פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
24/7/2023 2:27

מכת"זיות ועצורים מול הכנסת. בימין לוחצים על הח"כים שסומנו כמתנדנדים

שישה מפגינים נעצרו הבוקר (ב') בחסימות הכבישים ברחובות המובילים לכנסת, במסגרת ההפגנות נגד הממשלה כמחאה על קידום צמצום עילת הסבירות, שצפויה לעבור בשעות הקרובות בכנסת בקריאה שנייה ושלישית. מוקדם יותר עצרה המשטרה שלושה מפגינים שחסמו את פתח ביתו של שר הכלכלה ניר ברקת, לאחר שקשרו את עצמם בניסיון למנוע את יציאתו. שוטרים הסירו את החסימה והעצורים נלקחו לחקירה. 


במקביל לנסיונות הפשרה בתוך המשכן, בחוץ נחסמו הדרכים המובילות לכנסת בעקבות ההפגנות של מתנגדי הרפורמה, שחוסמים את הכביש, התיישבו ואזקו אחד את השני. המשטרה ניסתה לפזר אותם עם מכת"זיות, פרשים ושוטרי מג"ב. חברי הכנסת מובלים בכניסה אחורית ובליווי ניידות משטרה אל המשכן.


ח"כי מפלגת העבודה הצטרפו למפגינים, ח"כ נעמה לזימי ואפרת רייטן אף התיישבו איתם על הכביש והצטרפו לחסימה, כתוצאה מכך פגע בהן סילון מים מהמכת"זית בניסיון לפנות את המפגינים.


ח"כ גלעד קריב קרא למשטרה לאפשר את המחאה וגם את חסימות הכבישים. לדבריו "מדובר ביום קשה גם למפגינים וגם לשוטרים, יש צורך להכיל את האירוע ולא לתת לרוח הרעה של השר בן גביר לחלחל לשטח". רייטן שבה מההפגנה למליאת הכנסת ואמרה בנאומה "אני גאה שהחולצה שלי מלוכלכת מהמכתז"ית, גאה מאוד שיכולתי להיות שם ולעצור לרגע אחד את המכת"זית – כן אני גאה שהייתי איתם".


מפגינים הגיעו גם למחות מול ביתו של יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בדרישה שיחדול מהמגעים לפשרה עם הקואליציה. המפגינים קראו "לפיד אל תעשה לנו גנץ. אין לך מנדט להיכנע".


בתוך כך, פעילי ימין החלו להעביר הודעות אישיות לח"כים מהקואליציה ושרים אשר "מסומנים" ככאלו שיש חשש שיפילו את ההצבעה. בהודעות שהועברו לחברי הכנסת נכתב "שלום רב, היום יום קריטי להצלת צה"ל והדמוקרטיה הישראלית,  מידי גנרלים חסרי אחריות ומיעוט צעקני שמסרב לחלוק את העוגה איתנו ורואה בנו אזרחים סוג ב'. אנחנו מזכירים לכם שנתנו לכם את אמוננו כדי שתייצגו את קולנו ואת רצוננו בכנסת. יצאנו אתמול במפגן תמיכה ענק כדי להגיד לכם שיש לכם גב. לא נקבל מרידות ולא נקבל פחות מהעברת החקיקה במלואה היום בכנסת".


את ההודעות קראו פעילי הימין להעביר לאנשי לשכתו של נתניהו, יחד עם תיעודים מהפגנת הימין אמש בתל אביב אשר קראה להעביר את הרפורמה. 


בתוך כך, המשטרה עיכבה לחקירה מפגינה שהגיעה סמוך לחדר במלון בו שהתה השרה מאי גולן. על פי התיעוד המפגינה הגיעה סמוך לשרה והטיחה בה, בין היתר, "עלובה", "פרחה", "מרוקאית שלא עשתה כלום בחיים שלה", "אמא שלך לא יכלה להביא לעולם ילדה נורמלית".


The post מכת"זיות ועצורים מול הכנסת. בימין לוחצים על הח"כים שסומנו כמתנדנדים appeared first on מקור ראשון.


מחבר: yehonatank | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 3/42 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: