פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
21/10/2021 8:52

בכירים גולים ומודיעין נגדי: טורקיה מלאה במטרות של חמאס

"רשת המוסד" שעל פי דיווחים שפורסמו היום (ה') נחשפה על ידי הטורקים, עסקה באיסוף מידע על פלסטינים החיים בטורקיה. אם הדיווחים אכן נכונים, די להביט בשורת בכירי חמאס שקיבלו חסות בטורקיה בשנים האחרונות כדי להבין מה היה למוסד לחפש בטורקיה.


כבר לפני שנה חשף עיתון הגרדיאן הבריטי שחמאס הקים בחשאי בטורקיה מטה למודיעין נגדי וסייבר. המתקן נמצא בפיקוח ישיר של בכיר בארגון בשם סמאח סיארג', הכפוף ישירות לבכיר חמאס בעזה יחיא סנוואר, ועל לפי הדיווח הוקם ללא ידיעתו של הנשיא הטורקי רג'יפ טאיפ ארדואן. על פי דיווחי עיתון הטיימס הלונדוני, המתקן הוקם לפני שלוש שנים על ידי בכירי חמאס.


על פי הדיווחים, פעילות חמאס בטורקיה מתרכזת ברכישת ציוד דו-שימושי שיכול לשמש הן לפעילות טרור והן לביצוע מתקפות סייבר נגד מתנגדי חמאס.


עוד דווח בעיתונות הבריטית בשנה שעברה שטורקיה העניקה אזרחות ל-12 אנשי חמאס המעורבים בטרור. כמו כן, דווח שטורקיה משמשת בסיס אם של פעילי חמאס הנהנים מחופש תנועה בינלאומי בזכות האזרחות הטורקית בה הם מחזיקים. בין הבכירים בחמאס שמצאו מקלט בטורקיה נמצא סלאח אל-ערורי, ממשוחררי עסקת שליט שנע באופן תדיר בין לבנון לטורקיה.


אל-ערורי נחשב לאחד המנהיגים הבכירים בארגון חמאס והוא זה שאחראי בין היתר על הקשרים בין חמאס לחיזבאללה ולאיראן. הוא ביקר מספר פעמים בטהרן ואף הפגיש בשנה שעברה בין הנשיא הטורקי לראש הלשכה המדינית של חמאס אסמעיל הנייה. טורקיה, המזוהה עם האחים המוסלמים, רואה בפעילות חמאס, ארגון בת של האחים המוסלמים, תנועה פוליטית לגיטימית ולכן היא תומכת בארגון.


The post בכירים גולים ומודיעין נגדי: טורקיה מלאה במטרות של חמאס appeared first on מקור ראשון.


מחבר: adish | מקור ראשון חשיפות: 3 | דירוג: 2/38 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: