פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
25/11/2020 4:27

בעבודה מודיעינית: נחשפה רשת להברחת כספי טרור

פעילות שקטה וממוקדת, תלוית מודיעין איכותי, הביאה את מערכת הביטחון לסכל תשתית טרור כלכלית שציר ההברחות שלה מטורקיה, לעזה ועד אוניברסיטת ביר זית סוכלה בימים האחרונים. מדובר בתשתית של פעילי חמאס, החברים בכותלה (אגודת סטודנטים) האסלאמית באוניברסיטת ביר זית, שניהלה ציר העברת כספי טרור מטורקיה בכרטיסי אשראי דרך עזה לרמאללה לצורך מימון פעילות הכותלה.


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

– מזכיר המדינה של ביידן: יהודי, תומך ישראל ופרגמטיסט


– גורמים בליכוד יוזמים פריימריז בקרב חברי המרכז בלבד

– בג"ץ לא קיבל תשובה: מדוע עדיין אין תקציב?


המידע הראשוני הגיע למערכת הביטחון לפני מספר חודשים, עת נחשפה מעורבות של פעיל בכיר בכותלה, עבד אלרחמאן חמדאן, בהעברת סכום כסף גדול למימון חוליית חמאס שתכננה ביצוע פיגועי טרור. כאן החלה פעילות סמויה לאיסוף מודיעין על החוליה, שהבשילה לאחרונה והביאה למעצר חמישה סטודנטים באוניברסיטה שכולם פעילי חמאס, אשר הכירו בזמן לימודיהם באוניברסיטת ביר זית. החמישה עמדו בקשר עם גורמי חמאס בכירים היושבים בטורקיה לשם העברת כספים לאיו״ש דרך רצועת עזה, באמצעות כרטיסי אשראי.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 200126ARK03-1-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
הכספים הועברו בכרטיסי אשראי באמצעות שליחים שנכנסו לישראל לטובת טיפולים רפואיים. אילוסטרציה. צילום: עבד ראחים חטיב

התשתית כללה את מחמד מאגד עבד אלמגיד חסן, יליד 1999, תושב רמאללה, עבד אלרחמן מצבאח גודת עלוי, יליד 1999, תושב דיר ג'ריר, ברכאת ראאד ברכאת מלכי, יליד 1998, תושב מחנה הפליטים ג'לזון, יחיא צאדק סמיח קארוט, יליד 1999, תושב אכתאבה בטול כרם וחמזה אובי עבד אל ראקם זלום, יליד 2000, תושב סמיר אמיס ובעל תושבות ישראלית.


על פי גורם ביטחוני, שיטת העברת הכספים פעלה כך: גורם בשטח העביר בקשה למימון של פעילות כותלה, גורמי ההכוונה בטורקיה אישרו את הבקשה והנחו את הגורמים במפקדת חמאס ברצועת עזה להעביר את הכסף לשטח. הכספים הועברו בכרטיסי אשראי באמצעות שליחים שנכנסו לישראל לטובת טיפולים רפואיים. הגורמים בשטח משכו את הכספים בכספומטים ברחבי רמאללה ומימנו באמצעותם את פעילות חמאס בכותלה. מעבר לכך, מספר עצורים הודו כי הסכימו לבצע פיגועי ירי לעבר מתיישבים ביהודה ושומרון וכוחות צה״ל בגזרה.


גורם בכיר בצה״ל הסביר כי "מפקדת החמאס בטורקיה וברצועת עזה מנצלת סטודנטים המגיעים ללמוד במימון משפחתם ופוגעת בהם. הסטודנטים המעורבים בפעילות טרור נעצרים ולא מסיימים את לימודיהם ובכך פוגעים גם במשפחתם. הצטרפות לכותלה משמעותה הצטרפות לארגון חמאס. אוניברסיטת ביר זית היא ביתו של תא הסטודנטים של חמאס באיו״ש, ולמעשה, בכסות של החופש האקדמי, מאפשרת הנהלת האוניברסיטה הפצת תכני הסתה ועידוד טרור, לצד תכנון וגיוס מפגעים בין כותלי האוניברסיטה".


The post בעבודה מודיעינית: נחשפה רשת להברחת כספי טרור appeared first on מקור ראשון.


מחבר: nachumw | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 3/66 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: