פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
12/9/2022 8:42

העכביש נגיש: הפעם, ההימור הגדול הצליח. ובגדול


משחקים שמבוססים על סרטים וסדרות תמיד היו הימור גדול. עוד מימי אלאדין ומלך האריות על דיסקט, התקשו החברות המובילות בעולם הגיימינג למצוא את האיזון הנכון בין סיפור למשחקיוּת, כך שתיווצר חוויה שמזכירה את המוצר המקורי אך גם עומדת בגאון בזכות עצמה. עשרות משחקים נקברו בפח הזבל של ההיסטוריה כי לא הצליחו להשיג את האיזון הזה. כמה מאלה שהצליחו, כמו "ג'דיי: פולן אורדר" של מלחמת הכוכבים, צלחו את האתגר דווקא בזכות ההימנעות מסיפור ומדמויות מוכרים, וצלילה לעולם חדש לחלוטין; אחרים, כמו סדרת "ארקהם" של בטמן, שיצרו אווירה של קומיקס שקם לתחייה. ואז בא "ספיידרמן" של סוני והראה לכולם איך עושים הכול ביחד, ומצליחים.המשחק המחודש הוא האחרון בסדרת כותרים שסוני התאימה למשחק במחשב אחרי שנים שהיו זמינים לפלייסטיישן בלבד. קודמו, "אל המלחמה", God of War, זכה להתאמה כזו וגם זכה להצלחה מסחררת בקרב דור חדש של גיימרים שידעו שהקונסולה הכי טובה למשחקים הייתה ותמיד תהיה המחשב. כעת סוני עושה זאת שוב, הפעם בשיתוף אולפני אינסומניאק, וכולם משתגעים מחדש.קשה להפריז בתיאור רמת ההנאה בשימוש ב"ספיידרמן". המשחק, שיצא במקור ב־2018 וחודש לכבוד ההשקה למחשב, מצליח לגרום לשחקן להרגיש שהוא גיבור־העל. גולת הכותרת היא היכולת להתנייד ברחבי העיר באמצעות התנדנדות בין קורי עכביש שספיידי יכול לירות מידיו – חוויה שמספקת לא רק תענוג ויזואלי (עוד על כך בהמשך), אלא גם הופכת למציאותית ביותר באמצעות תכנות חכם ושימוש נכון בחוקי הפיזיקה. אבל זה לא נגמר שם: אפשר לטפס על קירות ועל תקרות, להיתלות מעמודים, ובאופן כללי לשחזר כל כך הרבה סצנות מכל כך הרבה קומיקסים וסרטים.


וכשמגיע הרגע להרביץ לכמה רעים, מגלים שלא על הנדנוד לבדו עבדו המתכנתים: ספיידרמן שלנו חומק מאגרופים, מיריות ומשלל כלי נשק אימתניים, ובין לבין מנחית אגרופים ובעיטות, משגר קורים מסוגים שונים ויורה כל ארגז, חבית או חפץ אחר שנופלים לידו על כל נבל שמעז להתעסק איתו. כל קבוצה של שודדי בנקים, חוטפים או פושעים אחרים היא סיבה למסיבה. המדור מצא את עצמו מתרגש בכל פעם מחדש כששעט על קור ארוך לעבר קבוצת פורצים באמצע מנהטן, מזנק בבעיטה על אחד, בועט באחר, מדביק את השלישי לקיר בכמה קורים, ומשם הכיף נמשך ונמשך.


אם כבר דיברנו על מנהטן: אחד ההישגים הוויזואליים והמשחקיים המרשימים ביותר הוא המודל של התפוח הגדול שנוצר עבור ספיידרמן. למעט כמה בעיות רישוי ותוספות מהקומיקס (שלום, מגדל הנוקמים), המודל מדויק להפליא יחסית לעיר הממשית. השחקן יכול לבקר בצ'יינה טאון, לטייל ברחוב המוזיאונים באפר איסט סייד או להתנדנד מעץ לעץ בסנטרל פארק. המדור יצא לחפש בניינים רנדומליים ברחבי העיר, ומצא את כולם בדיוק היכן שציפה למצוא אותם.


ויש גם סיפור. המדור טרם סיים עם העלילה אבל השלים כ־70 אחוזים ממנה וכבר אפשר לדרג את המשחק הזה גבוה ברשימת היצירות הטובות ביותר. השחקן רוצה להמשיך לחקור את העיר ולגלות סודות והרפתקאות מִשנה, ובו בזמן מת לדעת לאן הסיפור ממשיך מכאן.


אחרי כל המחמאות, נציין שהמשחק אינו מושלם. העיר יפהפייה אבל הבוטים שממלאים אותה קצת משעממים. הפושעים קצת חוזרים על עצמם, וכמה תקלות טכניות קטנות מבאסות שחקנים רבים. אבל בסופו של דבר אלה צרות שוליות שבקושי הורגשו. אחרי עשרים וכמה שעות משחק, המדור מרגיש שהוא בקושי ראה חצי ממה שיש לספיידרמן ולעיר שלו להציע. מדווחים שבסתיו יבוא משחק ההמשך, "ספיידרמן: מיילס מורלס". פינינו את הלו"ז.


ספיידרמן: רימאסטרד, סוני, אינסומניאק – PC, פלייסטיישן 4-5


לתגובות, המלצות, משחקים (ולהרשמה לקורס "ספיידרמן: קור מחצבתנו") שלחו לנו לטוויטר: ERspeiser או לדוא"ל: digital.makor@gmail.com



The post העכביש נגיש: הפעם, ההימור הגדול הצליח. ובגדול appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ohadr | מקור ראשון חשיפות: 6 | דירוג: 2/70 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: