר לא תואם את הקצב שבחוץ – לטוב ולרע.


איך מצליחים לראות את התלמידים באמת ולגעת להם בלב? // הסוד הוא להגיע לתלמידים בלי שיפוטיות בכלל, לקבל כל אחד ולאהוב כל אחד במקום שבו הוא נמצא, ולהצליח לייצר פלטפורמות של שיח. הכלים לעשות זאת הם התצא"מ (תוכנית צמיחה אישית מקצועית) ותוכניות נוספות – שמצליחות להכניס פלטפורמות של שיח גם בצוות, תוך בניית מערכת שלמה שרואה את התלמיד בכוחות המיוחדים שלו, ונעזרת בהם כדי להביא את היכולות שלו לידי ביטוי. אני זוכה לעבוד עם צוות מקצועי שמגיע בכל יום לבית הספר בתודעת שליחות, אהבה גדולה לתלמידים והשתדלות להצמיח את עולם החינוך קדימה.


המקום שבו בחרתי להצטלם // בפינת הישיבה בחצר בית הספר. מקום שתמיד יש בו מפגש בלתי פורמלי עם תלמיד, אנשי צוות ואורחים. כמה פינות כאלה שהתלמידים בנו בעצמם מפוזרות ברחבי בית הספר, וזה מראה על ההווי המיוחד שיש לנו כאן.


החלום // התפילה שלי היא שנצליח לייצר מקום שמצמיח את התלמידים לחוויות משמעותיות ובונות, בהבנה שכל אחד ואחד מהם בתחומו יעשה הרבה למען עם ישראל.


The post נוגעים בלבבות: דניאל בארי, מנהל בית החינוך הדתי אמית איתן מעלה אדומים appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ohadr | מקור ראשון חשיפות: 3 | דירוג: 3/80 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: