הגדרה של אלימות, היא הרצון למנוע מהזולת את הבחירה. היכולת לבחור שומרת על צלם האדם שבנו. התחושה שאנו מנהלים את חיינו, לטוב ולמוטב, נותנת לנו תחושת ערך עצמי, וכאשר "מושכות" חיינו נלקחים מאיתנו, ואנו שבויים בידיו של אדם אחר, אנו חשים מושפלים, עד כדי תחושת קורבנות. אלימות וקורבנות הן תופעות שכיחות בבתי הספר. אכן, תחושת חוסר אונים היא חוויה של השפלה. "עני נחשב למת", חולה וחלש מרגיש שפל לעפר. כאשר נוטלים מאיתנו את היכולת "להזיז" דברים, את התקווה שניתן לשנות, את העשייה מתוך ציפייה, כאשר אנו מוגבלים ביכולת שלנו לבחור – אנו חשים חסרי ערך עצמי. ביד ...
חוויות הצלחה מעודדות אמון במסוגלות העצמית חשוב להשתמש בחוויות הצלחה כדי לעזור לילד להאמין במסוגלות העצמית ש
רשמים מעולמם החברתי של ילדים, עשויים להשאיר חותמם לאורך זמן. מסתבר, שעולמם החברתי מורכב לא פחות משלנו, המבוגרי
במאמר זה נדבר על חשיבות ההקשבה האמפתית לבנייה ושמירה על מערכות יחסים ארוכות ומתגמלות. איכות מערכות היחסים של
משחק "מה בלב?" הוא משחק תחרותי מלהיב, המשחק שירתק את הילדים שעות ארוכות, ויפתח להם צוהר לעולם הרגשות . המשח
ילדה בולטת בחברה אינה בהכרח "מלכת הכיתה" באחד מבתי הספר שבהם אני מעבירה סדנאות לכישורים חברתיים , בקבוצת
מה אנחנו יודעים על רגשות? כמה רגשות אנחנו מכירים? ארבעה? חמישה? שבעה?… הידעתם שקיימים כ-30 רגשות שונים!? את נוש
כיצד נגדיר מקובלות חברתית? בואו ניזכר בחוויות הילדות המשמעותיות ביותר שלנו, הן כולן סביב הפן החברתי. ילדות מא
אוטיזם הוא שם כללי לקשת של מצבים שמאופיינים בהפרעה התפתחותית נוירולוגית שמקשה על האדם לקיים אינטראקציה חברת
הנחיית הורים כגשר הוריה-ילד כיום, כל הורה (כמעט), מרגיש לפעמים שהוא לא בדיוק יודע איך להתמודד עם האתגרים שמציבי