פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
19/5/2022 7:40

בלאגן במירון: הקיצונים פרצו למתחם, ההילולה הופסקה

אחרי ערב ולילה שקטים, כשסופו של ל"ג בעומר כבר מתקרב, הגיעו העימותים שמפניהם חששו במשטרה. מאות בני אדם, רובם חרדים קיצונים המשתייכים לחסידויות המתנגדות למתווה שנקבע להילולת הרשב"י במירון, הגיעו למתחם הקבר ללא האישורים הדרושים, התפרעו במקום, נאבקו עם השוטרים ופרצו את הגדרות שהוצבו סביב המתחם. נכון לשעה זו המשטרה נסוגה לאחור, והשוטרים והסדרנים עזבו את מתחם הקבר. כש-17 מן המתפרעים נעצרו. המשטרה עצרה את תנועת האוטובוסים, שעליהם נמצאים מאות שרכשו כרטיסים, לכיוון ההר.


ממשטרת ישראל נמסר כי "לפני זמן קצר עשרות קיצונים פרצו לציון שברו את המחיצות בין מתחם הגברים לנשים, זרקו את הגדרות בפרעות וסיכנו חיי אדם, נשים וטף. המתפרעים החלו משחיתים את מתחם הקבר. השוטרים חילצו את הנשים והילדים מחוץ לציון ופועלים למנוע את דוחק וסיכון חיי אדם.




Video: סעיף 27 לחוק זכויות יוצרים


בהמשך הודיעה המשטרה על הפסקת החגיגות בהר: "בעקבות חבלה מכוונת בתשתיות הבטיחות במתחם ציון קבר הרשב"י, אשר נגרם על ידי גורמים קיצוניים ואי יכולת להמשיך ולעמוד בכללי הבטיחות שנקבעו, הוחלט על עצירת התחבורה לציון הקבר וסיום ניהול ההילולה במתכונתה הנוכחית. הנ"ל למעט השוהים בחניונים הקרובים (עין הוזים ואליפלט) אשר ימשיכו למירון", נאמר בהודעת המשטרה".


"האוטובוסים בחניונים המרוחקים לא ימשיכו להר. אוטובוסים שטרם יצאו לכיוון מירון, לא יצאו לדרכם. האפשרות לקיום אירוע הזיכרון לנספים באסון מירון תשפ״א, תיבחן בהתאם להמלצת גורמי המקצוע. אנו מתנצלים בפני העולים הרבים על עגמת הנפש שנגרמה בשל הקבוצה הקיצונית שבחרה להפר את הסדר הציבורי".




 


The post בלאגן במירון: הקיצונים פרצו למתחם, ההילולה הופסקה appeared first on מקור ראשון.


מחבר: yehonatank | מקור ראשון חשיפות: 3 | דירוג: 3/70 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: