פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
11/8/2021 7:16

צה"ל הודיע: תם עידן הקב"א

הצבא נפרד ממדד קב"א (קבוצת איכות), המבחן שקבע לאיזה תפקיד ישלח כל נער שעבר בשערי לשכות הגיוס. באגף כוח אדם חושפים היום (ד') את תוכנית העבודה שהגו ראש אכ"א, האלוף יניב עשור וראש חטיבת התכנון באגף, תא"ל אמיר ודמני.


הציון החדש יורכב מנוסחה המכילה שילוב אופטימלי בין ציון ההתאמה למקצוע, ציון המוטיבציה של המועמד להגעה ליעד וסדרי עדיפויות צה"ליים והשיבוץ יתבצע בהתאם. השינוי באסטרטגיית המיון אמור להביא למעבר משיבוץ על פי סעיפים לשיבוץ על פי פרופיל אישי אשר ידייקו את השיבוץ ויובילו בסוף התהליך גם לירידת אחוזי הנשר.


בתכונית החדשה פותחו מדדי התאמה יעודיים לכל יעד לחימה. המדדים מסתכלים על התאמתו של המלש"ב ליעד הן טרום הגיוס והן לאחר הגיוס, כגון – סיכוייו של החייל לא להישחק ממועד קבלת הודעת השיבוץ ועד ליום הגיוס ושרידות בהכשרת הלחימה. לכל תפקיד לחימה פותח אלגוריתם שונה, כך לדוגמה למלש"ב קיים ציון התאמה לאיסוף קרבי וציון התאמה שונה לשריון.


המבחן החדש בודק גם את רמת ההתאמה לפיקוד, זהו מדד אשר מנבא את סיכוייו של החייל ליציאה למסלול קצונה במהלך השירות הצבאי. המדד מתעדכן בצמתי ההחלטה של החייל: לאחר הצו הראשון, לאחר קביעת השיבוץ החזוי, במהלך האימון מתקדם, לאחר הכשרתו בקורס מ"כים ומבדקי קצונה.


כפי שפרסמנו במקור ראשון הפרמטר שנוגע ליידע בעברית הוסר ומעתה הוא לא יעמוד כמדד ליציאה לקצונה.


שמו של התהליך החדש הוא "תר"ש המיון" ובמסגרתו יבוצעו מספר רב של תהליכים אשר תכליתם בחינה, מיון ושיבוץ מיטבי, תוך התבססות על כישורים, יכולות, רצונות וחלומו של המלש"ב, כך שיגדילו את האפקטיביות של צה"ל. מטרת תר"ש המיון היא להבטיח מיצוי מיטבי של ההון האנושי, העצמתו והכשרתו לכל אורך השירות.


לצורך הצלחת התהליך הוחלט כי מעתה כל מיועד לשירות צבאי יזכה ליום המאה מורחב יותר ומעמיק יותר גם לגברים וגם לנשים באופן שיוויוני ויכלול בחינת כישורים ומיומנויות אשר יסייעו בבחינת פרופיל ההתאמה של המלש"ב לתפקיד וראיון אישי שיקבל גם הוא שדרוג משמעותי ואף תינתן לכל צעיר הזדמנות לראיון נוסף והיה והוא מרגיש שהוא לא מיצא את יכולות בהסבר בראיון הראשון.


בסיום התהליך יקבע גיליון הערכה שכולל פרמטרים רבים ומי שירגיש כי הגיליון לא משקף את יכולותיו יוכל בפעם הראשונה בצה"ל לערער על הציון ולחזור לתהליך בחינה מחדש.


The post צה"ל הודיע: תם עידן הקב"א appeared first on מקור ראשון.


מחבר: avigailz | מקור ראשון חשיפות: 3 | דירוג: 2/41 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: