פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
24/5/2022 23:19

נדחתה תביעת הדיבה של בני קצובר נגד אמנון אברמוביץ'

בית משפט השלום בפתח-תקווה דחה את תביעת הדיבה שהגיש בני קצובר, מוותיקי הנהגת ההתיישבות ביו"ש, נגד פרשן חדשות 12, אמנון אברמוביץ', על סך 300 אלף שקלים. קצובר אף חויב לשלם לנתבעים סך של 25 אלף שקלים הוצאות משפט.


הרקע לתביעתו של קצובר היא מאמר שפרסם אברמוביץ' בעיתון ידיעות אחרונות, שבו נטען כי קצובר כתב בעבר "יש להעמיד את רבין ופרס בפני כיתת יורים". בפסק הדין שפרסמה השופטת עדנה יוסף-קוזין, קיבלה השופטת את טענתו של קצובר לפיה הוא לא כתב את הדברים והדבר מהווה לשון הרע, אך עם זאת קבעה כי לאברמוביץ' עומדת "הגנת העיתונאות האחראית", וזאת ממספר טענות אותן העלה עורך דינו של אברמוביץ' במהלך המשפט.


השופטת קיבלה את טענתו של אברמוביץ' לפיה הציטוט שלו "הסתמך על שני מאמרים קודמים אשר פורסמו בכלי תקשורת רציניים ונכתבו על ידי כותבים מהימנים. מאמר אחד מאת חברת הכנסת לשעבר, גב' איילת נחמיאס-ורבין, שפורסם בעיתון 'מעריב'. מאמר שני מאת פרופ' רפי מן, שפורסם באתר 'העין השביעית'", וקבעה כי "בנסיבות אלה, הנתבע קיים בתום לב את חובתו העיתונאית".


בנוסף קבעה השופטת כי "תום ליבם של הנתבעים התבטא גם בהתנהגותם לאחר קבלת פניית התובע. משהתברר כי המקורות עליהם הסתמך הנתבע אינם מסוגלים להציג סימוכין לנכונות פרסומיהם, הנתבעים פעלו באופן מהיר והחלטי, העמידו את הדברים על תיקונם באמצעות פרסום הודעת תיקון והבעת צער, וכן הסירו את מאמרו של הנתבע מהמרשתת".


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... _201915_48_40-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 389px) 100vw, 389px" />
בני קצובר. צילום: אורן בן חקון

בפסק הדין אף שיבחה השופטת את מאמרו של אברמוביץ' שבחלקו העיקרי "קרא לפיוס לאומי, להכלה, לקירוב לבבות, והביע דעתו כי יש להזמין לעצרת כל אדם שמגנה אלימות", וכתבה כי "התוכן שפורסם הוא, אפוא, בעל חשיבות רבה, נחיצות ותועלת לציבור, שכן יש אינטרס בקידום השיח בחברה בנושאים שצוינו לעיל, שהם בעלי חשיבות ציבורית. בהתאם, במאמר היה טמון עניין ציבורי משמעותי במידה המקימה חובת פרסום. לנתבע הייתה אמונה בדבר קיומה של חובה לפרסם והיא הייתה המניע לפרסום. בהיותו עיתונאי, אף חלה על הנתבע חובה מוסרית וחברתית לעשות את הפרסום".


בסיום דבריה ציינה השופטת כי היא אינה מקבלת את הסבריו של קצובר לשאלה מדוע התביעה הוגשה רק נגד אברמוביץ' ולא נגד גב' נחמיאס-ורבין ופרופ' רפי מן שפרסמו קודם לכן דברים דומים וכתבה כי "התובע נמנע מלדרוש את הסרת הפרסום ב'מעריב', וכן נמנע מלדרוש את התיקון או ההסרה של הפרסום ב'העין השביעית', ותבע דווקא את הנתבעים אשר הזדרזו לפרסם הודעת תיקון ולהסיר את המאמר מהמרשתת. בנסיבות אלה, יש מקום לחשש לשימוש בלתי הוגן בכוח התביעה, ולכך שמניעיה של התביעה בררניים ולא ענייניים".


לבסוף, כאמור, דחתה השופטת את התביעה, וחייבה את אברמוביץ' בתשלום הוצאות משפט של 25 אלף שקלים.


The post נדחתה תביעת הדיבה של בני קצובר נגד אמנון אברמוביץ' appeared first on מקור ראשון.


מחבר: yehonatank | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 3/75 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: