פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
15/5/2022 5:46

על רקע חשיפת שמו של הקצין הדרוזי, סערת חוק הלאום מתחדשת

על רקע חשיפת זהותו של סא"ל מחמוד ח'יר אל-דין, תושב הכפר הדרוזי חורפיש שבגליל, שנפל בקרב בח'אן יונס ב-2018, מנצלים היום (א') פוליטיקאים את ההזדמנות לדרוש לשנות את חוק הלאום.


כזכור, עם חקיקתו של חוק הלאום בקיץ 2018 ולאחריה, התחוללה סערה בעדה הדרוזית סביב החוק, מאחר שהוא הגדיר את מעמדה של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, מבלי לעגן את זכויותיהם של בני מיעוטים.


על אף שתמך בחוק בזמנו, שר האוצר אביגדור ליברמן קרא היום לתקן את חוק הלאום. "ישנה סתירה מובהקת בין חוק הלאום בגרסתו הנוכחית לכל דברי השבח לסא"ל מחמוד ח׳יר אל-דין ז"ל", אמר ליברמן. לדבריו, "זו ההזדמנות לתקן את חוק הלאום ולקבע את מגילת העצמאות בחוק יסוד". כזכור, החוק עבר ביולי 2018, בין היתר בקולות ארבעה מחמשת חברי "ישראל ביתנו", כשהיחיד שהתנגד היה ח"כ חמד עמאר, בן לעדה הדרוזית. שר החוץ יאיר לפיד הגיב לליברמן בטוויטר וכתב: "מסכים עם כל מילה".


לצד תמונה של גולדה מאיר ומשה שרת, כתבה יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי, כי "ישראל חייבת לחזור לדרך הציונות. לדרך של מגילת העצמאות". בפוסט טענה מיכאלי כי "הרבה דיברו הבוקר על העיוות שחוק הלאום מייצר בחברה הישראלית. כיו"ר סיעת המחנה הציוני ומרכזת האופוזיציה, הובלתי את המאבק הפרלנטרי נגד חוק הלאום ומיד כשעבר הגשתי הצעת חוק לביטולו". 


אל השניים הצטרף יו"ר סיעת כחול לבן, ח״כ איתן גינזבורג, שהזכיר כי במפלגה הגישו שני החוקים עליהם ניתן לכאורה להצביע בוועדת השרים לענייני חקיקה כבר ביום ראשון. חוק יסוד השוויון ש"יגדיר כי כל אזרחי ישראל שווים בפני החוק, וכי אין פוגעים בזכויות הפרט של אדם מחמת דת, גזע, מין או מכל טעם דומה אחר". השני הוא חוק יסוד מגילת העצמאות, "המעגן בחקיקה את רוח וערכי המגילה".


בניסיון קודם של גינזבורג להעברת החוקים הללו, הטילה מפלגת ימינה וטו על קידום כלשהו של שני החוקים, אשר לטענתם הוגשו בניגוד לאמור בהסכמים הקואליציוניים, וסביר להניח כי גם חברי "תקווה חדשה" יסרבו למהלך.


המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית, מוואפק טריף, אמר היום בנושא כי "ביום הזה, בו נחשף שמו של גיבור שנפל בקרב הירואי, ראוי כי מקבלי ההחלטות יעשו חשבון נפש לגבי יחסם לבני העדה". 


ח"כ שמחה רוטמן כתב בחשבון הטוויטר שלו בתגובה לליברמן כי "חוק הלאום היה דרישה קואליציונית שלו וחבר מפלגתו חתום על החוק", והוסיף "אין שפל שחברי הממשלה הזו לא ירדו אליו".


The post על רקע חשיפת שמו של הקצין הדרוזי, סערת חוק הלאום מתחדשת appeared first on מקור ראשון.


מחבר: yehonatank | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/63 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: