פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
6/12/2021 7:28

במרצ מברכים: תוכנית הבניה בעטרות תתעכב

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה במשרד הפנים החליטה היום (שני) לעכב את המשך הליך אישורי הבניה לשכונה המתוכננת בעטרות. ההחלטה תדחה עד לקבלת תסקיר של המשרד להגנת הסביבה בראשות זנדברג. לאחר מכן יתקיים דיון בהתנגדויות.


לפני כשבועיים היה חשש שהתוכנית כלל לא תובא לדיון בוועדה בשל לחצים בינלאומיים, שכן מקום השכונה המיועד נמצא במזרח הבירה. במיקום זה, על פי תוכנית המאה של נשיא ארצות הברית לשעבר טראמפ, היה מיועד להיבנות מתחם תרבות ובילוי שישמש את הפלסטינים בבירתם שתוכננה לקום מחוץ לעיר. למרות הלחץ האמריקני, הוועדה כונסה לדון בתכנית.


עופר ברקוביץ, יו"ר התעוררות בירושלים וחבר הועדה המחוזית אמר כי ניתן היה לדרוש תסקיר לצד מתן האישור. לדבריו "מדובר בתוכנית היסטורית וחשובה ביותר לפתרון מצוקת הדיור בירושלים. אין עתודת קרקע גדולה יותר לבניית עשרת אלפים יחידות דיור. אני מברך על קידומה, אבל התנגדתי בוועדה להשהיית התוכנית. היה ניתן להפקיד את התוכנית בד בבד עם קידום תסקיר הסביבה, ולא להשהות אותה. כולי תקווה שהממשלה לא משתמשת בנושא הסביבתי כתירוץ".


בדיון השתתף עיסאווי פריג', השר לשיתוף פעולה אזורי. שביקש לדחות את הדיון בנושא. פריג' אמר כי "המשאב האסטרטגי הלאומי של שדה תעופה, צריך להיות מנוצל לטובת כולם – ירושלים, הישראלים, הפלסטינים וכל האזור". עוד אמר פריג' כי "ב-1993 חתמה מדינת ישראל על הסכם אוסלו שעדיין חי וקיים. מאז אנחנו מתנהלים מול הרשות הפלסטינית על פי ההסכם. הקמת עיר של 50 אלף תושבים בעטרות היא מהלך שמנוגד להתחייבויות בהסכמי אוסלו".


שר האוצר אביגדור ליברמן הדף את החששות כי לחץ מדיני מעורב בהחלטה ואמר ‏"הדרג הפוליטי לא יכול להתערב בתהליך סטטוטורי כזה. זו פעילות מקצועית בהתאם לחוק הישראלי בשטח מוניציפלי של ירושלים", וח"כ מוסי רז ממרצ אמר‏ש טוב שההצעה האלימה לבנות 9000 דירות בעטרות נדחתה כדי לבצע תזכיר השפעה על הסביבה. ההצעה מזוהמת ופוגעת בסביבה ביותר ממובן אחד.


The post במרצ מברכים: תוכנית הבניה בעטרות תתעכב appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ohadr | מקור ראשון חשיפות: 3 | דירוג: 2/41 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: