פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
21/2/2021 6:40

למורת רוחו של אבו־מאזן: דחלאן סידר לעזה משלוחי חיסונים

משרד הבריאות בעזה הודיע שמבצע החיסונים ברצועה ייפתח היום. משלוח אלף מנות החיסון שהגיע בשבוע שעבר לעזה באישורה של ישראל נמסר לידי נציגי המשרד, והממונה על הבריאות פתחי אבו־ורדה הודיע ב"קול פלסטין" כי צוותי הרפואה ברצועה יהיו הראשונים להתחסן. הוא הביע תקווה למשלוחים נוספים שיגיעו בהמשך.


התקווה של אבו־ורדה נעוצה כנראה ביוזמה של בכיר הפת"ח לשעבר מוחמד דחלאן, שבישר כי משלוח חיסונים נוסף נמצא בדרכו לעזה: בתאגיד השידור "כאן" דיווחו כי המשלוח יחנוך סדרת משלוחים חודשיים מאיחוד האמירויות, והוא יועבר לרצועה דרך מצרים , במעבר רפיח.


"המשלוח הוא תרומה של איחוד האמירויות, האחות, מתוך הבנה שהמגפה מכוונת לכל יקירינו ולא פוסחת על איש", אמר דחלאן לתקשורת הפלסטינית.  "המשלוח הראשון יכלול 20 אלף מנות חיסון ספוטניק V רוסי, שבכל הבדיקות הוכיח אמינות טובה מאוד בהתמודדות עם הנגיף. בשלב הראשון אנחנו מקווים לחסן את כל הצוותים הרפואיים, שנלחמים במגפה בגבורה רבה, ולאחר מכן לחסן את האוכלוסיות החלשות".


לכתבות נוספות באתר מקור ראשון:

– חדשות רעות לאבו מאזן: דחלאן רציני לגמרי

– מבצע החיסון בירושלים מתרחב

– הסכם הגרעין: ארה"ב רוצה משא ומתן עם איראן בהקדם


דחלאן, איש הפת"ח, היה ראש מנגנוני הביטחון ברצועת עזה לפני ההפיכה של חמאס, ואבו־מאזן האשים אותו בחתירה תחת שלטונו. הוא גלה לאיחוד האמירויות, ונחשב כיום לאויבו המושבע של הראיס. יו"ר הרשות אף הורה להדיח את דחלאן מחברותו בפת"ח, והוא מבקש להעמידו לדין.


אלא שלמורת רוחו של אבו־מאזן, דחלאן נהנה מקשרים טובים עם חמאס בעזה ועם מצרים, וכך מתאפשרת בחסותו העברת חיסוני הקורונה דרך מעבר רפיח. "אנו מתחייבים בפני אנשינו להמשיך בכל מאמץ להביא משלוחים נוספים של חיסונים ואמצעים רפואיים. לעם שלנו מגיעה תשומת לב, והמחויבות שלנו היא לדאוג לו", אמר דחלאן.


אבו־מאזן, שעסוק בימים אלו בבחירות, לא יכול להרשות לעצמו את התחזקות יריבו הפוליטי. גם העיכוב במבצע החיסונים ברמאללה לא מעלה את קרנו. ראש הממשלה מוחמד אשתייה הודיע ביום שלישי שלמרות ההכרזה על פתיחת מבצע החיסונים בשבוע שעבר, הוא יידחה "בגלל מקרה חירום".


לידי הרשות הגיעו בסוף ינואר כאלפיים מנות חיסון מישראל, מתוך 5,000 שהקבינט אישר להעביר – זאת מלבד 10,000 מנות ספוטניק V שרוסיה תרמה לרשות, וישראל העבירה אליה בפברואר. בכירי הרשות, ובהם שרת הבריאות הפלסטינית מאי כילה, מיהרו להתחסן.


בריאיון לרשת BBC בערבית נאלצה שרת הבריאות הפלסטינית לאשר כי אחד העיתונאים הבכירים בבית־לחם קיבל חיסון כמחווה אישית מבכיר הרשות בעיר. "המהלך התרחש בניגוד לידיעת משרד הבריאות, והאיש ננזף. הוא הסביר שהתחסן כדי לעודד אחרים לעשות זאת, מאחר שיש הרבה אנשים שמדברים רעות על הצורך בחיסון".


The post למורת רוחו של אבו־מאזן: דחלאן סידר לעזה משלוחי חיסונים appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ohadr | מקור ראשון חשיפות: 3 | דירוג: 2/53 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: