פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
14/5/2023 0:33

גינוי סוחף בפרלמנט האירופי להסתה ברשות הפלסטינית

הרושם שאירופה תמיד נגדנו בזירה המדינית אולי מוטעה מעט. בפרלמנט האירופי התקבלה בשבוע שעבר החלטה המגנה את הרשות הפלסטינית על המשך ההסתה לאלימות נגד ישראל, ועל התכנים האנטישמיים בספרי הלימוד שלה.


מדי שנה מקיימת הוועדה התקציבית של הפרלמנט ביקורת על האופן שבו הוציא האיחוד בשנה שעברה את כספי משלם המיסים האירופי, בוחנת אם המלצותיה יושמו ונותנת הוראות לעתיד. היא לוקחת בחשבון את העובדה שעל כתיבת ספרי הלימוד הפלסטינים מופקדים אנשי התוכן של משרד החינוך הפלסטיני, שמשכורותיהם משולמות בין השאר בידי האיחוד האירופי.


ההחלטה בשבוע שעבר עברה ברוב גדול של 421 תומכים מול 151 מתנגדים וחמישה נמנעים. לראשונה היא קושרת בין ההסתה בספרי הלימוד להתגברות פיגועי הטרור מצד בני נוער פלסטינים, וכן מכירה לראשונה בקיומם של תכנים אנטישמיים בספרים ותובעת את הסרתם. בהחלטה נאמר כי בניגוד לטענות הפלסטינים שהספרים עברו שינוי חיובי, גילויי ההסתה טרם הוסרו מהם.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 5/AFP_33DE3FB-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
אורסולה פון דר ליין. צילום: AFP

הפרלמנט הצביע חמש פעמים ביום רביעי שעבר נגד ניסיונות המשלחת הפלסטינית לבריסל למחוק או לעדן את נוסח ההחלטה, בסיוע ארגונים פרו־פלסטיניים. ההחלטה אומנם הצהרתית באופייה, אולם החלטה דומה של הפרלמנט כבר הביאה בעבר להקפאה בפועל של העברת התקציבים. במאי 2021 הקפיא האיחוד האירופי את מלוא המימון שלו לרש"פ למשך כ־13 חודשים. ההקפאה הסתיימה לפני כשנה, כאשר נשיאת נציבות האיחוד האירופי אורסולה פון־דר־ליין ביקרה ברמאללה ובישרה שם על הפשרת הכספים, בסך יותר מ־224 מיליון אירו.


נציב האיחוד האירופי שאמור לפקח על כספי הסיוע לפלסטינים, אוליבר ורהלי ההונגרי, התחייב בשבוע שעבר בפגישה עם שר החוץ אלי כהן בבריסל שתקציבים אירופיים לא ישמשו עוד להסתה כלפי ישראל, והבטיח שהאיחוד יממן מחקר נוסף בנושא הסתה ואנטישמיות בספרי הלימוד של הרש"פ.


למרות התחייבויות חוזרות ונשנות של הפלסטינים לפעולה בנושא, מכון המחקר והמדיניות IMPACT-se, העוקב אחר התכנים בספרי הלימוד, מציג שלל דוגמאות המוכיחות שלא זו בלבד שאין שינוי לטובה, אלא שחומרי הלימוד רק הולכים ומקצינים. הם קוראים ישירות לג'יהאד ולאלימות, ומקדמים אנטישמיות גלויה.


מרכוס שף, מנכ"ל מכון המחקר, אמר שההחלטה השבוע בפרלמנט האירופי היא "מבוכה גדולה לפלסטינים, שפעלו בבריסל נמרצות נגד ההחלטה".


The post גינוי סוחף בפרלמנט האירופי להסתה ברשות הפלסטינית appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ohadr | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 3/41 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: