פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
10/9/2022 22:14

לחצים מימין ושאלת נתניהו: מאחורי פרידת שקד-הנדל

עצת זוגיות ישנה מספרת שעדיף לבטל אירוסים עכשיו מאשר להתגרש אחר כך. זה הסיפור במקרה של יועז הנדל ואיילת שקד, שהחליטו הלילה (א') לפרק את שותפותם במפלגת הרוח הציונית.


העימות הפנימי היה ממוקד בתמיכה בנתניהו והקמת ממשלת ימין צרה: הנדל התנגד בחריפות, בעוד שקד לא פסלה את האפשרות וטענה שהיא עדיפה על בחירות שישיות. במקרה שהיו ממשיכים עם החיבור – שבינתיים לא הצליח להתרומם – היו השניים נאלצים להפריד כוחות אחרי הגשת הרשימות, אולם זה כבר לא היה עוזר.


הלחץ מימין על שקד לעזוב את הנדל ולעשות פניית פרסה חזרה לציונות הדתית, לגבש רשימה שתהיה מורכבת מאנשי הבית היהודי, משה סעדה, בת גלים שער ואמיתי פורת הוא מבחינתה הקלף האחרון לעבור את אחוז החסימה. עד יום חמישי בחצות – המועד האחרון להגשת הרשימות – שקד תקיים מרתון שיחות לטובת קיום חיבורים. היא צפויה להודיע במפורש כי ללא ממשלת אחדות, תתמוך בממשלת ימין צרה של נתניהו.


אחרי הפגישה המלבבת ביום חמישי בה הצטלמו השניים יחד וטענו שהם ממשיכים כרגיל, שקד-הנדל נפגשו שוב למחרת, הפעם לפגישה לא נעימה ומתוחה. השניים הגיעו להבנה שהם לא יגיעו להבנה, ושקד פירקה את השותפות רשמית במוצאי שבת. אולם באותו לילה, החליט הנדל לתת את הפרסום לעיתון ידיעות אחרונות ולהציג אותו כהחלטה שלו, על אף ששקד חיכתה לנחיתתו בניו-יורק כדי להכריז על פירוק השותפות.


"על אף הצהרות חוזרות ונשנות של השניים, סיעת דרך ארץ עדיין שבוייה במחנה 'רק לא ביבי' ובשיח השנאה והחרמות שהשרה שקד מנסה לעצור. השיח הזה גורר את המדינה לבחירות פעם אחר פעם, מביא לאי יציבות ומרסק את ישראל", אמרה שקד מוקדם יותר בהודעתה. "השרה שקד איננה מוכנה לגרור את מדינת ישראל לבחירות נוספות ובמקרה שלא תצליח להקים ממשלת אחדות תשאף להקים ממשלת ימין מאוזנת שבה הרוח הציונית תמלא תפקיד אחראי".


The post לחצים מימין ושאלת נתניהו: מאחורי פרידת שקד-הנדל appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Elchanan Speiser | מקור ראשון חשיפות: 6 | דירוג: 3/80 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: