פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
20/10/2022 8:34

עושה נתניהו: בשמאל מאשימים את לפיד בשתיית מנדטים – הוא לא מכחיש

בעוד מפלגת יש עתיד מתקרבת ל-25 מנדטים, המפלגות האחרות בגוש המרכז-שמאל צוללות מטה. רה"מ יאיר לפיד מתחזק בסקרים באופן עקבי על חשבון העבודה ומרצ, במה שמכונה "שתיית קולות" אך לא מדובר בהכרח בהחלטה שתסייע לו להרכיב ממשלה ביום שאחרי הבחירות. 


לפיד לא נוצר אש נגד העבודה ומרצ, ההיפך, קמפיין שתיית הקולות שלו נגדם רק צובר תאוצה. בראיון לחדשות 12 אמר לפיד כי  "גם מפלגת העבודה וגם מרצ נמצאות רחוק מאחוז החסימה. אני לא מודאג, אם הייתי מודאג – הייתי נזהר. אם הנתונים היו אומרים לי שהם לא אחראים, הייתי נוהג אחרת. אין בעיה לעבודה ולמרצ".


מדובר במשפט מסוכן מבחינת לפיד, אם המצביעים של העבודה ומרצ ישתכנעו כי הן עוברות בקלות, המהלך עלול כן לקרב אותן אל אחוז החסימה, ואז תהיה בעיה לא רק לשתי המפלגות, אלא גם ללפיד עצמו, שימצא את עצמו ללא אפשרות להרכבת ממשלה בשום צורה. יש לציין כי גם ככה מצבו של לפיד מורכב מאד, וגם אם העבודה ומרצ ייכנסו לכנסת, דבר לא מבטיח כי יהיו לו 61 אצבעות להרכבת הממשלה. 


ראש הממשלה נמנע מלהתייחס לאפשרות של הסתמכות על חברי חד"ש-תע"ל כדי להקים ממשלה. "כשיהיו לי תוצאות האמת – אשמח להגיד איך אני מרכיב ממשלה. יהיה קשה מאוד להרכיב, אבל תבדקי מי הבן אדם האחרון שבתנאים קשים הצליח להרכיב ממשלה. הצלחנו בתנאי פתיחה פחות טובים ליש עתיד בפעם קודמת, נצליח גם הפעם", אמר בהמשך הראיון.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 8/F220726YS74-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 327px) 100vw, 327px" />
מרב מיכאלי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כל אלו לא משנים את העובדה כי מוקדם יותר השבוע קרא לפיד, במהלך ישיבת הסיעה, "למצביעי כל המפלגות להצביע ליש עתיד, אנחנו מפלגת השלטון, ככל שמפלגת השלטון תהיה גדולה יותר היציבות תהיה גדולה יותר".


12 יום לפני הבחירות, שינתה מפלגת העבודה את סלוגן קמפיין הבחירות שלה לישורת האחרונה, במטרה להבטיח כי לפיד יהיה ראש הממשלה רק בתנאי שמפלגת העבודה תהיה מספיק גדולה. "פתק אחד – שני ניצחונות: עבודה חזקה, ממשלת תקווה", נאמר בלוגו הקמפיין שעלה היום (ה'). ובמאמץ נוסף למשוך קולות מתלבטים הודיעה יו"ר העבודה מיכאלי כי תמליץ לנשיא הרצוג על יאיר לפיד "כמועמד שלנו לראשות הממשלה ולהרכבת הקואליציה".


השרה מיכאלי, שמנסה למנוע את נהירת המצביעים ל"יש עתיד", פנתה ללפיד בהצהרה לתקשורת: "אין מה להילחם בתוך הגוש. לא יעזור לנסות להביא עוד קולות על חשבון מפלגות המחנה. אנחנו צריכים כולנו לפעול יחד, בתיאום, על מנת לשכנע מתלבטים בין המחנות, להעביר אותם אלינו ולנצח".


The post עושה נתניהו: בשמאל מאשימים את לפיד בשתיית מנדטים – הוא לא מכחיש appeared first on מקור ראשון.


מחבר: yehonatank | מקור ראשון חשיפות: 3 | דירוג: 3/61 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: