פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
23/5/2022 22:54

המשטרה מערערת על הפסיקה בעניין הר הבית: "השלכות מרחיקות לכת"

משטרת ישראל הגישה אמש (ב') לבית המשפט המחוזי בירושלים ערעור על החלטת בית משפט השלום שלא להרחיק מהעיר העתיקה בירושלים קבוצת נערים שקראו "שמע ישראל" והשתטחו במהלך ביקור בהר הבית. לטענת המשטרה, החשודים הפריעו לשוטר במילוי תפקידו, ופעלו בניגוד לכללי הביקור בהר הבית. במשטרה אף הדגישו הם מתנגדים לפסיקת בית משפט השלום מכיוון שהיא טומנת בחובה השלכות מרחיקות לכת על הנוהג הרווח בהר הבית.


כזכור, השופט ציון סהראי ביטל את המגבלות שהוטלו על הנערים וקבע כי לא עברו כל עבירה פלילית. אלא שכעת הגיש סנ"צ יורם סגל, בשם המשטרה, ערעור לבית המשפט המחוזי, בבקשה לבטל את החלטת בית משפט השלום.


לטענת המשטרה, בניגוד להחלטת השופט, התנהגות החשודים היוותה "הפרעה לשוטר במילוי תפקידו" בשני מובנים; הראשון "בהפרת הכללים המפורשים שנמסרו למשיבים מפי שוטרת בתדרוך, רק דקות אחדות בטרם הפרו את ההנחיות הללו באופן בוטה", ובפעם השנייה "המשיבים הפריעו לשוטרים במילוי תפקידם אף לאחר מעשה – עת חזרו להשתחוות, קראו 'תתביישו לכם', וכאשר שניים מהם לא נענו להוראות השוטרים".


בנוסף נטען בערעור המשטרה כי קריאת "שמע ישראל" בהר הבית מהווה "הפרת כללי הביקור במקום" מעצם העובדה כי החשודים "פעלו בניגוד לכללי המשטרה המפורסמים בכניסה למתחם וכן נמסרו להם בתדרוך על ידי השוטרת".


"השלכות מרחיקות לכת במקום רגיש ומורכב"


בערעור מדגישה המשטרה כי "מעשיהם של המשיבים במקום רגיש ומורכב כהר הבית, אשר בוצעו בתקופה מתוחה, במהלכה אירעו התפרעויות אלימות בהר הבית ובמקומות אחרים בירושלים, במועד רגיש 'יום הנכבה', לעיני כל ובאופן חשוף לעדשת המצלמה, טומנים בחובם מרכיבים שעשויים בהחלט לבסס חשד לביצועה של עבירת התנהגות העלולה להפר את שלום הציבור". במשטרה אף מבהירים כי "סעיף זה דורש כי ההתנהגות תהיה כזו שיש בה סיכון ואפשרות לגרום להפרת השלום הציבורי, ולא כי אפשרות זאת תתממש בפועל".


באשר לציטוט שהביא השופט סהראי מדברי המפכ"ל בתקשורת, לפיהם "משטרת ישראל מאפשרת לכל מי שמגיע להתפלל בהר ןלקיים את פולחן הדת", אומרים במשטרה כי "שגה בית המשפט הנכבד בקביעת מסקנות לגבי מדיניות הממשלה באשר לכללי ההתנהגות בהר הבית, בהסתמך על דיווח עיתונאי אינטרנטי בנושא דברי מפכ"ל לתקשורת". לדבריהם, "ציטוט דברים שנשא עובד ציבור, בכיר ככל שיהיה, בתקשורת, אינם תחליף למדיניות המפורשת והמוצהרת של הממשלה, כפי שהיא באה לידי ביטוי במסמכים ובעמדות שהתקבלו בפורומים המוסמכים, ואשר הוצגו כעמדת המדינה בפני בתי המשפט לרבות בפני בג"ץ ועתירות נגדם נדחו. בפרט כך בעניינים שהרגישות המדינית והביטחונית שלהם הם בדרגה הגבוהה ביותר, ומקל וחומר כאשר הציטוט מנותק מהקשרו המובהק".


לסיום טענה המשטרה כי בית המשפט שגה בכך ש"התעלם מההשלכות של מעשים כאמור על ביטחון המקום, ועל ההשלכות מרחיקות הלכת שעלולות להיות להתנהגויות הבאות להפר את המצב הנוהג במקום. למעשי המשיבים השפעה ישירה על הסדר הציבורי, השלום והביטחון".


The post המשטרה מערערת על הפסיקה בעניין הר הבית: "השלכות מרחיקות לכת" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: yehonatank | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 3/39 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: