פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
15/5/2022 4:56

על רקע המשברים: בחירות לפרלמנט בלבנון

בלבנון יחלו היום הבחירות לפרלמנט, על רקע משבר כלכלי וחברתי, מתיחות ביטחונית ותקווה לשינוי. הקרב האלקטורלי הוא בין ארגון חיזבאללה והכוחות הפוליטיים שחברו אליו לבין מנהיג הנוצרים סמיר ג'עג'ע והכוחות הסונים האופוזיציוניים לממשלה הנוכחית. ג'עג'ע, מנהיג הנוצרים שעומד בראש "הכוחות הלבנונים" קרא להתגייסות המונית כדי להפחית את כוחו של חיזבאללה ואף ייצר קשרים עם גורמים שיעים כדי לזנב במפלגתו של נסראללה.


העימות הפוליטי התבטא גם בעימות אלים באוקטובר שעבר, במהלכו התנהלות בביירות חילופי אש בין הכוחות הנוצרים לבין כוחות חיזבאללה. בעיתון הבית של חיזבאללה, אלאח'באר, הוצגה תמונה של ג'עג'ע בדמותו של היטלר, כדי לנסות ולקעקע את התדמית הפוליטית כמנהיג האופוזיציה.




ביום חמישי החלו הבחירות לעובדי ציבור כאשר עוד לפני תחילת הבחירות כבר היו תלונות על התארגנות לקויה והפרות של כללי הליך הבחירות. השקיפות והיושרה של הבחירות הלבנוניות מסתמנות כאתגר משמעותי עבור הרשויות והארגונים הלא ממשלתיים. ברשתות החברתיות העלו לבנונים תמונות עם האצבע המרוחה בדיו, דרך ההצבעה בבחירות במדינות ערב. אחד הראשונים שהגיעו להצביע בבחירות הוא ג'וואד נסראללה, בנו של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה.


https://twitter.com/_mjn__/status/1525 ... ;t=klvLDgzJvNS-AdIZ4qAWdQ


הפרלמנט הלבנוני נבחר לארבע שנים בבחירות כלליות בשיטה אזורית בכל מחוז בחירה נבחרים נציגים לפי מפתח עדתי-דתי. השיטה מגדירה את מספר הנציגים לכל מחוז לפי השתייכותם לכל אחת הקבוצות המוכרות בלבנון: נוצרים, שיעים סונים, עלווים ודרוזים.


ארגון חיזבאללה השיעי בשנים האחרונות הצליח לייצר בריתות עם נציגים מעדות שונות ובכך לשבור את מפתח העדתיות ולהשתלט על מספר מושבים וכוח פוליטי משמעותי, הגדול מהייצוג של העדה השיעית. נסראללה נחוש לנצח בקרב האלקטורלי ולכן יגייס כמה שיותר פעילים כדי להבטיח את הניצחון, כשבמהלך השבוע האחרון כבר קיים מספר נאומים במטרה לנסות ולגייס מצביעים ולהבטיח ניצחון לחיזבאללה בפרלמנט.


עוד מבצע שיתנהל בחיזבאללה הוא מבצע שינוע פעילי חיזבאללה המשרתים בבסיסים בסוריה להצבעה בלבנון. ברשת אלערביה דיווחו כי הלוחמים שרובם מהכפרים בבעלבק והרמל, אחד המעוזים הבולטים של חיזבאללה, יעזבו את בסיסיהם בסוריה כדי להצביע ולאחר ההצבעה יחזרו חזרה לסוריה. במהלך המבצע שיימשך מספר שעות ישונעו החיילים ללבנון תוך כדי חלופת כוחות כדי להצביע.


אחד האתגרים במהלך הבחירות, מרובות האתגרים יהיה לספק חשמל במהלך הליך הבחירות. המארגנים סיפקו גנרטורים שיאפשרו לספק חשמל לקלפיות השונים בעקבות משבר האנרגיה החריף בלבנון. כמו כן, כ-1000 משקיפים יפוזרו בקלפיות השונות כדי לפקח את תהליך הבחירות. כבר בשעות הראשונות נשמעו תלונות על הפרות ואי סדרים במהלך הבחירות שטופלו על ידי הגורמים הרלוונטיים.


The post על רקע המשברים: בחירות לפרלמנט בלבנון appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ohadr | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 2/38 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: