פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
17/11/2022 8:46

התגייסות מפתיעה: העיתונים והעיתונאים החרדים תומכים בסמוטריץ' נגד נתניהו

לרוב שוררים יחסים צורמים בין המגזר הדתי-לאומי לזה החרדי, שכוללים אמירות חריפות בכלי התקשורת החרדים, זלזול ברבנים ובהלך הרוח. אך המשא ומתן הקשוח של יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ מול בנימין נתניהו גרם לעיתונים החרדים ולעיתונאים מהמגזר להתייצב בצעד חריג לצידו. 


בביטאון של "דגל התורה", יתד נאמן, אשר רק לפני יומיים מתח ביקורת על דרישתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' לקבל את תיק הביטחון בממשלה החדשה, וזלזל בו כאשר השווה את סמוטריץ' לבנט ש"סחט" את ראשות הממשלה עם מספר מנדטים מועט, חזר בו וכתב על הקשיים במו"מ שהליכוד מערים על הציונות הדתית: "בליכוד מפעילים מכבש לחצים על סמוטריץ' ומחזקים את הקשר עם בן גביר כדי להחליש את כוחו".


גם באגודת ישראל, הפלג החסידי במפלגה האשכנזית, התייצבו לצידו של יו"ר "הציונות הדתית", כשהודיעו כי "לא ניכנס בלי בצלאל סמוטריץ'", ויצאו נגד ההשוואה לבנט. "לא נאפשר לחזור למצב כמו שהיה עם נפתלי בנט שהשאירו אותו בחוץ, וזה בסופו של דבר מה שהקים את גוש השינוי. נדרוש שכל הגוש יהיו מרוצים, ואם סמוטריץ' לא בפנים גם אנחנו לא בפנים, אין על כך דיון".


העיתון "יום ליום", המזוהה עם הציבור החרדי-ספרדי, יצא בכותרת ראשית על ניסיונות נתניהו להפריד בין סמוטריץ' לבן גביר, והזכיר כי סמוטריץ' הביא להפלת הממשלה והוא ראוי להיות מתוגמל על כך.


העיתונאי החרדי יעקב ריבלין בטורו בשבועון 'בקהילה' אמר לזכותו של סמוטריץ' כי "הפעם הוא לא האחראי. הוא לא אשם שנתניהו החליט לחזור למנהגו הקודם של גימוד הציונות הדתית. בין אם קוראים לה הבית היהודי או ימינה או הציונות הדתית. בכל שם ובכל גלגול מנסה נתניהו לתת להם כמה שפחות". 


איש התקשורת יוסי אליטוב טען כי "ביבי עסוק בלהטריל את סמוטריץ', לסכסך אותו עם בן גביר ולהשפיל אותו בחוץ. ושוב אנו נחשפים לפער הענק שבין ביבי המדינאי והמנהיג מס' 1, לבין הדחף הבלתי נשלט להפוך שותפים לאויבים". גם העיתונאי אריה ארליך התייחס ליחס המזלזל. "לראות את מסכת ההשפלה, הזלזול וההקטנה שסביבת נתניהו מנסה לעשות לבצלאל סמוטריץ', שותף משמעותי שמאחוריו מגזר שלם, הניסיון לגמד אותו ולדחוק לתפקיד לא משמעותי – ולהבין טוב יותר מה זה מנגנון של הרס עצמי".


מלבד ההתגייסות המפתיעה של הגורמים החרדים, כשברקע האינטרסים השונים והעימותים בעבר,  הדברים הופכים למשמעותיים גם ברקע ניסיונות נתניהו לחתום על הסכם קואליציוני עם המפלגות החרדיות לפני "הציונות הדתית", ולהשתמש בחתימותיהן כדי להפעיל לחץ על סמוטריץ' להתקדם במו"מ. נתניהו מעוניין לגרום לסמוטריץ' להתפשר ולקחת את תיק המשפטים, שאליו יוצמדו סמכויות נוספות. יו"ר "הציונות הדתית", מצידו, משוכנע כי יוכל להיות שר האוצר, והבלוק עם עוצמה יהודית של בן גביר יעמוד לו כגיבוי מלא של שתי המפלגות בעניין הכניסה לקואליציה.


The post התגייסות מפתיעה: העיתונים והעיתונאים החרדים תומכים בסמוטריץ' נגד נתניהו appeared first on מקור ראשון.


מחבר: yehonatank | מקור ראשון חשיפות: 6 | דירוג: 2/73 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: