פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
16/2/2023 21:23

קצין מג"ב שפגע בחסינות של ח"כ סון-הר-מלך: פעיל יש עתיד

קצין מג"ב רב-פקד יאסר אסדי, שתועד השבוע כשחסם את ח"כ לימור סון־הר־מלך כדי שלא תפריע לעקירת כרם הגפנים בבנימין, היה שותף פעיל בקמפיין הבחירות של מפלגת יש עתיד. בתקרית שתועדה במהלך פינוי כרם בן־אליהו בגוש שילה בבנימין, ארבעה לוחמי משמר הגבול צרו על חברת הכנסת מסיעת עוצמה יהודית והקיפו אותה בשילוב זרועות, כדי למנוע ממנה להגיע למחות מול הטרקטורים שעקרו את העצים או לנסות לחסום אותם בגופה.


מניעת תנועה מחבר כנסת, גם בשטח שהוגדר כמיועד לפינוי או ב"שטח צבאי סגור", מנוגדת לחוק המעניק חסינות לחברי הכנסת. ח"כ סון־הר־מלך גם העידה לאחר מכן שהיא ראתה בפעילות השוטרים נגדה הטרדה מינית.


לקראת הבחירות אירח אסדי בביתו שבדיר־אל־אסד חוג בית בהשתתפות השר דאז ח"כ אלעזר שטרן, במטרה לעודד את תושבי היישוב להצביע למפלגה. אסדי אף היה חתום על מודעות המפלגה ביישוב, ומספר הטלפון האישי שלו הופיע בהן לכל מי שירצה ליצור איתו קשר ולקבל פרטים נוספים. יצוין כי חל איסור על לובשי מדים ליטול חלק בפעילות פוליטית.


ממשטרת ישראל נמסר כי "הנושא מצוי בבדיקה. במידה ויימצא כי יש ממש בדברים, הנושא יטופל במלוא החומרה".


מיש עתיד נמסר כי בימים אלה אסדי אינו לוקח חלק בפעילות המפלגה.


אין זו הפעם הראשונה שאסדי פועל לחסימת חברי כנסת מהימין המבקשים לפקח על הנעשה במאחזים. בסרטון אחר, מספטמבר 2022, הוא תועד מונע מאיתמר בן־גביר, כיום השר לביטחון לאומי ואז חבר כנסת מן המניין, להתקרב לאזור הפינוי בגבעת עוז ציון. בתיעוד אחר נראה אסדי נוהג באותה דרך כלפי השרה למשימות לאומיות אורית סטרוק.


התגובות הביקורתיות על התקרית השבוע עלו לא רק משורות הקואליציה. ח"כ נעמה לזימי ממפלגת העבודה אמרה ש"יש קווים שאסור בשום פנים ואופן לחצות. המראה של ארבעה גברים מקיפים אישה, ובפרט אישה דתייה, לא מקובל, ומה שח"כ לימור סון־הר־מלך מתארת שעברה חמור, מטריד ומחייב בדיקה וטיפול מיידי".


הדס דניאלי־ילין, מנכ"לית שדולת הנשים, אמרה: "אף אישה, בשום סיטואציה, לא צריכה להרגיש ככה. יש הרבה מה לעשות ואיך להיערך כדי למנוע מקרים כאלו בעתיד".


בסביבתה של ח"כ לימור סון־הר־מלך אמרו לנו שהפרסום "המטריד" בדבר השתייכותו הפוליטית של השוטר ופעולותיו הדומות בעבר, "מעלה תהיות ושאלות מדאיגות בדבר פעולותיו המוצגות כמקצועיות בלבד. לאור התנהגותו האלימה והחריגה שהופעלה בעבר גם כלפי פעילי התיישבות רבים, קשה להתעלם מהתחושה שהאלימות וההתנהלות הברוטלית של אסדי נובעות משנאה עזה למחנה הימין ולא משיקולים מקצועיים קרים".


ממשטרת ישראל נמסר: "מטרתם של המפקדים והלוחמים היא בראש ובראשונה שמירה על חיי אדם. מפקד מג"ב עודכן לאורך האירוע, וחשוב להדגיש כי לצד החסינות וחופש התנועה שיש לחברת הכנסת, הלוחמים פעלו ברגישות רבה ונחישות, תוך הכלה וניהול שיח מכבד, ובטיפול מקצועי לאורך כל האירוע. נמשיך לפעול ברגישות ובנחישות בכל משימה ובכל מקום".


The post קצין מג"ב שפגע בחסינות של ח"כ סון-הר-מלך: פעיל יש עתיד appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ZeviP | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 3/45 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: