פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
20/10/2022 8:08

"דמיינתי משפחה גדולה ופתאום הבנתי שאולי החלום הזה לא יקרה אף פעם"

הריאיון עם אפרת ליבי מתקיים בסלון ביתה בנתניה. בחדר הסמוך ישן נווה, בן השבוע וחצי. כך שאת התשובה לשאלה המסקרנת שמלווה אותי לאורך כל הצפייה בסרט "ידיים מלאות" אני מקבלת מיד עם כניסתי לביתה. למעשה, קיבלתי אותה כבר בשיחת הטלפון המקדימה עם ליבי, כששיתפה אותי שהיא בסוף חודש תשיעי, ועתידה ללדת כל רגע.


הסרט "ידיים מלאות" שיצרה ליבי מביא את סיפורן של שלוש נשים צעירות דתיות המתגוררות בישובים דתיים, שלא מצליחות להמשיך ללדת ומוכנות לעשות הכול למען החלום על משפחה גדולה. הסרט מתמודד עם הביקורת מבית ומחוץ כלפי הנשים, מביא את נקודת המבט האישית שלהן, שרואה בבית שאינו מרובה בילדים בית חסר, ומציג את הקונפליקט שהן נתונות בו.


אפרת נישאה לרב אליסף ליבי כשהיו בני 22. בגיל 24 כבר היו הורים לבן ולבת. כשההיריון הבא לא הגיע בקלות כמו הקודמים, בני הזוג נכנסו למסכת בדיקות, והם רק בני 26. "מה שבעיקר קשה הוא שיש איזה חלום שלא מתממש", היא אומרת. "דמיינתי משפחה גדולה ופתאום הבנתי שאולי החלום הזה לא יקרה אף פעם. היה פחד גדול מאוד שנישאר משפחה רק עם שני ילדים, לא הצלחתי לדמיין את עצמנו ככה. זה גם מה שדחף אותי ללכת לטיפולים, כי לא הייתי מוכנה להשלים עם המציאות הזו. היה רצון מאוד גדול לעוד, רצון שהבית יהיה יותר מלא. זה דחף בלתי מוסבר. גם כשיצאתי לסרט ניסיתי להבין מאיפה הרצון הזה נובע ולמה הוא כל כך חזק, ועד היום אין לי הסבר טוב. הוא פשוט קיים".


אחת השאלות העולות מן הסרט היא עד כמה הרצון למשפחה גדולה הוא אישי, או שמדובר ברצון הנובע בין השאר מלחץ חברתי. "יצאתי לסרט הזה מתוך ניסיון להבין מה המניע שלי ושל חברותיי לעבור את כל זה", אומרת ליבי. "הסרט חושף באופן אמיץ את הנשים שמתגוררות באזור, ומביא ביקורת לצד אהבה לדרך חיים שאולי מוכרת פחות לצופה מחוץ לשומרון, ובטח בעולם. אבל אני לא חושבת שזה לחץ שקשור דווקא לחיים ביישובים, אלא יותר לחיים במגזר. גם פה בקהילה שלנו בנתניה יש משפחות גדולות. נשים בעיר אולי מתעכבות יותר, אבל הלחץ עדיין קיים".


"באולפנה את מתחנכת על חלום 12 השבטים, לא משנה שליעקב נולדו 12 ילדים מארבע נשים שונות. אז ברור שזה משהו חברתי שחונכנו עליו, אבל ברור גם שהוא מתבסס על כמיהה פנימית. אלירז למשל עושה את התהליך הזה תוך סיכון נפשי, חיה תוך סיכון פיזי, והן לא היו עושות את זה אם זה לא היה קיומי".


הכתבה המלאה תתפרסם מחר (שישי) במגזין מוצש של מקור ראשון


https://www.makorrishon.co.il/wp-content/uploads/2022/10/שער-מוצש-601-750x867.jpg 750w" sizes="(max-width: 830px) 100vw, 830px" />


The post "דמיינתי משפחה גדולה ופתאום הבנתי שאולי החלום הזה לא יקרה אף פעם" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Ayelet kahana | מקור ראשון חשיפות: 3 | דירוג: 3/70 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: