פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
6/3/2023 9:37

מבסיסים סודיים בהרים: איראן השיגה יכולת לירי טילים על ישראל

האיום כבר כאן ונדמה שהוא קצת מחוץ לסדר היום. בעוד העולם מודאג מהתקדמות האיראנים לפצצה גרעינית, דו"ח מודיעין חושף את היכלות הנוספת שקידמו משמרות המהפכה לשיגור טילים בליסטיים וטילי שיוט לעבר ישראל מתוך בסיסים שנבנו בתוך ההרים בלב איראן.


בסרטון שמתאר בצורה ברורה את היכולת, ניתן לראות מקרוב איך בסיס טילים כזה שנחפר עמוק בתוך הרי איספהן. זה לא סוד שהאיראנים קיבלו הנחה גדולה בהסכם הגרעין הקודם, במסגרתו הם מנועים מצד אחד מלהתקדם ביכולת הגרעינית, אולם מצד שני אין להם מעצורים להתקדמות ביכולת הבליסטית שלהם.




Video: מבט מקרוב על בסיס טילים איראני שנחפר עמוק בתוך הרי איספהן


הדו"ח שנותח על ידי חוקרי מכון עלמא לחקר אתגרי הביטחון בזירה הצפונית, מציג תיעוד מרתק של המציאות מעבר לגבולות. בימים אלו עושים דרכם בכירים בצבא ארצות הברית במטרה לקדם שורה של פגישות עם מקביליהם כאן בישראל. לא רק ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית בדרכו לארץ הקודש, אלא גם מקבילו של השר גלנט יגיע לכאן לשורה של שיחות דחופות.


האמריקנים מביעים דאגה גדולה לריצה של האיראנים לקראת הפצצה, ונדמה כי לראשונה מזה שני עשורים ארצות הברית מיישרת קו עם ישראל באשר לדאגה האזורית של ההשתוללות האיראנית במרחב.


בישראל טענו לאורך שנים שאיראן היא לא בעיה של ישראל בלבד אלא בעיה של המזרח התיכון כולו, ובשנים האחרונות הטון בישראל החריף והיום מדברים על בעיה כלל אזורית ואפילו עולמית. החיבור של האיראנים לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ולתמיכה הצבאית שלהם בצבא רוסיה, שלא עוצר את המתקפות שלו באוקראינה, רק מחזקים את הברית בין ישראל לארצות הברית.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... -at-17.51.00-750x422.jpeg 750w" sizes="(max-width: 697px) 100vw, 697px" />
מערך הטילים הבליסטיים של איראן. קרדיט: מכון עלמא

האמריקנים מודעים היטב ליכולותיה של ישראל, בעיקר הצבאיות, מעודכנים על ההכנות של ישראל לתקיפה אפשרית באיראן ולא מוציאים מכלל אפשרות מצב שיצטרכו לסייע לישראל להתקדם בהכנות באמצעות סיוע צבאי של מטוסי תדלוק ופצצות, שכרגע לישראל יש רק תוכניות עתידיות להתחמש בהם.


בתיעוד של מכון המחקר עלמא ניתן לראות בעיקר את הנחישות של משמרות המהפכה להעמיד יכולות בליסטיות אל מול ישראל בטילים שמכוונים לכאן ויכולים להגיע ולפגוע. הריצה לפצצה גרעינית היא כזו שמביאה את האיראנים להציב איום ממשי על ישראל. באם יוחלט שם להתקדם ליכולת גרעינית, לישראל לא יהיה מספיק זמן לקדם תקיפה כזו, ולכן שיח בנושא עם האמריקנים הוא הכרחי ביותר.


The post מבסיסים סודיים בהרים: איראן השיגה יכולת לירי טילים על ישראל appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ZeviP | מקור ראשון חשיפות: 6 | דירוג: 3/50 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: