פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
6/10/2022 22:12

רינת הופר: "תמונות ילדותי הן האיורים הנפלאים של ספריה של לאה גולדברג"

01 זיכרון ילדות תרבותי: כשהייתי בת שש או שבע, סבא וסבתא שלי לקחו אותי לסרט "קזבלן" בקולנוע רינה בחולון. הרגשתי מאוד בוגרת, מיוחדת וחשובה כי לקחו אותי לסרט של גדולים, בשעות הערב. ישבנו בשורות הראשונות באולם המלא, והשירים והריקודים הקסימו אותי. אולי אני זוכרת את החוויה המסעירה כי באותה שנה פרצה מלחמת יום כיפור שהשרתה אווירת חרדה ועצבות לתקופה ארוכה.

02 ספר שקראת פעמיים: "ג'יין אייר" של שרלוט ברונטה. ספר שתמיד נעים לקרוא קטעים ממנו ולהתרגש שוב. אני נוטה לזכור ולאהוב לאורך שנים רומנים שהם סיפורי התבגרות כמו "אמה" או "תבונה ורגישות" של ג'יין אוסטן, "יריד ההבלים" של תאקרי, "תקוות גדולות" של דיקנס, "מידלמארץ'" של ג'ורג' אליוט או "החוחית" של דונה טארט.03 דמות שמעניקה לך השראה: הייתי יכולה לציין הרבה אישים חשובים, אבל אני לא מרגישה שדמויות גדולות מהחיים מעוררות בי השראה מיוחדת. אני לא מתחברת למשל לספרי ילדים על דמויות מופת דגולות שילדים צריכים לגדול לאורן. הרי רובנו לא נמציא את נורת החשמל, לא נקים סטארטאפ פורץ דרך וגם לא עמותה מצילת חיים. אני מסתכלת על מורים חרוצים לתיאטרון בתיכון האזורי, מדריכות זומבה נמרצות במתנ"ס או בעלי דוכן פלאפל 30 שנה, ומנסה להעתיק.04 יוצר אהוב עלייך במיוחד: לאה גולדברג. תמונות ילדותי הן האיורים הנפלאים של ספריה לאורך השנים שאיירו אריה נבון, שמוליק כץ, רות צרפתי, אבנר כץ, אורה איתן.


05 עם מי היית רוצה לשבת לכוס קפה: ביאטריקס פוטר. היא הייתה סופרת ומאיירת אנגלייה שנולדה ב־1866 ויצרה סיפורים נצחיים לילדים, בהם "פיטר הארנב". הייתי רוצה לשבת איתה לתה בביתה הכפרי ולהחליף עצות גינון, מתכונים לפשטידות ושיטות סודיות לשימוש בצבעי מים. אני בטוחה שהיא הייתה מוקסמת ממני והיינו נשארות חברות לעט עד עצם היום הזה.


06 עם מי היית רוצה להתחלף ליום אחד: הייתי שמחה להיות מורה לכיתות ג'־ד'. הוראה בעיניי היא העבודה הכי חשובה בעולם, ונדמה לי שהייתי יכולה להיות טובה בה, אולי ליותר מיום אחד.


07 מאכל שאת לא יכולה לעמוד בפניו: יש לי חיבה למאפים איטלקיים עם שמות חמודים כמו ספוליאטלה, מריטוצו וסתם בישקוטי. אני יכולה לאכול אותם ולחלום על רומא, גם כשאני בצומת בילו. או לדמיין שהם שמות של חתולים שפעם יהיו לי. אני גם פשוט חייבת לאכול כל דבר שאני מצליחה לגדל בגינה. בדרך כלל אני משדלת כל מי שאני מכירה לאכול גם, אבל כשאין היענות, אני מסוגלת לחסל בעצמי 20 קילו של קלמנטינות חמוצות בעונה.


08 מה שם קבוצת הוואטסאפ המשפחתית שלך: משפחת בתחת, כמו המשפחה מ"שידורי המהפכה". תמיד הרגשנו שזה הולם אותנו. אנחנו גרים בשכונה על גבעה שהבתים בה מדורגים. לפני כמה שנים גילינו שהמשפחות שגרות ברחוב בדיוק מעלינו נקראות רום ונוף, כך שנמצא גם צידוק גיאוגרפי לשם שבחרנו.


09 עם מה את נרדמת: בלי עזרים. פשוט שוכבת במיטה, חושבת על שפמי חתולים ופרחי גרניום, ונרדמת תוך דקה.



The post רינת הופר: "תמונות ילדותי הן האיורים הנפלאים של ספריה של לאה גולדברג" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: adish | מקור ראשון חשיפות: 6 | דירוג: 3/77 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: