פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
24/5/2022 5:07

שר החוץ הטורקי יעלה להר הבית וייפגש עם אבו מאזן

שר החוץ של טורקיה, מבלוט צ'בושולו, נחת הבוקר בישראל, ומתקבל כעת ברמאללה על ידי שר החוץ הפלסטיני ריאד אלמלכי. בהמשך צפוי צ'בושולו לפגוש את יושב ראש הרשות אבו מאזן ולקיים ביקור בהר הבית ומסגד אלאקצא, ללא נוכחות ישראלית. מהלך שצפוי לעורר עוד מתיחות במקום המתוח ממילא.


ברמאללה צפויה להתקיים מסיבת עיתונאים במטה משרד החוץ. שר החוץ הטורקי עומד בראש ועדת השרים המשותפת הפלסטינית-טורקית, שכוללת פקידים ממשרדים ומוסדות ממשלתיים במטרה להרחיב את הפעילות בין הצדדים.


שר החוץ הפלסטיני תיאר את היחסים עם הטורקים כ"יציבים", כאשר ברמאללה לא אוהבים את ההתחממות המתרחשת בין ירושלים לאנקרה "אנחנו גאים ביחסים שלנו עם טורקיה, ויש מערכת יחסים בין הנשיא הפלסטיני אבו מאזן לנשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן בהרבה מישורים".


אל-מאלכי בירך על ביקור השר הטורקי ואמר "ביקור זה בא להמשיך את הסיבוב השני של ועדת השרים הפלסטינית-טורקית, ולפעול לחיזוק היחסים הבילטרליים בין שתי המדינות".


מבחינת הטורקים הביקור בישראל נועד בעיקר להניע את הכלכלה הטורקית הדועכת. באנקרה מבינים שהדרך לשיקום הכלכלה היא לייצר קשרים עם ישראל, ולכן שר החוץ עתיד להיפגש עם שר החוץ יאיר לפיד ולדון על השבת הדרג הדיפלומטי לדרג הגבוה ביותר כלומר, החזרת השגרירים לתל אביב ולאנקרה.


מעבר לפגישה עם לפיד, צ'בושולו ייפגש מחר עם שר התיירות יואל רזבוזוב. כדי לדון בשיתופי פעולה בתחום התיירות. במישור הזה ענף התיירות הטורקי שסבל משנתיים של קורונה ומשנים נוספות של נתק עם ישראל, נהנה שוב מחזרת התיירים הישראלים למלונות ומוקדי הנופש המוכרים.


The post שר החוץ הטורקי יעלה להר הבית וייפגש עם אבו מאזן appeared first on מקור ראשון.


מחבר: moshem | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/39 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: