פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
13/12/2022 7:40

"עונשים מגוחכים": גזרי דין ראשונים למתפרעים בלוד בזמן שומר החומות

גזרי דין ראשונים הוטלו היום (ג) על ערבים תושבי לוד שהורשעו בעבירות תקיפה בשל הפרעות שחוללו נגד יהודים בחודש מאי 2021 במהלך מבצע שומר החומות.


מוחמד חסונה שהורשע בירי לעבר יהודים והצתת מכוניות של יהודים – נידון ל-36 חודשי מאסר. מוחמד אלעוואר שהורשע בהכנת עשרות בקבוקי תבערה עבור מתבצרי המסגד וירי חי על יהודים -18 חודשים.


על פי כתב האישום שהוגש נגדם, השניים הואשמו בשורת עבירות ירי, שימוש בנשק ואחזקת נשק בניגוד לחוק. בכתב האישום תואר כיצד עברו רכב אחרי רכב של יהודים ושרפו אותו כליל:  "בשעה 21:00 או בסמוך לכך, הגיעו הנאשמים והאחרים בסמוך לחניון רכבים הצמוד לבניין מגורים ברחוב הדרים 17 בעיר לוד. .הנאשם 1 שפך בנזין על הרכבים ובהמשך הציתו הנאשם 1 והאחרים חלק מבקבוקי התבערה שנשאו איתם והשליכו אותם אל עבר הרכבים החונים. כתוצאה ממעשיהם של הנאשם והאחרים, נשרפו הרכבים כליל".


מדובר בעונשים קלים למדי, לאחר שבשבועיים האחרונים בית המשפט המחוזי בחיפה הטיל עונשים חמורים באופן משמעותי הרבה יותר על נאשמים בעבירות דומות וגזר 15 שנות מאסר על מוחמד אגבאריה, אחרי שהורשע בשורת מעשי טרור בצפון במהלך שומר החומות שכללו ירי באוויר וידוי רעפים לעבר שוטרים. אדהם בשיר תושב עכו שהשתתף בלינץ' בו נפצע קשה מור ג'נאשווילי – נידון לעשר שנות מאסר.


יו"ר ערי ישראל, סא"ל במיל' ידידיה צוקרמן אמר על גזר הדין: "ההחלטה מציפה מחדש את תחושת ההפקרה שחווינו במהלך הפרעות במאי 21.


שוב ושוב מערכות אכיפת החוק – בתי המשפט והפרקליטות – מועלות בתפקידן ומפקירות את תושבי הערים המעורבות", הדגיש צוקרמן, "הסדרי הטיעון והעונשים המגוחכים לעבירות חמורות של הכנת וזריקת בקבוקי תבערה וירי מנשק חם, מכשירים את הקרקע לפעם הבאה. ככה לא מייצרים הרתעה. הרתעה ומשילות מצילות חיים. נדרשת משילות אמיתית".


לדברים הצטרפה גם חברת הכנסת לשעבר שולי מועלם-רפאלי שאמרה: "התחושות הקשות מימי הפרעות מקבלות חיזוק בגזרי הדין הקלים מדי עם הפורעים ומעבירות מסר שחיי יהודים הפקר. חייבים תיקון במערכת המשפט  חייבים עונשי מינימום".


The post "עונשים מגוחכים": גזרי דין ראשונים למתפרעים בלוד בזמן שומר החומות appeared first on מקור ראשון.


מחבר: moshem | מקור ראשון חשיפות: 3 | דירוג: 2/28 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: