פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
31/8/2021 5:35

תואר שני במנהל עסקים – כל מה שחשוב לדעת


רבים מבוגרי התואר הראשון מוצאים את עצמם מתמודדים עם הדילמה הבאה: האם להתחיל לחפש עבודה במקצוע אותו הם למדו? או אולי להמשיך ללימודי תואר שני ולהוסיף לארסנל אותו צברו עוד ידע וכלים מקצועיים? – וכמובן, גם לפתוח לעצמם צוהר לתחומי עיסוק נוספים ולשפר את סיכויי הקבלה למשרות נחשקות.

מכיוון שאנחנו חיים בתקופה בה התחרות על כל משרה (ובעיקר על משרות ניהוליות) הינה גדולה וכחלק מכך, חשוב לנקוט בצעדים שונים על מנת להתבלט על פני המתחרים, במקרים רבים כתוצאה מכך, ההחלטה תהיה להמשיך את הלימודים ובכך למעשה, להעלות את סיכויי הקבלה לעבודה.

מנהל עסקים, מהווה כיום את אחד מהתחומים הפופולאריים ביותר ללימודי תואר שני ולו מהסיבה שבכוחו להעניק ידע, כלים ואפשרויות להשתלבות במשרות ניהול בכירות – כך שרבים מאלו הבוחרים לפנות ללימודי תואר שני במנהל עסקים (MBA) הם אנשים שכבר השתלבו בשוק העבודה ומבקשים לנקוט בצעדים, על מנת להתקדם וליהנות משכר גבוה ומתנאי עבודה אטרקטיביים יותר.


תנאי הקבלה ללימודים

תנאי הקבלה ללימודי תואר שני במנהל עסקים משתנים בין מוסדות הלימוד השונים בהם מוצע  מסלול הלימודים המדובר.

באופן עקרוני, כל בוגר תואר ראשון אשר סיים את לימודיו במוסד לימודים מוכר, יכול לנסות להתקבל ללימודי תואר שני במנהל עסקים באחד ממוסדות הלימוד הרלוונטיים. יחד עם זאת, חשוב לציין שמי שהתואר הראשון שלו הוא לא בתחום מנהל העסקים או כלכלה, יידרש לרוב לקחת חלק בקורסי השלמה ו/או לעבור מבחן GMAT – המהווה כתנאי קבלה למסלול ברבים ממוסדות הלימודים.

מי שמעוניין להגיש מועמדות לקבלה לתואר שני במנהל עסקים בינלאומי, חשוב שייקח בחשבון שבנוסף למוזכר לעיל, הוא יידרש גם לעבור בחינת TOEFL באנגלית.


מה חשוב לדעת על תוכנית הלימודים?

לימודי תואר שני למנהל עסקים אורכים לרוב בין שנה לשנתיים – כאשר, אורכו של המסלול תלוי במוסד הלימודים ומושפע מפרמטרים שונים (לא מעט מהנרשמים לתואר הם אנשים עובדים אשר יבקשו ללמוד לתואר במתכונת של לימודי ערב, מה שיאריך כמובן את משך הלימודים).

תכנית הלימודים לתואר שני, מתמקדת בהקניה של ידע מעשי ועיוני בתחומים הקשורים במישרין ובעקיפין לתחום מנהל העסקים. במסגרת התוכנית, הסטודנטים מקבלים ידע וכלים אשר מאפשרים להם לפתח מיומנויות בקבלת החלטות ופתרון בעיות, בניתוח מערכות ארגוניות, בשיטות מחקר ובביצוע של פעולות נוספות – אשר כולן טומנות בחובן תרומה גדולה ליכולות העתידיות שלהם בביצוע תפקידים ניהוליים שונים.

נושאי הלימוד הינם רבים ומגוונים וכוללים בין היתר את הנושאים הבאים: תורת ההשקעות, דיני תאגידים, ניהול מותגים, ניתוח דוחות כספיים, חקר שווקים והתנהגות צרכנים, ממשל תאגידי ונושאים נוספים.


מה ניתן לעשות בפועל עם התואר?

בוגרי תואר שני במנהל עסקים יכולים להשתלב במגוון רחב של תפקידים, כאשר, במקרים רבים מדובר במשרות ניהוליות בתחום של התואר הראשון אותו השלימו – כאן חשוב לציין, כי מעסיקים רבים נותנים תיעדוף לבוגרי תואר שני ולכן, סיכויי הקבלה למשרות שונות כמעט בכל התחומים יהיו גבוהים יותר עבור הבוגרים.

בוגרי תואר שני במנהל עסקים אף יכולים להשתלב במשרות בתחום השיווק, בתחום המרקו"ם (המוצע בתעשיות ההייטק), בתור מנהלי פרויקטים ובמשרות רבות נוספות.

רבים מבוגרי התואר השני במנהל עסקים, בוחרים דווקא ללכת לדרך עצמאית ולהקים עסק, כאשר, הלימודים מעניקים להם את כל הידע והכלים באמצעותם מתאפשר להם לעשות זאת על הצד הטוב ביותר.


https://www.makorrishon.co.il/wp-content/uploads/2021/08/כתבה-3-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />


האמור בכתבה כולל תוכן ומידע מסחרי/שיווקי, ומערכת מקור ראשון אינה אחראית למהימנותו. פרסום התכנים והמידע המסחרי בכתבה אינו מהווה המלצה או הצעה מצד מערכת מקור ראשון לרכוש ו/או להשתמש בשירותים או המוצרים בכתבה.



 


The post תואר שני במנהל עסקים – כל מה שחשוב לדעת appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Shiran Cohen | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 2/39 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: