פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
25/4/2022 8:47

ח"כ שיקלי לשר כהנא: "על תקלת אמינות כזו היית עף מקורס טיס"

שעות ארוכות מתנהל הדיון הנוקב על הכרזתו של ח"כ עמיחי שקלי כפורש. לקואליציה עומד רוב, אך שורת עימותים אמוציונליים בין הח"כים גרמו להתארכות הדיון. בנוסף חברי הוועדה נדרשים להישאר ברוב הדיון בשביל שיוכלו להצביע בסיומו.


בחציו השני של הדיון דיברו ח"כים רבים. שקלי העיד בקול נרגש נגד שותפיו לשעבר, ואמר בגרון חנוק: "אין לך אלוקים נפתלי בנט". כשעברה אליו זכות הדיבור, טען שקלי כי "נפתלי בנט ואילת שקד פגעו פגיעה קשה ששנים ייקח לתקן. אכן הפוליטיקה היא זירה פרגמטית. אולם מחזה אימים של הפרה כה בוטה של כל ההתחייבויות של מפלגת ימינה לאזרחים, היא חסרת תקדים שדגלים שחורים מתנוססים מעליה. תאוות שלטון כבוד ושררה. עולם הפוך ראיתי. בשונה מהעבר, רבים מחברי הסיעה מתנגדים למהלך. השימוש בחוק נגדי היפוך מוחלט. החוק לא נחקק לח"כים שמסרבים להיכנס לקואליציה".


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 7/F210628OF31-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
השר מתן כהנא. צילום: אוליבייה פיטוסי,פלאש 90

כדי להסביר את "הפניית העורף לבוחר", שיקלי הקריא ציטוטים רבים מתוך 100 הבטחות של בכירי סיעת ימינה ערב הבחירות להקים ממשלת ימין. ח"כ עמיחי שיקלי פנה לשר מתן כהנא ואמר: "על תקלת אמינות כל כך חמורה, היית עף מקורס טייס. 71% מהציבור סבור שבנט פרש מסיעת ימינה ולא אני. לדיון הוגשו הצבעות שלי שכולם, אחת לאחת עולים בקנה אחד עם המצע של מפלגת ימינה".


שקלי חשף כי "באחת מהישיבות נפתלי בנט איים על חברי הסיעה שאם יש מישהו שלא מיישר איתו קו – עליו להתפטר עד הערב. אני לא הוצאתי בישיבה הזאת מילה. לאחר מכן דווח שאני מאיים להתפטר מהסיעה, אבל לא אמרתי מילה, איך זה יצא? הדובר של רה"מ חייב אותי להוציא סמס נאמנות תחת איום פיטורים" בהמשך הציג סמס של התכתבות עם איש התקשורת יותם זמרי ובו הבטחות של בנט שלא יקים ממשלה עם השמאל.


בהמשך פנה מרכז האופוזיציה יריב לוין לח"כ בגין: "אתה לאורך שנים ארוכות הדגשת את חשיבות המילה לבוחר, חשיבות חופש הביטוי, אף אחד מהם לא שפעם באופן אידיאולוגי וענייני. בהמשך פנה לוין לח"כ טור פז ואמר לו: "אתה איש חינוך, מה תאמר לתלמידים שלך? איך תסביר להם את ההחלטה הזו, תחנך אותם למה?"


באשר לח"כ רם שפע ציין  לוין כי "בקדנציה הקודמת מעשיך היו חמורים ממעשיו של חבר הכנסת שיקלי, ואילולי היה מישהו מעוניין היית יכול להיות מוכרז בקלות כפורש ממפלגתך. אבל אני מאמין שפעלת על פי צו מצפונך וללא תמורה ולכן לא היה מקום לפגוע בך. איך היית מרגיש אם חבר הכנסת שיקלי היה מרים ידו נגדך כפי שאתה מתכוון לעשות כעת??"


 


The post ח"כ שיקלי לשר כהנא: "על תקלת אמינות כזו היית עף מקורס טיס" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: moshem | מקור ראשון חשיפות: 3 | דירוג: 3/67 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: