פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
19/5/2022 9:01

ראשי עיריות יצאו ל"סדנת התמודדות עם טרור" בניו-יורק

בצל גל הטרור ורצף הפיגועים במרכזי הערים – ראשי רשויות מרחבי הארץ יצאו השבוע לסדנה ייחודית שהתקיימה בניו-יורק – כשבמרכזה "אבטחת מרחבים עירוניים וטיפול בטרור ברשויות". את המשלחת הוביל יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין חיים ביבס, ואיתו ראשי המועצות שדרות, אפרת, בת-ים, באר-יעקב, גני תקווה, כפר-קרע, מטה-אשר ומודיעין.


ביום רביעי נערך כנס של ראשי הרשויות עם בכירים משטרת ניו-יורק (ה-NYPD, ש"פ) ובו דנו עם ראשי הערים בנושא אבטחת מרחבים עירוניים, הבנת האיומים, המידע שיש לראש רשות על מה שמתרחש בה וההיכרות המעמיקה עם הקהילות. בנוסף, עמדו על החובה שיש לגורמי הביטחון לשתף את ראש העיר באיומים הפנימיים והחיצוניים, כחלק מהפעולות שמונעות אירועי טרור, ובנייה משותפת של תוכנית עבודה מסודרת.


הסדנה, ביוזמת "מועצת הביטחון ומלחמה בטרור" של האו"ם והקונסוליה הישראלית בניו-יורק, התקיימה כחלק מהתפיסה הבינלאומית, בשונה מישראל, שבה במרכז ההגנה על המרחב העירוני עומד ראש העיר.


בין היתר דובר על היכולת שיש למשטרה לפעול בעיר שבה השוטרים הם חלק מהקהילה, במיוחד בשכונות החלשות, באמצעות השתתפות באירועים קהילתיים לחיזוק הקשרים ואף לקיחת חלק בארגון תוכן האירועים. כך נוצר מפגש בלתי אמצעי בין האנשים לבין המשטרה והיא הופכת נגישה ומחוברת לקהילה. בכירי ה-NYPD הסבירו כי זה בא לידי ביטוי גם בתכניות בתוך מערכת החינוך העירונית העוסקות בנושאים פיננסיים, ניהוליים ותעסוקתיים לילדים ולנוער, לבניית עתיד טוב יותר, ומזעור הסיכונים של הגעתם לרחוב והרחקתם מגורמי פשע, אלכוהול וסמים.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 220518-WA0046-750x467.jpg 750w" sizes="(max-width: 601px) 100vw, 601px" />
המשלחת הישראלית בניו יורק. צילום: מרכז השלטון המקומי

בפגישה נוספת שהתקיימה בקונסוליה הישראלית בניו-יורק עם הקונסול אסף זמיר, שמעו ראשי הרשויות על מעמדה של ישראל בארה"ב וכיצד רואים בארצות-הברית את ההתמודדות של ישראל עם הטרור הגואה בשבועות האחרונים. זמיר אמר כי "בכל רגע נתון יש לשקף את המחיר הכבד שמשלמים הילדים בארץ מהקרבה הפיזית לשונאינו וקולם לא תמיד נשמע.  עבור חלק מאחינו היהודים בארה"ב, גאוות היחידה הישראלית נשחקה בשנים האחרונות. מדינת ישראל,מנהיגיה וכל אחד ואחד מאיתנו צריך לעשות כל שביכולתו לחזק את הקשר ולדאוג לביטחונם גם בארה"ב".


בהמשך ביקרו ראשי הרשויות באולם העצרת הכללית של האו"ם, נפגשה עם שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן, ונחשפה לתערוכה "רגעים היסטוריים בכנסת ישראל" המוצגת בימים אלו באו"ם.


ראש עיריית מודיעין חיים ביבס, שכאמור הוביל את המשלחת, אמר "כדי להעמיק בכל הנושאים אליהם נחשפנו, נביא השנה ליריד החדשנות שלנו, מוניאקספו, גורמים בכירים מהעולם מתחומי הביטחון לצד ראשי ערים מרכזיות בעולם, ויחד עם שיתופי פעולה מהחברות המובילות במגזר הפרטי והציבורי, נביא לישראל את מיטב הטכנולוגיות ופתרונות הבטיחות בתוך הקהילה, למען מוגנות התושבים".


גל הטרור הנוכחי יצר התמודדות גם במקומות שאינם רגילים להיערכות ביטחונית ורגעי חירום, ואיתגר את הרשויות המקומיות אשר לא בכל המקרים היו מנוסים בכגון אלו. הפיגוע שבו נרצחו שלושה בני אדם באלעד היה האירוע הראשון שאיתו התמודדה העיר, אך היה חלק מרצף אירועים קשים שהיכו בלב הערים הגדולות; החל בפיגוע הדקירה במרכז המסחרי בבאר שבע בו נרצחו ארבעה בני אדם, אירוע הירי בחדרה שגדע את חייהם של שני שוטרים, הפיגוע בבני-ברק שבו נרצחו חמישה בני אדם, הפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל-אביב שבו נרצחו שלושה מבלים והפיגוע בכניסה לעיר אריאל שבו נרצח מאבטח.


The post ראשי עיריות יצאו ל"סדנת התמודדות עם טרור" בניו-יורק appeared first on מקור ראשון.


מחבר: yehonatank | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 2/39 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: